Ridesharing vs Taxi? Un razboi care continuă între aceștia

Dă şi tu share articolului

Dacă în trecut singura modalitate de transport exceptând transportul public era taxiul. Acum în prezent situațai s-a schimbat total. Taxiurile sau mai bine zis firmele de taxi nu mai fac profitul de odinioară așa cum o faceau înaintea apriției plaformelor de ridesharing ca Uber.

Ei bine lucrurile însă evoluează rapid. Lumea în care trăim este una fluidă, în care situaţia se schimbă mereu. Cine e astăzi sus mâine e jos, şi viceversa. Ceea ce astăzi pare imuabil, de neatins, solid, consistent, prestant mâine se face bucăţele şi se metamorfozează în altceva.

Ei bine în acest caz vorbim despre taxiuri. Și în funcţie de cerere şi ofertă care dictează regulile pieţei. Pe care, ca reglementator, dacă nu le respecţi, apar proteste. Vă aduceți aminte de protestul taximetriștilor față de Uber, Bolt și fosta Yango care activa în România.

De ce Uber Bolt FreeNow au mare succes față de taxi?

Ei bine seriozitatea de care dau dovada față de firmele de taxi. Tot maim ultă lume care nu are mașină și vrea să se deplaseze eficient folsoește mijloacele de transport alternativ, în speță Uber, Bolt, FreeNew. De aici și supărarea taximetriștilor când vine vorba de aceste mijloace de transport alternativ tip ridesharing.

De ce ar mai folosi clienții taxiul convențional atâta timp cât sunt țepuiți la bani de unii taximetriști, ori dacă nu sunt țepuiți inhalează fum de țigară sau au parte de un tratament nefast de taximetriști. Nu vreau să generalizez, nu toți sunt așa. Sunt și taximetriști serioși care își fac meseria așa cum trebuie și bravo lor, însă există și cam multe uscături.

Ei bine firmele de ridesharing sunt diferite. Aici se ține cont de părerea clienților pentru că aceștia oferă rating șoferilor după cursă dar și ei primesc la rândul lor rating de la șoferii parteneri.


Deci un mediu total controlat.
Un alt motiv de înțeles este acela că vezi înainte prețul pe care o să-l aibă cursa ta față de taxi unde nu știi cât va face. iar estimarile nu sunt corecte.
În caz ca ești tratat fara respect din partea șoferilor parteneri poți imediat să faci o plângere iar cei de la Uber, Bolt, FreeNew vor lua act de solicitarea ta.
De asemenea dacă tariful este prea mare sau dacă a cresucut pe perioada cursei poți face o solciitare pentru recalcularea tarifului iar tu vei primi diferența de bani în contul tău bancar.

O altă suparare de înțeles a taximetriștilor o reprezintă prețul mai mic de 1.30/km față de 1.99 lei (cel clasic la firmele de taxi) ca Speed taxi, Taxi Pelicanul, Taxi Leone etc.

Până la urma firmele ce oferă servicii de ridesharing decid care este să fie prețul. Este la latidunea lor, unde mai pui că sunt și oferte la unele companii cum ar fi Bolt. Așa ceva la taxi nu vezi.

Ei bine toate astea i-au alungat pe mulți clienți care până să apară aceste platforme de ridesharing foloseau taxiul clasic, aceștia s-au reprofilat.
A cui e vina? A firmelor de taxi care nu țin cont de reclamațiile clienților. Deși acestea curg în lanț nimeni pare că nu face nimic. Ei bine pe acest fond au crescut Uber, Bolt, FreeNew.

Deci așa ca un rezumat. De ce oamenii ar mai alege să călătorească cu taxi când au aceste metode de transport ridesharing eficient unde ești respectat, călătorești în mașini curate și ai parte de șoferi respectoși. Știi dinainte cât plătești, nimeni nu prea poate să te fraierească.

Taxi în București

Așa cum menționam mai sus, din păcate taxiul a devenit secundar când vine vorba de transport.

Eu consider că taxiul trebuei să existe. Este prima alternativă de transport când vine vorba de acest tip de transport public destinat unui grup mic de pasageri și cea mai veche. Însă în zilele noastre companiile de ridesharing câștigă din ce în ce mai mult teren față de taxi. Dar din păcate așa cum am văzut firmele de taxi nu fac nimic în acest sens în a pune bazele unui transport eficient și serios. Până la urma piața decide. Se pare ca firmele de ridesharing au câștigat față de taxi.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment