Care sunt drepturile consumatorului atunci când cumpără un produs într-un magazin online sau în magazine fizice?

Dă şi tu share articolului

Tu știi care sunt drepturile tale ca și consumator?

Probabil că majoritatea dintre noi ne pnem o serie de întrebari atunci când dorim să achiziționăm un produs. Iar după o perioadă scurtă de timp tot noi din varii motive dorim să le returnam magazinului. însă nu știm dacă avem sau nu posibilitatea de a returna un produs pe care l-am cumpărat fie de pe un site un magazin online sau din magazin fizic.

În România există o firmă de curierat la 5.000 de cumpărături online și nu întotdeauna produsele pe care le cumpărăm sosesc întregi, nelovitae. Potrivit Institutului Național de statistică trei din cinci clienți nemulțumiți în ceea ce privește un subiect pe care il voi aborda intr-un alt articol viitor.

În O.U.G 174 /2008 alin 4, se menționează negru pe alb ,, orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp stabilită acord în scris între vânzător și consumator și fara niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, în considerare natura produsului și scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Limita de timp stabilită nu poate depăși 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoștință vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.

În O.U.G 34/2014 articolul 12 alin 1. se menționează că: înainte de expirarea perioadei de retragere consumatorul informează profesionistul cu privire la decizia sa de retragere din contract in acest scop consumatorul poate Alege una dintre urmatoarele variante:

De a folosi modelul de formular de retragere prevăzut în partea b din anexa

b. d a face orice declaratie neechivocă în care își exprimă decizia de retragere din contract consumatorul și exercitat dreptul de retragere în perioada de retragere menționate la articolul 9 alineatul 2 și articolul 10 în cazul în care comunicarea cu privire la Exercitarea dreptului de retragere este transmisă de către consumator înaintea expirării perioadei respective

Mai pe scurt orice consumator se poate retrage din contract, deci poți returna orice produs pe care acesta l-a achiziționat dintr-un magazin online/fizic.

Deci fie că produsul comandat se dovedește a nu fi conform cu specificațiile din oferta sau pur și simplu nu mai doriți acel produs din varii motive, se poate solicita returnarea acestui produs sau înlocuirea acestuia și rambursarea integrală a contravalorii. în funcție de magazine, va trebui să vă faceți cont și în acel formular alegeți un produs sau să comunicați la serviciul clienți produsul returnați. Dacă produsul a fost cumpărat dintr-un magazin fizic puteți să vă duceți in acel magazin in termen de maxim 30 zile de la data achizitiei.

Potrivit legii OUG 34/2014. returnarea integrală a banilor este obligatorie dacă trimite întru-un interval de la data cumpărături online.

Atentie: Produsul trebuie returnat în cutia originală împreună cu toate accesoriile sale precum cu etichetele intacte, documentele care le-au însoțit și cu o copie a Facturii de achiziție.. Contravaloarea o veți primi în termen de câteva zile. Deci tot ce trebuie sa faceti este sa lasati contul dvs IBAN si sa atepati pana cand banii vor fi virati in cont.

Nu se vor accepta returul produselor pentru accesorii lipsă pentru alte motive care sunt prezentate în starea produsului.

Când nu mi se accepta returul unui produs?

Orice consumator are drepturi și obligații prin urmare nu se acceptă pentru returnare produse care prezintă modificări fizice lovituri cioban zgârieturi pete, șocuri etc. fără ca acestea să fie aduse la conformitate.

Și totuși nu orice produse pot fi returnate.

Care sunt produsele care nu pot fi returnate?

Există și excepții la returnarea produselor.

Următoarele categorii de produse nu pot fi returnate decât sigilate. prin urmare dacă ai desigilat un produs atunci când l-ai cumpărat nu îl mai poți returna indiferent de valoarea acestuia.

  1. filtrele și cartușele filtrante cartușe refill acumulatori cartușe de imprimantă accesorii de birotică și papetărie.
  2. produse de îngrijire personală cosmetice parfumuri
  3. produse pentru igiena intima absorbante irigatoare gel intim rezerve periuțe de dinți iși igienă dentară periuțe de dinți etc
  4. extensii de garanții birotică și papetărie produse pentru copii și nou născuți scutece și hrana, igiena și îngrijire articole pentru gravide
  5. accesorii maternitate și cosmetice gravide dacă ai cumpărat de acest fel dorești să le returnezi pe toate doar unul dintre produse poate fi desigilate restul produselor se pot accepta doar dacă sunt sigilate

În articolul 14 alin 3 este stipulat că: ,,consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din acestora diferit de ceea ce este necesar determinare a naturii caracteristicilor și functionarii produselor”

Cum procedez dacă un magazin online/fizic nu îmi accepta returul unui sau mai multor preoduse.

Din păcate în România există și magazin care încalcă legea consumatorului și nu acceptă produse la retur indiferent dacă produsul a fost deteriorat pe timpul transportului furnizat de către firma respectivă de livrări.

Atunci când veți depune o reclamație înainte veți fi întâmpinați cu o întrebare. V-ați adresat operatorului economic? Da sau Nu.

Dacă veți alege varianta nu atunci nu veți mai putea depune o reclamație.

Înainte orice consumator trebuie să se adreseze magazinul lui de la care a cumpăra iar dacă nu se va ajunge la un consens cu acesta o reclamație la ANPC este cât se poate de necesară.

Deci tot ce trebuie să faceți este să discutati mai întâi cu coerciantul și să găsiți o cale amiabilă privind returnarea produsului și a contravalorii pe acesta. dacă magazinul nu dorește acest lucru și invocă tot felul de motive diverse care nu fac obiectul legii O.U.G 34/2014 tot ce trebuie să faceți este să vă adresați o reclamație la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului.

O reclamație o puteți face atât introducand datele dvs Nume, Prenume, telefon adresa de email sau sau puteți să trimiteți o scrisoare fizică către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului. adresa postala o găsit pe siteeul ANPC.

Dacă acest articol v-a fost util vă rog să dați un like și un share și să lăsați comentarii și să spuneți dacă ați întâmpinat probleme.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment