Societatea de Transport Bucuresti (STB) va scumpi biletele pentru transportul public de duminica.

Dă şi tu share articolului

Societatea de Transport Bucuresdti s-a gandit sa mareasca tarifele pentru liniile urbane, regionale si a integrat tarifele cu Metrorex.
Astfel incepand de duminica 01.08.2021 o calatorie va costa 3 lei si va avea o durata de 90 de minute.

Astfel, de la 1 august, va fi aplicată o nouă politică tarifară, iar vechile bilete cumpărate pentru transportul public din Bucureşti şi Ilfov vor fi convertite automat, conform noii oferte de mobilitate.

Validatoarele care funcţionează pe vehiculele tuturor celor patru operatori de transport din zona metropolitană, integrate prin Sistemul Automat de Taxare aflat în proprietatea STB SA, vor recunoaşte atât vechile titluri de călătorie, cât şi noile bilete integrate în sistem.

De exemplu, titlurile de 1,30 lei vor fi validate şi recunoscute de către Sistemul Automat de Taxare (SAT) ca fiind bilete de 3 lei (valabile 90 de minute pe toate liniile de suprafaţă).

Noua politică tarifară a transportului în comun de suprafaţă din regiunea Bucureşti-Ilfov, corelată cu cea a Metrorex, va fi aplicată de la 1 august.


Eu inteleg ca sunt niste intelegeri la mijloc si niste calcule care sunt facute. De asemenea poate ca STB impreuna cu PMB (Primaria Municipiului Bucuresti) s-au gandit ca trebuie sa ne raliem la Uniunea Europeana, la tarile din vest care au tarife de minim 1 euro. Dar, macar de s-ar face ceva cu banii in pluis pe care va trebui sa ii plateasca bucurestenii pentru achizitia de bilete. Eu cred ca NU. Nici macar cu banii din amenzile provenite de la clientii care savarsesc contraventii nu se vor folosi in imbunatarirea transportului public.

Abonamentele existente din vechea oferta, ca cel de 1 zi, 7 zile sau 15 zile, vor fi recunoscute și convertite în abonamente de reînnoire cu noi reduceri tarifare, la fel ca în momentul achiziției.

Toate biletele de călătorie vechi, cu excepția celor simple abonamente pe o linie si doua linii, ambele vor fi recunoscute și vor fi eficiente pe rutele regionale. De exemplu, dacă un pasager deține un abonament urban de 72 de ore, atunci când acesta intră în vigoare după 1 august, va beneficia de transport, inclusiv linii regionale sau expres, in cele 72 de ore, ceea ce nu este permis de vechiul abonament de sezon. Singurele titluri care sunt încă valabile în momentul achiziției vor fi abonamentele pe o singură linie și pe două linii.

Sistemul de comunicare între SAT și sistemul de verificare a calatorilor cu metroul le permite pasagerilor să folosească bilete unice sau abonamente pe vehicule terestre și metrou în momentul cumpărării. Calatorii trebuie să urmereasca momentul cand expira ermenul pentru care au foset achizitioane biletele, iar pentru a continua deplasarea sa valideze din nnou sau sa cumpere un nou bilet.

De ce e bataie de joc cu scumpirea biletelor STB?


Nu trebuie sa ne ascundem dupa deget. Tramvaiele marea majoritate nu au aer conditionat, ba mai mult s-au introdus tramvaie tip tatra din anii 60′. Pe langa faptul ca ele si-au depasit cu mult perioada de exploatare, sunt si foarte periculoase. Si atunci ne gnadim? E corect sa platim 3 LEI ptr un bilet de 90 de minute?

De ce a facut STB asta?

„Toate aceste eforturi fac parte doar dintr-un proiect mai amplu gestionat de STB SA, care are ca scop îmbunătățirea calității serviciilor furnizate calatorilor. In teorie, in practica nu va fi asa. Va dau in scris. Proiectul care include printre altele sporirea în regim de urgenţă a parcului de vehicule dotate cu aer condiţionat şi înnoirea parcului circulant existent prin eliminarea treptată a autobuzelor cu normă de poluare Euro 3. Ei spera sa devina o o companie dinamică, modernă, apropiată de călător, ai cărei salariaţi depun eforturi pentru a aduce servicii de calitate, la nivel european. Si asteaptea de la călători sugestii şi propuneri de îmbunătăţire a serviciilor, dar în acelaşi timp să respecte şi eforturile noastre.
Spuneti voi in comentarii.

Banii astia din plus pe caer va trebui sa ii paltim pentru achizitioanrea de bilete STB se duc pentru reabilitarea liniilor vechi, ptr. cumpararea de noi tramvaie, autobuze sau ptr. angajarea noilor oameni la STB? Aici e un dubiu. Eu cred ca mai degraab varianta 2. De ce? Pentru ca traim in Romanai si stim cum sta treaba.
Conform Transparency international Romania este in coad clasamentului ca si Perceptia coruptiei.

O marire de tarif se justifica in masura in care calitata serviciului creste direct proprotional cu tariful unui serviciu public. Dar STB trebuia sa tina cont de posibilitatile financiare ale cetatenior. Romania inca nu are salarii minime ca in statele vestice.

De ce ar trebui eu ca si calator sa urmaresdc momentul? E un stres in plus.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment