UE adoptă reguli pentru baterii mai ecologice. Pentru toate bateriile

Dă şi tu share articolului

Acordul, care a fost adoptat în urma unor discuții extinse, se va aplica tuturor tipurilor de baterii comercializate în UE, inclusiv bateriilor industriale, aparatelor de uz casnic, scuterelor, mașinilor electrice și bicicletelor. De asemenea, acordul va acoperi întregul ciclu de viață al bateriilor, de la proiectare până la sfârșitul ciclului de viață.

Conform unui pact la care au ajuns vineri deputații europeni și statele membre, care se bazează pe “economia circulară” pentru a crește producția de baterii în Europa, producătorii vor fi obligați să facă toate bateriile mai ecologice, mai ușor de înlocuit și mai ușor de reciclat.

Telefoanele mobile și alte gadgeturi electronice vor trebui să fie fabricate astfel încât bateria să fie ușor de îndepărtat și de înlocuit în trei ani și jumătate.
Toate bateriile vor trebui să aibă etichete și coduri QR cu informații privind performanța, longevitatea și compoziția lor, iar unele baterii industriale, de scutere și de vehicule vor avea nevoie, de asemenea, de un “pașaport digital” care să prezinte specificațiile acestora.

Companiile care utilizează baterii în produsele lor vor trebui, de asemenea, să atingă obiective stricte de colectare.
Până în 2023 și 2030, rata de recuperare a bateriilor portabile trebuie să ajungă la 45% din total.
Până în 2028, 51% din bateriile pentru biciclete și scutere vor fi colectate.

Toate bateriile colectate trebuie să fie reciclate, iar bateriile noi trebuie să conțină o cantitate minimă din aceste elemente derivate din deșeuri. Sunt necesare rate ridicate de recuperare a cuprului, cobaltului, litiului, nichelului și plumbului.

De asemenea, producătorilor li se va cere să atingă standarde de durabilitate și de performanță din ce în ce mai înalte începând cu 2024, precum și să dezvăluie amprenta globală de carbon anticipată de la extracție până la reciclare, înainte de implementarea unui plafon maxim de emisii începând cu 2027.

Pascal Canfin (Renew, Liberalii), șeful Comisiei de Mediu a Parlamentului European, a declarat că norma “stabilește cerințe de mediu pentru toate bateriile, indiferent dacă sunt produse în Europa sau importate, și va restricționa în cele din urmă accesul pe piața europeană pentru cele mai durabile baterii”.
El a subliniat că acest lucru va avea dublul beneficiu de a consolida industria europeană a bateriilor și de a reduce dependența UE de importurile de metale vitale precum litiul, nichelul și cobaltul.
UE se află cu mult în urma Asiei și a SUA în ceea ce privește producția de baterii, așa că acest acord ne va ajuta să devenim mai competitivi, potrivit eurodeputatei Jessica Polfjard (PPE, dreapta), care a asistat la negocieri.

Până în 2030, Europa vizează să atingă 25% din producţia globală de baterii, faţă de doar 3% în 2020. 

Noile vehicule electrice Renault Austral și Renault Mégane E-Tech vor fi echipate cu ecranul OpenR și sistemul multimedia OpenR Link cu Google integrat, ambele cu aproape 20 de milioane de utilizatori activi lunar în Franța.

Fără a utiliza smartphone-ul, șoferii vor putea accesa toate funcțiile Waze direct de pe ecranul vertical de 12 inci și se vor putea bucura de o nouă experiență de condus intuitivă, imersivă și conectată, pentru o siguranță sporită, potrivit companiei.

BMW Ungaria își mărește investiția de două ori.
Suma este enormă.

Potrivit Bloomberg, producătorul auto german BMW AG a optat pentru înființarea unei fabrici care va asambla baterii pentru mașini electrice și va adăuga peste 500 de noi locuri de muncă, dublându-și astfel investiția la fabrica sa din Debrecen, Ungaria, la peste două miliarde de euro.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment