Ajutor la facturile de energie, căldură și gaze de 1.400 de lei pentru pensionari și românii cu venituri mici. Cum vor putea plăti cu cardul de energie, de la 1 februarie

Dă şi tu share articolului

Pentru o parte dintre români, printre care persoanele vârstnice, persoanele cu handicap cu venituri reduse, beneficiarii de ajutor social și familiile care primesc alocație de susținere, statul va acorda un ajutor de 1.400 de lei pentru plata facturilor la energie, căldură și gaze, precum și pentru lemne sau butelii.
Poșta Română va începe să distribuie cartelele de energie din februarie 2023, iar plățile se vor efectua tot prin intermediul Poștei.
Sună complicat?
Poți afla tot ce trebuie să știi despre cardul de energie în această postare.

Câți bani primesc pentru facturile de energie, căldură și gaze?

Fiecare loc de consum sau familie va primi în total 1.400 de lei ca ajutor de stat.
Banii vor fi repartizați în două plăți de câte 700 de lei fiecare, care vor fi efectuate în februarie și septembrie 2023.
Denumirea propriu-zisă a ajutorului este “ajutor pentru populația vulnerabilă pentru compensarea prețurilor la energie”, iar acesta este valabil până la 31 decembrie 2023.

Prima tranșă, care trebuie plătită în februarie, poate fi aplicată între 1 ianuarie și 30 iunie 2023.
Pentru lunile iulie 2023 și decembrie 2023, o a doua tranșă de finanțare este acordată în septembrie 2023.

Cine este eligibil pentru ajutorul de stat pentru facturile de energie, căldură și gaz?

  • pensionarii din sistemul public de pensii, pensionarii înregistrați la casele de pensii sectoriale și beneficiarii de drepturi prevăzute de legi speciale plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, care au împlinit vârsta de 60 de ani și al căror venit lunar este mai mic sau egal cu 2.000 de lei, precum și pensionarii cu pensie de invaliditate, indiferent de vârstă și al căror venit lunar este mai mic sau egal cu 2.000 de lei;
  • persoanele fizice, atât adulți cât și copii, încadrate în categoria persoanelor cu handicap grav, accentuat sau mediu și al căror venit lunar propriu este mai mic sau egal cu 2.000 lei; – gospodăriile care beneficiază de alocație pentru susținerea familiei conform Legii nr. 277/2010, cu modificările și completările ulterioare;
  • familiile și persoanele singure care au demonstrat că au nevoie de asistență socială în conformitate cu Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare.
  • Persoanele care se încadrează în mai multe categorii vor primi ajutorul o singură dată.
    Venitul pe membru de familie trebuie să fie mai mic de 2.000 de lei, deoarece ajutorul se acordă pentru fiecare gospodărie/loc de consum, chiar dacă acolo locuiesc mai mulți beneficiari.

Cum se primește ajutorul de stat pentru plata facturilor la energie, căldură și gaze?

Nu este obligatoriu să solicitați această finanțare.
Ministerul Muncii și Solidarității Sociale întocmește lista beneficiarilor, care este apoi livrată la Poșta Română.
Cardul de energie, care este în esență un voucher fără valoare nominală și care este valabil numai în România și în interiorul rețelei Poștei Române, este emis de oficiul poștal. Posesorul acestuia este apoi eligibil pentru a primi asistență financiară pentru a compensa costul energiei.

Un singur card de energie va fi trimis tuturor beneficiarilor cu aceeași adresă, în cazul în care mai mulți beneficiari au aceeași adresă și sunt înscriși pe lista ministerului.
Nu poate fi emis decât un singur card pentru fiecare adresă de reședință.

Cum se ia cardul de energie?

Pe baza listelor furnizate de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, Poșta Română va produce și distribui cardurile energetice.
Ca urmare, acestea vor fi primite automat prin poștă, mai exact prin scrisoare recomandată.

Evident, vă puteți ridica cardul de la oficiul poștal din cartierul dumneavoastră, dacă poștașul nu vă poate localiza acolo.

Cum arată cardul de energie?


Ce se întâmplă dacă pierzi cardul de energie?
Cardul de energie este gratuit, dar numai la prima emitere.
Costurile de reemitere și de distribuție în caz de pierdere vor fi suportate de titularul cardului.

Ce se poate plăti cu cardul de energie?

Suma totală a acestui ajutor poate fi utilizată pentru plata facturilor la gaz, încălzire urbană și electricitate.
Pot fi plătite nu doar facturile din luna curentă, ci și cele neplătite.

Cardul de energie poate fi folosit pentru a plăti materiale de încălzire alternative, cum ar fi lemne de foc, păcură, peleți și butelii de gaz.
Cardul poate fi utilizat doar în rețeaua Poștei Române, așa că trebuie să fiți precauți.

Potrivit lui Marcel Boloș, ministrul pentru investiții și proiecte europene, al cărui minister realizează tabelele centralizatoare care sunt livrate către Poștă, fondurile vor intra cu adevărat în conturile Poștei Române în luna februarie, permițând plata facturilor începând cu luna martie.

Cum plătești facturile la electricitate, gaze sau căldură cu cardul de energie?

Trebuie precizat imediat că acest card nu conține bani, ci doar atestă faptul că persoana în cauză primește ajutor guvernamental pentru a compensa costul energiei.
Prin urmare, nu îl puteți utiliza pentru a face plăți, așa cum ați face-o cu un card obișnuit sau cu un card pentru o masă, de exemplu.

Fiecare beneficiar al ajutorului de stat va avea posibilitatea de a alege ce facturi să plătească, fie că sunt scadente acum sau în viitor, odată ce cardul a fost emis.
Beneficiarul va primi dovada plății, iar plata se poate face prin mandat poștal la orice oficiu poștal al Poștei Române sau chiar la poștaș.
Ulterior, Poșta va plăti furnizorii de energie sau gaze naturale.

Plățile pentru încălzirea în clădirile de apartamente prezintă o situație mai dificilă, deoarece nu există cu adevărat o factură separată pentru fiecare apartament, ci mai degrabă una pentru întreaga clădire, care este apoi împărțită între ocupanți.
Administratorii clădirii sunt responsabili de efectuarea calculului de repartizare și, folosind rezultatele, de emiterea unui certificat care să confirme datoria.
Acesta va servi, în esență, drept factură, permițând destinatarului să trimită prin poștă o plată pentru costurile de încălzire din luna respectivă.
Toate asociațiile de blocuri vor primi modelul de certificat în următoarea perioadă, potrivit ministerului.

Documente necesare pentru a plăti cu cardul de energie prin mandat poștal

Beneficiaries of support must show the following documentation at the counter or to the postman in order to make a payment by postal order:

  • cardul de energie este încă valabil la data la care se efectuează plata prin mandat poștal;
  • cartea de identitate a beneficiarului;
  • documentul (documentele) justificativ(e) (cum ar fi facturile) care demonstrează soldul în curs și/sau neplătit datorat furnizorului de energie;
    Deoarece nu există o factură efectivă în cazul plății căldurii pentru apartamentele conectate la sistemul centralizat, este necesar certificatul de validare a datoriei;
  • De asemenea, sunt necesare declarații pe proprie răspundere care să ateste că beneficiarul cardului de energie utilizează sprijinul pentru compensarea prețului energiei în locuința în care își are reședința, în cazul în care reședința principală a beneficiarului nu este cea înscrisă pe cardul de energie.

Potrivit ministrului Boloș, suma stabilită de administrator pentru plata energiei termice va fi transmisă de Poșta Română în contul organizației de proprietari, care ulterior va trimite fondurile către furnizorul de energie termică.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment