Este posibil ca șuruburile din cadrul spătarului scaunelor din al doilea rând să nu fie strânse.
Ca urmare a preocupărilor legate de faptul că șuruburile din cadrul spătarului scaunelor de pe al doilea rând ar putea să nu fie bine fixate, Tesla recheamă în service 3.470 de vehicule Model Y în SUA.
Producătorul de vehicule electrice susține, într-un dosar de reglementare la National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), că șuruburile slăbite pot afecta funcționalitatea sistemului de centuri de siguranță și pot crește posibilitatea producerii de leziuni în timpul unei coliziuni.
Tesla precizează că problema, care afectează 4% din vehiculele rechemate în service, a fost descoperită pe 10 decembrie, când un muncitor de la fabrica companiei din Fremont, California, a observat că scaunele de pe al doilea rând nu erau înșurubate corect.
De la această descoperire, producătorul de vehicule electrice a fost contactat în legătură cu cinci cereri de garanție care ar putea avea legătură cu piulițele slăbite.
Acesta nu are cunoștință de niciun accident sau deces cauzat de această problemă.
Problemele persistă pentru producătorul american
Elementele de fixare de pe vehiculele rechemate în service vor fi examinate de Tesla și, “dacă este necesar, vor fi strânse conform specificațiilor”, susține compania.
Deoarece nu există “nicio reparație în garanție legată de aceste probleme”, corporația nu intenționează să ofere rambursări.
Constructorul auto susține că un furnizor a îmbunătățit controalele procesului, precum și o mai bună instruire și supraveghere, în efortul de a garanta că șuruburile sunt strânse corect în continuare.
O actualizare de software pentru funcția Full Self-Driving (FSD) a producătorului auto, despre care compania susține că ar putea face ca vehiculele să nu respecte regulile de circulație locale și să crească riscul unui accident, a fost instalată sau era programată să fie instalată pe 362.758 de vehicule începând cu luna trecută.
Tesla a pus în pauză lansarea versiunii beta a FSD “până la lansarea patch-ului software care conține reparația”, deoarece, potrivit NHTSA, problema afectează un subset de mașini Tesla.