România face și lucruri bune: cum a ajuns o forță importantă în producția de vehicule

Dă şi tu share articolului

Deși de mai bine de un deceniu se speculează cu privire la sosirea unui al treilea mare producător auto în România, niciunul nu a venit.

Cu toate acestea, datorită celor doi producători prezenți pe piața noastră, România a reușit să își sporească foarte mult capacitatea de producție.

România devine un lider regional în producția de automobile datorită politicilor excelente ale Dacia și Ford.

Cu alte cuvinte, pentru prima dată în istorie, pragul de peste 500.000 de automobile a fost depășit, ceea ce plasează România pe locul șase în UE.

Ford a achiziționat uzina de la Craiova în 2007 și a început producția vehiculului utilitar Transit Connect în 2009, înainte de a trece la producția a 280.000 de automobile de familie B-MAX între 2012 și 2017.

EcoSport a intrat apoi în producție în 2017, iar în anul următor au fost fabricate 140.000 de unități.
Un alt producător de SUV-uri, Puma, care a produs peste 150.000 de unități în 2018, a început producția la Craiova în septembrie 2019.

Producția totală de automobile a țării a depășit 350.000 de unități în 2010, depășind pragul de 300.000 de vehicule în 2009.
După doi ani de cifre scăzute, în 2013 s-a înregistrat o nouă creștere, totalizând 410.000 de unități, potrivit hotnews.ro.

Grație SUV-ului Puma, Ford a avut în 2022 cel mai mare an de producție din istorie. Uzina a fost deținută de turcii de la Otosan până anul trecut.

Dacia, motorizarea Renault

Introducerea de noi modele care au concurat îndeaproape cu cele ale altor producători, dar care au oferit prețuri semnificativ mai mici, a permis Dacia să crească producția la niveluri record.
Duster, a cărui fabricație a început în 2010, Sandero, a cărui variantă Stepway a fost foarte solicitată, și mai recent Spring, se numără printre cele mai bine vândute modele.

Potrivit sursei citate, totalul a crescut semnificativ față de anul precedent, cu peste 30%, ajungând la 470.000 în 2018. Totalul a rămas sub 400.000 în următorii patru ani.

Din cauza pandemiei și a încetării producției modelului Logan MCV în noiembrie 2020, producția Dacia a scăzut.
Jogger, un model care a fost lansat anul acesta și în versiune hibridă, în premieră pentru un model Dacia, a fost fabricat din decembrie 2021, drept compensație.

Din 2019, anul dinaintea pandemiei, împărțirea globală a producției între Dacia și Ford s-a schimbat semnificativ.
Atunci, Dacia producea 71% din automobile, în timp ce Ford producea 29% din acestea. Până în 2022, însă, producția Ford de automobile produse pe plan intern a crescut la 38%, în timp ce ponderea Dacia a scăzut la 62%.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment