Care sunt greșelile frecvente de la examenul de conducere traseu? (Proba practică)
În societatea actuală permisul de conducere a devenit foarte important făcând parte din viața noastră fiind un lux necesar. Tot mai mulți tineri decid să se înscrie la școala de șoferi în vederea obtinerii permisului de conducere, însă la nivel de țară statistica DRPCIV ne arată faptul ca mai puțin de jumătate reușesc să obțină permisul de conducere din prima încercare la examenul de traseu.
Care sunt greșelile frecvente de la examenul de conducere traseu? (Proba practică)
Foarte mulți candidați fac o serie de greșeli căzând pradă emoțiilor sau instruirii precare pe parcursul instruirii practice.
– neacordarea de prioritate pietonilor sau vehiculelor este una dintre principalele cauze de picat. Aceasta se penalizează cu 21 de puncte iar candidatul este picat. Specaliştii recomandă ca atunci când se apropie de o trecere de pietoni să încetinească viteză până la 20 km/h pentru a se asigura temeinic că nu există un pieton lângă trecere care ar dori să traverseze. Şi în codul rutier este prevăzut acest aspect. În România sunt multe maşini care maschează trecerile de pietoni şi trebuie să fi cu băgare de seamă când observi indicatorul sau zebra reducând viteza şi acordându-le prioritate dacă e cazul.
– neasigurarea la plecarea de pe loc și neacordarea de prioritate sunt frecventele cauze ce duc la examenului auto de traseu. Neacordarea de prioritate este o faptă gravă care duce de multe ori la tragedii.
– nerespectarea indicatoarelor și semnificația acestora. La examen se întâmplă des să nu fie observate indicatoare de către elevii examinați. Asta se datorează copacilor care le obturează vizibilitatea viitorilor șoferi iar aceștia nu reușesc să le observe din timp. Candidații sunt în general obișnuiți să li se comunice din timp de Schimbarea direcției de mers la stânga sau la dreapta și în acest motiv mulți dintre aceștia nu sesizează când întâlnesc indicatoare de obligare a schimbări direcție de mers. Examinatorii înainte de a se apropia de o intersecție semnalizată prin indicator de obligare a schimbării direcției de mers sa nu ii mai indrume pe candidați pentru a lua decizia singuri.
neasigurarea sau asigurare incorectă la schimbarea benzilor de circulație sau deplasare. Foarte mulți candidați Se asigură superficial, neacoperit de punctul mort. Pentru o asigurare corectă trebuie să întorci capul în direcția în care doriți să schimbați poziția autoturismului și priviți pe geamul ușii din față dreapta.
– oprirea motorului la plecarea de pe loc. Aceasta este Cea mai frecventă greșeală care apare la examenul de traseu din cauza emoțiilor. Trebuie de la bun început să menționăm faptul că această greșeală nu este gravă atunci când un candidat are emoții foarte mari și motorul se oprește ori polițistul îl va pica. Emoția aceasta amplifică odată ce candidatul se precipită, în încercarea de a recupera timpul pierdut și nu mai este atent să facă forfecarea picioarelor cum trebuie la plecarea de pe loc. Oprirea motorului se penalizează cu 6 puncte.
– nerespectarea traseului indicat de examinator. Poate sună puțin ciudat situații în care poți pica pentru că examinatorul îți arată direcția de mers respectivă, iar tu să nu fii atent și să faci o confuzie. Exemplu: Dacă i s-a indicat să facă un Viraj la stânga candidatul vrea să întoarcă acesta va fi picat. Polițiști examinatori de a începe examenul le comunică candidaților că dacă aceștia am înțeles o comandă, să îl pună să le repete, deci nu este nici o problemă.
– plecarea de pe loc cu frâna de mână trasă. Și această greșeală Este întâlnită la candidații care au foarte mari emoții. Aceștia fie nu își reglează oglinzile înainte nu își fixează centura iar atunci când polițistul examinator le spune când e liber să se pună în mișcare, se asigură pleaxa de pe loc și după aceea mașina se oprește brusc pentru că a plecat cu frâna de ajutor trasă, vehiculele din spate vin peste tine și asta se traduce simplu în neacordarea de prioritate.