YouTube reevaluează modul în care gestionează limbajul “colorat”.
Firma deținută de Google susține că “ia în considerare unele modificări” la politica privind blasfemia pe care a dezvăluit-o în noiembrie într-o declarație pentru The Verge.
Regula restricționează sau elimină reclamele din videoclipuri dacă cineva folosește un limbaj vulgar în primele 15 secunde sau pe parcursul întregului clip.
Dacă înjurăturile apar în primele șapte secunde sau ocupă cea mai mare parte a videoclipului, YouTube va garanta demonetizarea completă a videoclipului.
YouTube își obligă utilizatorii să părăsească serviciul
Deși acest regulament nu ar fi neapărat o problemă în sine, YouTube a aplicat standardele la videoclipurile care fuseseră deja postate înainte de intrarea în vigoare a noii reguli.
YouTube a demonetizat conținutul anterior pentru canale precum RTGame, după cum explică Kotaku.
Corporația nu le permite utilizatorilor să modifice aceste videoclipuri, iar producătorii nu au reușit să anuleze aceste decizii.
O problemă a apărut și în ceea ce privește comunicarea.
De obicei, creatorii descoperă despre politica modificată abia după ce serviciul video le demonetizează munca, iar YouTube nu le explică de obicei celor care au încălcat-o ce anume au greșit.
În plus, există probleme de consecvență.
Un videoclip remonetizat poate pierde acei bani a doua zi, deoarece anumite videoclipuri sunt marcate, iar altele nu.
The Verge a fost informat de către purtătorul de cuvânt al YouTube, Michael Aciman, că “în ultimele două săptămâni am auzit de la mulți creatori în legătură cu această modificare”.
“Apreciem comentariile pe care ni le-ați furnizat și în prezent revizuim această politică pentru a veni în întâmpinarea preocupărilor voastre.
De îndată ce vom avea informații suplimentare de oferit, vom lua legătura cu comunitatea noastră de creatori.”
Din lipsa de precizări din partea YouTube cu privire la modificările pe care intenționează să le facă, nu este clar dacă politica modificată îi va liniști pe cei îngrijorați.
Deocamdată, creatorii nu vor avea prea multe opțiuni decât să evite folosirea unui limbaj vulgar.
Deși s-ar putea să nu existe un exod în masă, unii creatori de videoclipuri își reduc încrederea în YouTube ca sursă de venit ca urmare a incertitudinii.