Evenimentul de alegere a Automobilului Anului 2023 al României s-a desfășurat astăzi, 6 decembrie 2022.
Cele opt modele care au avansat în runda finală sunt prezentate aici, dar le voi enumera din nou, pentru ca toată lumea să vadă care a fost cel mai mult pe placul juriului înainte de alegerea marelui câștigător:
1 Alfa Romeo Tonale;
2 Citroen C5 X;
3 Dacia Jogger;
4 KIA Sportage;
5 Opel Astra;
6 Renault Megane E-TECH Electric;
7 Toyota Corolla Cross;
8 Volkswagen ID.5.
Ne-am deplasat în această dimineață la Academia Titi Aur, unde ne aștepta cel puțin câte un exemplar din fiecare mașină finalistă, pentru a putea decide în cunoștință de cauză care dintre modelele de mai sus merită cea mai mare distincție la noi în țară pentru anul 2023.
Fiecare membru al juriului a putut parcurge succesiv cel puțin 7-8 kilometri cu fiecare automobil în parte, pe parcursul zilei de deschidere a testului, pe parcursul a câteva zeci de kilometri în jurul locației de bază.
Chiar dacă ar putea părea puțin în ceea ce privește distanța, de fapt nu este deloc așa, deoarece în momentul în care treci de la o mașină la alta într-o perioadă scurtă de timp, îți poți da seama imediat de diferențele dintre ele, precum și de avantajele și dezavantajele lor.
Afli în profunzime despre ergonomia poziției de condus, despre spațiul de care dispui, despre vizibilitate, despre dispunerea comenzilor, despre informațiile de pe bord și despre centrul multimedia.
Puteți compara nivelul de zgomot, ținuta de drum, dinamica și analizele grupului motopropulsor odată ce sunteți pe șosea și vă puteți face rapid o idee despre calitatea construcției.
Toate acestea în timp ce respectați regulile de circulație.
Autoturismele au fost puse la încercare în cea de-a doua rundă a testului.
Academia Titi Aur a amenajat un traseu pentru a demonstra cum ar funcționa vehiculele în condiții dificile.
Există suprafețe denivelate, modele variabile de aderență pentru roțile din dreapta și din stânga, curbe largi sau strânse, slalom printre borne, testul de impuls și frânarea de urgență de la viteze de peste 100 km/h.
Aici, puteți vedea cât de eficient este reglată suspensia și cum răspunde mașina la o varietate de situații dificile.
Acum, că ați ajuns până aici, este evident că vă interesează foarte mult Mașina Anului 2023 în România.
Îți dau clasamentul pe puncte pe care l-au stabilit cei 13 jurați fără să te țin în suspans:
1 Renault Megane E-TECH Electric – 149 de puncte;
2 Dacia Jogger – 142 de puncte;
3 Opel Astra – 94 puncte;
4 KIA Sportage – 91 puncte;
5 Citroen C5 X – 84 puncte;
6 Volkswagen ID.5 – 78 puncte;
7 Toyota Corolla Cross – 73 puncte;
8 Alfa Romeo Tonale – 69 puncte.
Este important de remarcat că nu a existat o diferență prea mare între primul și al doilea loc – doar 7 puncte – între cele două vehicule ale Grupului Renault.
Trebuie menționat faptul că fiecare membru al juriului a avut posibilitatea de a atribui un anumit număr de puncte fiecărei mașini pentru a înțelege modul în care au fost determinate aceste puncte.
similar cu rezultatele clasamentului final al unei curse de Formula 1…
Cu alte cuvinte, ați acordat primului candidat 15 puncte, al doilea a primit 11 puncte, al treilea a primit 9 puncte, iar punctele de la 4 la 8 au fost alocate de la 7 la 3.
Votul este deschis, iar rezultatele finale arată notele pe care fiecare membru al juriului le-a acordat fiecărui candidat.
Pentru a fi complet transparentă, permiteți-mi să explic cum am stabilit punctajul:
1 Renault Megane E-TECH Electric – 15 puncte;
2 Opel Astra – 11 puncte;
3 Dacia Jogger – 9 puncte;
4 Citroen C5 X – 7 puncte;
5 KIA Sportage – 6 puncte;
6 Toyota Corolla Cross – 5 puncte;
7 Volkswagen ID.5 – 4 puncte;
8 Alfa Romeo Tonale – 3 puncte.
Renault Megane E-TECH Electric, un EV fantastic, oferit la un preț foarte bun, merită fără îndoială, în opinia mea, titlul de Mașina Anului 2023 în România.
Sistemul de infotainment are serviciile Google Services încorporate direct în el, cu actualizări OTA, dotări extinse în standard, eficiență maximă, autonomie mare, performanțe la nivel de hot-hatch și aș putea continua. Ținuta de drum este excelentă.
Și toate acestea la un preț fantastic, deși, recunosc, doar cu condiția să ne folosim de beneficiile programului Rabla Plus.
După părerea mea, Opel Astra este extrem de comparabilă cu Renault Megane E-TECH Electric, cu excepția câtorva mici defecte ale sistemului de infotainment.
În afară de acestea, compacta germană s-a clasat pe locul al doilea datorită calității premium a construcției, suspensiei superb reglate, spațiului, scaunelor uimitor de confortabile și multe altele.
Chiar dacă a crescut extrem de mult și pentru marca autohtonă, Dacia Jogger este campioana prețurilor.
Chiar și așa, mașina este foarte spațioasă, are până la 7 pasageri, o bază tehnică bine pusă la punct, motoare eficiente și dotări cel puțin acceptabile.
Citroen C5 X se află pe locul al patrulea, deoarece a fost o surpriză cu adevărat binevenită.
un hibrid crossover-fastback care, din multe puncte de vedere, intră în gama premium.
Foarte spațios, calitate ridicată a construcției, materiale excelente, atmosferă interioară excepțional de plăcută.
o mașină de croazieră potrivită pentru călătorii de lungă durată.
KIA Sportage a fost foarte aproape de a înlocui Citroenul, dar, ca să spunem lucrurilor pe nume, nu mi s-a părut la fel de bine gândit.
Scaunele erau puțin cam aspre și ar fi putut fi mai bine conturate, trapa panoramică m-a obligat să stau cu capul pe acoperiș și au existat și alte defecte minore care m-au determinat să-i acord doar 6 puncte.
Nu este îngrozitoare, Toyota Corolla Cross.
Japonezii nu par să fi mers până la capăt, asta e tot.
Motorul termic în combinație cu transmisia CVT este prea zgomotos la interior între 2200 și 2300 rpm, iar SUV-ul nu reușește să se descurce bine în ceea ce privește dinamica.
În orice caz, există cel puțin un spațiu adecvat, scaune foarte confortabile și o construcție japoneză clasică în care nimic nu se mișcă sau scârțâie.
Designul interior este un pic învechit în unele secțiuni, iar calitatea materialelor ar putea fi mai bună.
Dacă ar fi să fac o recenzie, Volkswagen ID.5 ar ajunge fără îndoială în top 3.
Doar că vehiculul de test avea o configurație care a mărit costul la peste 68.000 de euro (fără a scădea ecobonusul pentru EV-uri).
Ultima surpriză a fost mai puțin plăcută.
Deși eram destul de nerăbdător să găsesc Alfa Romeo Tonale, am fost dezamăgit.
Sportiv, da, dar lipsit de ținuta de drum sofisticată pe care o aștepți de la un vehicul de înaltă clasă.
Nici motorul nu este cel mai rafinat; nu a tras atât de bine pe cât te-ai aștepta de la o Alfa, iar cutia de viteze automată a fost destul de lentă în a răspunde; a avut nevoie de mai mult de 2 secunde după ce a dat startul pentru a localiza treapta de viteză potrivită.
Păcat, mare păcat!
Alfa Romeo Tonale ar fi putut să mă convingă să îi acord cel puțin dublul notei cu o îngrijire modestă.
Am trecut în revistă pe scurt fiecare model pentru a ilustra punctul meu de vedere privind alegerile.
Cele mai importante aspecte ale fiecărei mașini au fost luate în considerare la stabilirea punctajului.
Nu numai atât, dar am aruncat o privire și pe piața internă.
În orice caz, aștept cu nerăbdare comentariile voastre, care să-mi spună cum ați votat – sau cel puțin cum ați fi plasat primele trei locuri.