Cifrele IDC arată că vânzările de smartphone-uri au scăzut din nou în al doilea trimestru, scăzând cu 8,7% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Este al patrulea trimestru consecutiv în care livrările de smartphone-uri au scăzut, iar în anumite zone, precum Europa Centrală și de Est, acestea au scăzut chiar cu peste 30% în ultimul an.
Cu câteva excepții minore, toate regiunile au înregistrat scăderi ale livrărilor de unități de peste 10%.
Directorul de cercetare al IDC, Nabila Popal, consideră că de vină pentru aceste scăderi sunt economia clintită și inflația.
Blocarea a crescut semnificativ cererea de electronice, ceea ce a exacerbat problema semiconductoarelor.
Impactul s-a inversat acum: liniile de aprovizionare revin (aproape) la normal, dar cererea este substanțial mai scăzută, lăsând unele companii cu stocuri.
În plus, acest lucru avea loc în sectoarele hardware, software și divertisment, pe lângă piața mobilă.
Intel a pierdut 500 de milioane de dolari în cel mai recent trimestru, în timp ce vânzările de jocuri video au scăzut cu 2 miliarde de dolari (sau 13%), iar vânzările de Chromebookuri au scăzut cu 50% de la an la an.
Dacă ne uităm la piața chineză. Ei bine, piața chineză a avut scăderi uriașe în acest timp, livrările de la Xiaomi, Oppo și Vivo scăzând cu peste 20% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Scăderea vânzărilor are cauze indirecte din cauza penuriei de componente, a blocării prelungite din cauza COVID-19 și a inflației în creștere.
Singurul brand chinezesc care părea să se descurce bine în acel moment a fost Honor.
Cu 15 milioane de telefoane vândute în primele trei luni, firma a dominat piața de telefoane din China.
Se pare că au înlocuit deja Huawei.
Iar Honor își va face în curând întoarcerea oficială în România.
În ciuda provocărilor industriei, Apple și-a crescut veniturile din vânzarea de iPhone-uri cu 2,77% în cel mai recent trimestru.
In ciuda scaderii vanzariilor Apple creste constant in vanzari
Se pare că Samsung se luptă să câștige clienții din China.
Nici măcar cei mai bine vânduți nu listează compania.
Apple, pe de altă parte, încă se extinde și intenționează să concureze în curând pentru locul doi pe piața chineză.
Vânzările de telefoane din China în primul trimestru al anului au scăzut cu 18% față de T1 2021, ceea ce indică faptul că epidemia are cu siguranță un impact asupra economiei țării.
Deși astfel de pierderi au avut loc în trecut, procentul este semnificativ mai mare în prezent.
Scăderea, potrivit Canalys, a fost cauzată de o corecție a pieței în urma primului trimestru „anormal” din 2017.
Potrivit Canalys, Honor deține o cotă de piață de 20%, triplu față de un an mai devreme, cu 15 milioane de expedieri dintr-un total de 75,6 milioane, făcându-l cel mai mare brand din China pentru prima dată în scurta sa istorie.
Apple a livrat cu 13,8 milioane de unități în plus. Producătorul de iPhone a fost chiar înaintea locului doi. Oppo, care includea vânzările OnePlus, aproape a reușit să se mențină pe locul doi. Deși au vândut 13,9 milioane de unități, ar putea pierde încă în viitor. Vivo a evoluat slab și a coborât de pe primul pe al patrulea. În primele luni, au fost vândute doar 12,2 milioane de telefoane mobile. Xiaomi a pierdut teren, coborând pe locul cinci cu doar 10,6 milioane de telefoane vândute.
Concluzii
Singura regiune care a înregistrat o creștere în ultimul trimestru a fost America de Nord, condusă de trio-ul Samsung Galaxy S22 și seria iPhone 13 de la Apple.
Corporațiile demonstrează încă o dată că cele mai scumpe telefoane sunt profitabile și bine vândute, lucru pe care marii concurenți chinezi continuă să treacă cu vederea.
Corporațiile chineze au introdus modele scumpe, dar nu sunt în măsură să le promoveze eficient pe piețele occidentale, unde acestea ar avea mai mult succes la vanzare
Livrările Xiaomi au scăzut cu 30% atât în Africa, cât și în Orientul Mijlociu, unde situația nu era cu mult mai bună.
Toate aspectele operaționale și planificare vor fi afectate de inflație, de conflictul în curs dintre Rusia și Ucraina, de restricțiile legate de COVID-19 și de întreruperile aprovizionării.
Prognozele pentru viitorul apropiat sunt pline de incertitudini locale.
Lipsa de componente începe totuși să se atenueze, ceea ce eliberează o parte din presiunea asupra prețurilor.
Furnizorii de top vor profita de acest timp nefuncțional pentru a-și îmbunătăți conexiunile cu participanții lanțului de aprovizionare.
Prin urmare, ei vor încerca să prezică cererea în creștere care va avea loc în a doua jumătate a anului 2022.