Uniunea Europeană vrea să ajute producătorii auto: planul prin care rămân importanți pe piață

Dă şi tu share articolului

După ce SUA au anunțat stimulente pentru automobilele construite în America de Nord, Franța și Germania au explorat strategii pentru a apăra producătorii europeni de vehicule electrice.

În urma anunțului președintelui Joseph Biden privind subvenții semnificative pentru vehiculele electrice construite în SUA și Canada, președintele francez Emmanuel Macron încearcă să obțină sprijinul cancelarului german Olaf Scholz pentru o nouă propunere de a ajuta producătorii europeni de automobile să concureze cu SUA și China.

Parisul și Berlinul nu sunt de acord în ceea ce privește politicile de apărare și energetice, dar sunt de acord că UE trebuie să facă mai mult pentru a sprijini întreprinderile naționale, potrivit oficialilor din ambele capitale.

După ce s-a întâlnit miercuri cu Scholz la Paris, Macron a declarat într-un interviu acordat postului France 2 că cei doi lideri au convenit să se asigure că subvențiile UE pentru autovehicule sunt utilizate doar pentru vehiculele construite în Europa.

Legea americană de reducere a inflației, care, printre altele, oferă subvenții pentru automobilele electrice construite în America de Nord, ar putea fi diminuată ca urmare a acestui fapt.

Producătorii europeni trebuie să fie competitivi
„Aveți China și SUA care își protejează industria, dar Europa rămâne deschisă tuturor vântului, trebuie să ne schimbăm”, a spus Macron la France 2. „Franța și Germania trebuie să rămână împreună pentru că am fost prea deschiși, pentru că mulți dintre producătorii noștri de automobile au fost au vândut mult în China și nu au vrut să închidă lucrurile.”

În 2017, Macron a susținut legea Buy European Act, care s-ar fi aplicat companiilor care produc mai mult de jumătate din produsele lor în blocuri.

Dar, din cauza rezistenței din partea Bruxelles-ului, el a fost nevoit să renunțe la proiect.

Nici Germania nu a fost de acord cu ideea, remarcând efectele asupra comerțului cu China și SUA, în special pentru producători auto precum Volkswagen Group, Mercedes-Benz și BMW.

Dar, de atunci, pandemia COVID a scos la iveală dependența Europei de lanțurile de aprovizionare globale, iar UE a relaxat, în esență, anumite părți ale reglementărilor privind ajutoarele de stat, ceea ce indică faptul că noile propuneri de protejare a întreprinderilor de rivalitate ar putea obține sprijin la Bruxelles.

Chiar și cu sprijinul Germaniei, revitalizarea conceptului Buy Europe Now pentru vehiculele electrice ar putea fi o provocare.

Acordurile de liber schimb ar putea fi renegociate, iar acțiunea ar putea contraveni reglementărilor OMC sau celor actuale ale UE.
De asemenea, ar putea declanșa un război comercial, cu represalii din partea altor națiuni.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment