Sfaturi utile privind condusul pe timp de iarnă

Dă şi tu share articolului

Sfaturi utile privind condusul pe timp de iarnă

Zăpada reprezintă un fenomen meteo care pune la grea încercare conducătorii auto începători şi nu numai.

Întodeauna iarna trebuie să fim mult mai precauți față de alte anotimpuri. Spun asta din princina pericolelor ce se pot ivi în acest anotimp. Prin urmare, trebuie să avem în vedere multe lucruri pentru a nu ne crea nouă probleme cât şi altor participanți la trafic.

c

Conducerea pe timp de iarnă împlică mai mulţi factori care îi vom exemplica mai jos

În cele ce urmează voi menţiona câteva sfaturi esenţiale pentru evitarea riscului producerii unui eveniment rutier e mai mică sau mai mare amploare.

– Asiguraţi-vă că aveţi rezervorul plin, dacă nu faceţi plinul de carburant.
– Curăţaţi farurile şi stopurile şi semnalizatoarele pentru a fi cât mai vizibili înainte de a pleca la drum.
– Înainte de a porni la drum, montaţi-vă centura de siguranţă, asiguraţi-vă că aveţi provizii de alimente, apă şi neapărat haine groase şi medicamentele necesare mai ales dacă în maşină se află copii, vârstnici, sau persoane cu diverse afecţiuni. Nu se ştie niciodată când poate pândi pericolul.
– Aveţi lopată, lanţuri şi evident cauciucuri de iarnă care sunt obligatorii conform legii din România începând cu 1 Noiembrie până la 1 martie.
– De asemenea este foarte important ca atunci când vă urcaţi în maşină şi doriţi să ieşiţi din zăpada este să folosiţi treapta a doua de viteză pentru plecarea de pe loc concomitent cu balansul, întroducere în treapta 1 sau 2 şi marşalier (Reverse) fără accelerat excesiv.
– Se va circula cu o viteză redusă pentru a evita o frânare bruscă care poate duce la un accident soldat cu avarii sau mai grav cu victime.
– Trebuie să ţinem cont că circlaţia pe timp de iarnă este îngreunată şi orice frână pusă din timp , mult mai din timp ne ava ajuta să nu lovim maşina celui din faţă şi să producem un accident de circulaţie.
– Şofatul iarna implică mult mai multă atenţie întrucât carosabilul poate avea zăpadă sau mâzgă având o aerenţă scăzută spre deosebire de condusul pe carosabil uscat cu aderenţă bună
– Rularea cu o treaptă de viteză superioara faţă de cea pe care o folosim în anotimpurile mai calde.  Folosirea unei trepte de viteza superioara scade cuplul transmis de motor la roţi. Asta se traduce în diminuarea riscului de a pierde aderenţa şi de a intra în derapaj.

– Nu se vor face schimbări bruşte de direcţie pentru evitarea a obstacolelor. Schimbarea bruscă de direcţie pe un carosabil alunecos va duce maşina într-un derapaj.

– Se vor evita acceleraţia excesivă, frânările bruşte. Chiar dacă autovehiculele au sistem ABS, acesta nu te ajuta atunci când frânezi brusc pe un carosabil alunecos.
– Trebuie menţionat faptul că atunci când şoseaua este alunecoasa din cauza zăpezii, poleiului etc., distanţa de siguranţă dintre vehicule se va mări considerabil.
– Cel mai indicat este în a se frâna din timp sau a se folosi frâna de motor, adică retrogradarea din vitezele superioare în vitezele inferioare şi frânarea uşoară. Ştim cu toţii că spaţiul de frânare se măreşte foarte mult atunci când sunt condiţii meteo nefavorabile precum zăpadă, polei.
Voi reveni într-un viitor articol şi cu alte sfaturi esenţiale privind conduita preventivă iarna, în zonele urbane şi rurale.
Aceste sfaturi sper să vă vină în ajutor indiferent dacă sunteți începători sau aveți ceva experiență.

Până atunci numai bine şi conduceţi cu prudenţă!

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment