Care sunt cele mai proaste drumuri din Europa. România, printre ultimele locuri la siguranța rutieră

Dă şi tu share articolului

Potrivit Euronews Next, Olanda a ieșit pe primul loc în Raportul Global al Forumului Economic Mondial privind Competitivitatea 2019, care a fost cel mai recent studiu privind calitatea drumurilor realizat înainte de izbucnirea epidemiei COVID-19.

A fost realizat un sondaj în rândul a 12.987 de lideri de afaceri cu privire la standardul, amploarea și starea drumurilor din 139 de economii din întreaga lume.

Pe o scară de la unu la șapte – unu fiind extrem de rău și printre cele mai rele din lume, iar șapte fiind excepțional de bun – respondenții au fost rugați să clasifice infrastructura rutieră din țările lor respective.

Drumuri mai bune, în vestul Europei

Sondajul realizat în Europa a arătat că europenii din Vest au o infrastructură rutieră mai bună, sau cel puțin așa cred.
Pe de altă parte, est-europenii au adesea o opinie pesimistă cu privire la starea drumurilor din țara lor.

Țările de Jos (6,4) ocupă locul 1 în ceea ce privește calitatea drumurilor în Europa, urmată de Elveția (6,3) (care ocupă, de asemenea, locul trei la nivel global), Austria (6,0), Portugalia (6), Spania (5,7) și Croația (6,4), care este depășită de Singapore (6,5) la nivel global (5,6).

Hong Kong (6,1) și Japonia au primit al patrulea și al cincilea cel mai bun clasament al calității infrastructurii rutiere la nivel global (6,1).

Olanda a obtinut primul loc in acest top cu 6.4 puncte, urmata de Elvetia 6.3, Austria 6, Portugalia 6, Spania 5.7, Croatia 5.6, Danemarca 5.6, Luxemburg 5,5, Franta 5,4, Finlanda 5.3

Ultimii cinci pe listă în Europa sunt Malta (3,3), locul 106 pe lista globală din 141 de țări, Ucraina (3,0) pe locul 114, România (3,0) pe locul 119, Bosnia și Herțegovina (2,8) pe locul 121 la nivel mondial, iar ultimul loc este ocupat de Moldova (2,6) 127.

Cele mai proaste drumuri din lume

Potrivit sondajului, Ciadul are cele mai proaste drumuri din lume, urmat de Mauritania (1,9), Madagascar (2,0), Yemen (2,1), Haiti (2,1) și Republica Democrată Congo (RD Congo) (2,1).

La fel ca majoritatea vecinilor săi din Europa de Vest, Belgia (4,4), Italia (4,4), Irlanda (4,4) și Islanda (4,4) au, de asemenea, performanțe sub medie (4,1).
Grecia se remarcă în partea de est a Europei cu un scor de 4,6, departe de primul loc, dar în fața Bulgariei (3,4), a Macedoniei de Nord (3,4) și a Albaniei (3,4). (3.9).
Un alt rezultat încurajator este Turcia (5,0), care a obținut rezultate mai bune decât mai multe națiuni occidentale și nordice, precum Norvegia (4,5) și Regatul Unit (4,9).

În 2020, accidentele rutiere din UE au provocat aproximativ 18.800 de morți

În 2020, accidentele rutiere din statele membre ale UE s-au soldat cu peste 18 800 de decese și aproximativ 0,5 milioane de răniți.
Deși aceste cifre pot părea semnificative, continentul continuă să fie cea mai sigură parte a lumii în ceea ce privește siguranța rutieră.

Există însă variații semnificative între națiuni.

Trebuie remarcat faptul că unele dintre națiunile de top cu cele mai puține decese la un milion de cetățeni, precum Olanda, Elveția, Norvegia, Danemarca și Finlanda, ocupă, de asemenea, locuri fruntașe în raportul Forumului Economic Mondial privind starea drumurilor din lume.

Dar printre cele mai grave victime se numără și Croația, una dintre cele mai bune națiuni în ceea ce privește calibrul infrastructurii rutiere.
De asemenea, Portugalia este.

În Europa drumurile devin mai sigure

Europe’s roads are getting safer. This can be seen in the drop in accidents from 2010 to 2020.

Countries like Norway, for example, have reduced the number of fatal accidents by 46% over the past decade, from 43 per year in 2010 to 18 in 2020.

Italy has also come a long way, reducing the number by 44%, from 70 accidents to 40. And in Croatia the number has been reduced by 42%, from 99 to 58.

At EU level, the number of serious accidents was reduced by 22%, from 67 to 42.

For the coming years, the EU aims to reduce road deaths by 50% by 2030.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment