Camerele de bord folosite de zeci de mii de șoferi au devenit inutile: Polițiștii nu pot da amenzi în baza înregistrărilor din trafic

Dă şi tu share articolului

Zeci de mii de șoferi folosesc camerele de bord ca dovadă dacă fac ceva greșit în trafic, dar sunt inutile.
Legea care le-ar fi permis polițiștilor să aplice amenzi pe baza filmelor de trafic a fost respinsă categoric de Parlament.
Din cauza faptului că polițiștii nu pot aplica amenzi dacă nu sunt martori direct la comiterea infracțiunii, modificările Codului Rutier care pedepsesc pentru prima dată comportamentul agresiv sunt practic lipsite de sens.

Șoferul microbuzului care a pus în pericol mai mulți copii pe un drum din Caraș-Severin nu ar fi putut fi amendat doar în baza imaginilor care vorbesc de la sine: șoferul a fost filmat în timp ce trăgea după mașină șase sănii cu adolescenți și copii. Parlamentarii au respins definitiv proiectul de lege care dădea dreptul polițiștilor să aplice amenzi și în baza filmărilor făcute în trafic.

Începând cu 27 februarie, poliția are autoritatea de a percepe amenzi pentru acest tip de condus agresiv. Noul Cod Rutier, care sancționează conducerea în stare de ebrietate, intră în vigoare la acel moment. Dar videoclipul nu are sens dacă un agent nu a fost prezent pentru a fi martor la comportament.

„Sesizările venite din partea participanților la trafic pot să conțină un grad mare de subiectivism, să aibă un substrat vindicativ.
Starea tehnologiei computerizate face acum simplă editarea unor înregistrări video.
Prin realizarea montajului în așa fel încât asumarea unor sancțiuni abuzive și ilegale s-ar face în situația în care polițiștii rutieri nu au autoritatea sau calificările pentru a garanta acuratețea acestor înregistrări video.”

Starea tehnologiei computerizate face acum simplă editarea unor înregistrări video.
Prin realizarea montajului în așa fel încât să se stabilească premisa sancțiunilor abuzive și ilegale în contextul în care polițiștii rutieri nu au autoritatea sau competența de a garanta acuratețea acestor înregistrări video.

Parlamentarii susțin că poliția nu poate stabili dacă o casetă este reală, acesta fiind unul dintre cele două motive pentru care au decis să nu modifice definitiv procesele prin care se acordă amenzi.

Lucian Diniță – fost șef al Direcției Rutiere: Schimbarea succesivă a benzii. Asta dacă observă polițistul, dar nu există polițist pentru toate miile de kilometri care sunt în România.
-Mai ajută la ceva schimbarea Codului Rutier?
-După mine, senzația mea este că a fost să dea bine!
Impresia mea este că a fost bine, așa că spun!
Fără dovezi, remarcile pot fi infirmate cu ușurință în cazul unei coliziuni în trafic, potrivit unuia dintre foștii șefi ai Poliției Rutiere.

Fost director al al Direcției Rutiere Lucian Diniță: Voi folosi blițurile ca o ilustrație suplimentară.Cum ai evalua asta? traficul din apropierea unei mașini
Cum este testat? Nu, nu poți. Vezi? numai dacă este prezent un polițist.
Ce faci, du-te și spune-i că mașina asta m-a urmărit îndeaproape, ce să fac?
Cine ia în considerare acest lucru și cum ar putea oamenii să utilizeze sancțiunea?

Pe de altă parte, avocații care susțin drepturile victimelor accidentelor rutiere susțin că oferirea tuturor șansa de a căuta dreptate în trafic ar putea deschide calea pentru încălcări suplimentare.

Cătălin Codescu, președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație: Dacă posibile abateri ar fi fost depistate de către niște privați care ar fi gestionat informația și ar fi mers la persoana în cauză să spună ori trimiți informația către poliție și rămâi fără permis ori îmi dai mie 500 de euro și am șters filmarea.

În prezent, polițiștii se folosesc de filmări doar în cazul în care ele au fost făcute cu dispozitive omologate.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment