Se schimbă buletinele în România, milioane de români afectați direct: ce oferă noua carte de identitate

Dă şi tu share articolului

Fie că vorbim de carduri electronice sau convenționale, în următoarea perioadă vor apărea o serie de schimbări în ceea ce privește cărțile de identitate în România.
Un proiect de lege care a fost postat luni pe site-ul Ministerului de Interne pentru comentarii publice are o listă completă a modificărilor (MAI).

În România, buletinele de vot nu vor mai fi la fel, iar modificările ar trebui să intre în vigoare la viitoarele alegeri.
În primul rând, se va modifica aplicabilitatea acestora.
Al doilea subiect este instituirea posibilității de a depune o cerere de viză de flotant prin mijloace electronice.
MAE a pus la dispoziția publicului un proiect de ordonanță de guvern, care poate fi descărcat aici, pentru a primi comentarii cu privire la aceste modificări și la alte modificări.

Ce trebuie să știți despre modificările aduse cărții de identitate din România

Românii vor începe să primească noile cărți de identitate, simple și electronice, de îndată ce acestea vor fi emise în conformitate cu legea.

Pentru cei care nu au împlinit doi ani, perioada de valabilitate este de doi ani; pentru cei cu vârste cuprinse între doi și 14 ani, este de patru ani; pentru cei cu vârste cuprinse între 14 și 18 ani, este de cinci ani; pentru cei care au depășit vârsta de 18 ani, este de zece ani, iar pentru cei care au depășit vârsta de 70 de ani, este nelimitată.

Cu titlu orientativ, situația actuală a cărților de identitate este următoarea:

  • valabilitate de doi ani pentru cei cu vârsta sub 14 ani, patru ani pentru cei cu vârsta cuprinsă între 14 și 18 ani, zece ani după vârsta de 18 ani și valabilitate nelimitată după vârsta de 60 de ani pentru cartea de identitate simplă.

De asemenea, cererile de viză de flotant vor putea fi completate electronic odată cu intrarea în vigoare a noii legislații guvernamentale.
Orientările metodologice pentru executarea consecventă a prevederilor legislative vor dezvolta procesul de revizuire și aprobare.
Singura modalitate de a solicita o viză flotantă este cea electronică, pentru cei care au o carte de identitate electronică.

  • Posibilitatea de a primi documentele de identitate din altă locație decât cea de reședință este un aspect crucial și o mare schimbare față de procesul actual. în viitor, “cartea de identitate se eliberează de către serviciul public comunitar de evidență a persoanelor de la locul de domiciliu sau de reședință al persoanei fizice, pe baza unei cereri depuse de persoana fizică sau de reprezentantul legal al acesteia”, dar cererea efectivă pentru cartea de identitate poate fi făcută la orice serviciu public comunitar de evidență a persoanelor.
  • Nu în ultimul rând, pe lângă datele deja incluse în OUG 97/2005, datele electronice ale cărții de identitate vor include în plus locul de naștere al titularului.
  • certificatul de semnătură electronică și, după caz, certificatele calificate de semnătură electronică, așa cum sunt definite în legislația în domeniu; – datele biometrice ale titularului, care constau în imaginea facială și, după caz, în amprentele papilare ale celor două degete. – datele în format tipărit, inclusiv numele și prenumele titularului, sexul, naționalitatea, CNP etc. – numele de familie al părinților titularului. 

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment