Accidentele rutiere mortale din România şi modalităţile de prevenire ale acestora
Din păcate România se situează în topul țărilor din Europa privind numărul de accidente mortale. Această problemă sa intensificat odată cu anii 90′ și cu creșterea numărului de autovehicule pe străzile din România. Problema accidentelor rutiere a reprezentat mereu o preocupare pentru autoritățile din România dar cu toate astea nu Sau făcut mari progrese privind reducerea numarului de accudente rutiere.
Conform statisticilor oficiale aproximativ cinci oameni își pierd viața în fiecare zi pe șoselele patriei.
Principala cauză a acestor accidente o reprezintă viteza excesivă și neatenția.
Spre deosebire de șoferii din țările nordice lipsa experienței și neatenția din România accidente mortale.
Lipsa educației rutiere și a noțiunilor de conducere defensivă joaca cel mai important rol în această ecuație.
Consider că ar trebui ca şcolile de șoferi ar trebui să pună mult mai mult accent pe conducerea defensivă şi să introduc atât în programa de învăţământ cât şi pe partea practică asta. Cum să controlezi un derapaj, cum să frânezi de maxiă urgenţă, cum să anticipezi din timp alte manevre greşite ale altor participanţi la trafic. Dar asta ar însemna un preţ mai mare pentru un curs de pregătire în cadrul unei şcoli de şoferi.
Ei bine concurenţa aceasta a adus multe dezavantaje care se văd şi în trafic, preţ mai mic – informaţii mai puţine iar şcolile de şoferi au trebuit să-şi adapteze ofertele pentru a oferi un preţ decent.
Conducerea defensivă este deosebit de importantă atunci când un șofer se urcă la volan acesta trebuie să știe să reacționeze în tur moment critic. Nu trebuie să pleci niciodată cu ideea că mie nu mi se poate întâmpla nimic. Nu trebuie plecat niciodată de la premisa că mie nu mi se va întâmpla nicidoata. şi de la bun început ar trebui să conştientizăm că putem fi victimele unui accidnet de circulaţie uşor sau grav şi ca atare trebuei să ştii să eviţi un potenţial accident să ai aceste noţiuni foarte bine fixate.Regula celor 2 secunde
Multe dintre accidentele soldate doar cu avarii au loc din cauza necunoasterii regulii celor 2 secunde. Daca ar fi stiut un sofer asta ar fi reusit sa opreasca la timp fara a provoca un accident de circulatie. Ar trebui sa isi faca simtita prezenta si in cursurile de legislatie ale scolilor de soferi cat si la orele de instruire practicaDar ce reprezinta regula celor doua secunde?
La ce distanta trebuie sa fiu eu si masina? La cel putin 2 secunde fata de vehiculul din fata. Cum iti dai seama ca esti la 2 secunde fata de masina din fata. IN momentul in care autovehiculul din fata trece pe langa un obstacol stalp atunci numeri 1001, 1002. Daca apuci sa spui 1002 inseamna ca esti pre aproape si orice franare agresiva a celui din fata iti va pune probleme mari in a pastra distatna de siguranta optima.
Multe dintre accidentele soldate doar cu avarii au loc din cauza necunoasterii regulii celor 2 secunde. Daca ar fi stiut un sofer asta ar fi reusit sa opreasca la timp fara a provoca un accident de circulatie. Ar trebui sa isi faca simtita prezenta si in cursurile de legislatie ale scolilor de soferi cat si la orele de instruire practicaDar ce reprezinta regula celor doua secunde?
La ce distanta trebuie sa fiu eu si masina? La cel putin 2 secunde fata de vehiculul din fata. Cum iti dai seama ca esti la 2 secunde fata de masina din fata. IN momentul in care autovehiculul din fata trece pe langa un obstacol stalp atunci numeri 1001, 1002. Daca apuci sa spui 1002 inseamna ca esti pre aproape si orice franare agresiva a celui din fata iti va pune probleme mari in a pastra distatna de siguranta optima.
Un procent de aproximativ 95% dintre accidente se produc din cauza factorului uman. Odată ce Ești șofer ai o responsabilitate foarte mare pentru tine pentru pasageri cât și pentru pasageri cat si pentru ceilalți participanți la trafic.
Nu numai în România se moare în accidente rutiere. Factorul uman își spune cuvântul în orice țară din lume.
Care este vârsta medie a morților din accidente rutiere?
Vârsta medie a morților din accidente rutiere este undeva între 36 și 37 de ani.
Dacă în țările civilizate marea Britanie și Suedia 25 de oameni / milion. În România statistică sombra ne arată faptul că mor aproximativ 110 oameni / milion. Vedem că în România se moare în accidentele de circulație de patru ori mai mult.
Să remarcăm faptul că și traficul joacă un rol destul de important în condițiile în care oamenii trebuie să aștepte în trafic ca ulterior când prind o zona liberă să accelereze foarte mult punândusi viața în pericol.
Exista multe persoane care improsca cu noroi in soferii incepatori dar ei nu stiu ca nu acestia Nu fac accidente grave cu morti sau cu raniti.
Problema este ca statistica ne arata faptul ca mai bine de 80% care produc aceste tipuri de accidente sunt persoane care au experienta la volan si au ceva ani in spate de condus. Chiar siguranta care o regasim pe ei si drumul care il fac mereu le confera aceasta siuranta.
O alta chestie care pe mine ma enerveaza si ma inspaimanta in acelasi timp.În România după fiecare om ce a decedat într-un accident rutier statul nu ştie decât să tragă linie şi atât.
Nu există ca în alte ţări o statistică conform căreia să se calculeze cât ar mai fi plătit impozit, asigurari, cât ar mai fi ajutat statul acel om dacă nu ar fi murit în accident.
Deci nu există o evaluare ca în statelele vestice în ţara noastră şi este trist că sunt membri în Uniunea Europeană.
Deci nu există o evaluare ca în statelele vestice în ţara noastră şi este trist că sunt membri în Uniunea Europeană.
Ştiu că poate părea cinic dar sănătos pentru economia ţării această gândire.
Ei bine acest dezinteres faţă de cei care mor fie în accidente rutiere sau de muncă a existat mereu la noi în ţara noastră.
Cum ar putea fi prevenite? Păi în primul rând trebuei să ne gândim că este important să respectăm regulile de circulaţie chair dacă nu ne convin dar asta va fi o problema mare pentru foarte mulţi dintre şoferi în condiţiile în care traficul din Bucureşti şi din oraşele mari este foarte aglomerat.
În al doilea rând şcolile de şoferi ar trebui să pună accent la partea practică pe conducerea defensivă sau măcar teoria.
Cum ar putea fi prevenite? Păi în primul rând trebuei să ne gândim că este important să respectăm regulile de circulaţie chair dacă nu ne convin dar asta va fi o problema mare pentru foarte mulţi dintre şoferi în condiţiile în care traficul din Bucureşti şi din oraşele mari este foarte aglomerat.
În al doilea rând şcolile de şoferi ar trebui să pună accent la partea practică pe conducerea defensivă sau măcar teoria.
Trebuie să conştientizăm că ne facem nouă în primul rând bine cât şi altora dacă vom deveni mult mai atenţi mai prudenţi. Şi poliţia rutieră dacă şi-ar intensifica controalele atunci ar fi mult mai bine. Prin sancţiuni date frecvent vei învăţa că greşeşti şi te vei potoli de la a mai încălca reguli de ciculaţie. Pe lângă toate aceste lucruri expuse mai sus aducem în discuţie şi infrastructura care este slabă în România, străzi pline de maşini, lipsa pasajelor subterane şi supra terane + maşinile parate neregulmaentar încurcă buna desfăşurare a traficului rutier. Dacă ar exista un plan foarte bine pus la pucnt de decondegestionare a traficului situaţia ar fi mult mai bună. Să nu uităm că lipsa locurilor de parcare şi a autostrăzilor îşi spuen cuvântul.
Să discutăm şi despre obţinerea permisului. În state ca Germania te poţi înscriere la 16 ani pentru categoria B iar la 17 ani poţi conduce timp de un an împreună cu o eprsoană care deţine permis. Asta ar ajuta mult timp de 1 an fiind obligat din punct de vedere legal să conduci cu cineva lângă tine oriunde.