Review Volvo XC60 – SUV-ul suedez la un alt nivel – preturi, motorizari

Dă şi tu share articolului

Smooth Swede oferă o abordare diferită a SUV-ului premium de dimensiuni medii. Trecem în revistă modelul mai convențional, mild-hybrid 2022 Volvo XC60 B6 AWD cu motor B6 de 295 CP.

Volvo XC60 a primit un face-lift pentru anul model 2022, cu modificări exterioare subtile și un nou sistem de operare, integrat în Google. SUV-ul de dimensiuni medii este acum disponibil doar cu sisteme de propulsie mild-hybrid sau plug-in-hybrid, în timp ce Volvo se îndreaptă spre o propulsie exclusiv pur electrică până în 2030 și neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2040. Noi am testat modelul XC60, mai convențional, mild-hybrid, care va acapara deocamdată cea mai mare parte a vânzărilor.
Prețurile Volvo XC60 mild hybrid (SUA și Canada)

În Canada, toate mașinile sunt echipate standard cu tracțiune integrală și cu propulsorul B6 turbo-I4 de 295 CP:

Core: C$51,450
Plus: 61.600 dolari canadieni
Ultimate: C$68,400

(comparație MSRP pentru modelele 2023 AWD)

Lucrurile sunt mai complexe în SUA, unde tracțiunea față-spate este standard (adăugați 2.300 USD la prețurile citate mai jos), la fel ca și grupul motopropulsor mild-hybrid B5, care renunță la supraalimentarea electrică a lui B6 și dezvoltă 247 CP. B6 este disponibil doar în versiunea Ultimate și cu tracțiune integrală, pentru un plus combinat de 5.550 USD în plus față de prețul citat mai jos:

Core: 44.745 USD
Plus: 48.995 USD
Ultimate: 54.795 USD

(comparație MSRP pentru modelele FWD din 2023)

Caracteristicile standard vă vor duce aproape de locul în care doriți să ajungeți

Acoperișul panoramic, sistemul de operare Google și sistemul de informare privind unghiul mort sunt standard la toate clasele. XC60-ul nostru din 2022 a fost un vehicul Inscription de nivel mediu; această clasă este înlocuită de Plus pe modelele din 2023. Suita de asistență semi-autonomă a șoferului Pilot Assist, o cameră de 360°, tapițeria din piele și o cheie cu telecomandă, toate acestea îl disting de specificația de bază Core.

Pachetul Climate Package montat aici adaugă încă 1.000 de dolari canadieni/750 de dolari americani la preț, cuprinzând dispozitive de curățare a farurilor și un scaun spate și un volan încălzit. De asemenea, a primit suspensie pneumatică și amortizoare adaptive pentru încă 2.350 de dolari canadieni/1.800 de dolari americani (doar pentru Ultimate în 2023).

Cumpărătorii pot specifica pachete suplimentare de accesorii și modificări cosmetice, dar opțiunile nu sunt vaste, iar cele trei clase principale vă vor duce aproape de ceea ce vă doriți. Mai jos, pachetele și opțiunile disponibile pentru XC60 B6:

Pachetul Clima:

Curățătoarele de faruri
Scaune spate încălzite
Scaune înălțătoare integrate (opționale și înlocuiesc scaunele spate încălzite)
Volan încălzit

Pachet avansat:

Head Up Display
Pilot Assist - Sistem de conducere semiautonomă cu cruise control adaptiv
Cameră de 360
Priză de 12 V în zona portbagajului
Calitatea aerului cu filtru de aer avansat

Opțiuni independente:

Scaune față cu masaj în spătar
Sistem audio premium Bowers and Wilkins
Suspensie pneumatică în 4 colțuri cu șasiu activ Four-C
Jante din aliaj de 20″ cu 5 spițe de 5-Y Graphite Diamond Cut
Vopsea metalizată

Volvo XC60 2022 – Interior și dotări

Designul scandinav este o carte de vizită Volvo, aici cuprinzând materiale de calitate pe care nu le-ai găsi în Ikea-ul local. Habitaclul aerisit al modelului XC60 adoptă o abordare curată, mai puțin este mai mult pentru aproape orice, iar pe scaune sunt cusute steaguri suedeze în miniatură pentru a vă aminti de moștenirea mașinii. Este o alternativă revigorantă la mărcile premium cu vânzări mai mari, precum Audi, BMW sau Mercedes-Benz.

Habitaclul mașinii noastre de test a fost finisat într-o combinație de blond și cărbune care arată foarte bine, dar s-ar putea să nu fie cea mai practică dacă transportați în mod regulat copii. Scaunele din piele cu mai multe componente mențin pasagerii din față confortabili; o funcție de masaj este o opțiune exclusivă pentru Ultimate în 2023. Incrustațiile elegante din lemn de drift palid și un schimbător de viteze din cristal Orrefors (de asemenea, acum doar Ultimate) completează aspectul.
Google Assistant controlează sistemul de infotainment al acestui SUV Volvo și majoritatea comenzilor din habitaclu

Ecranul tactil Volvo de 9,0 inci, orientat spre portret, amplasat în consola centrală, se mândrește cu aplicațiile Google familiare, precum Maps și Play Store. Cel mai bine este să adoptați Google Assistant pentru a controla sistemul de infotainment și multe dintre comenzile din habitaclu: este configurat pentru a fi la fel de ușor de utilizat ca și în casă sau pe dispozitive portabile și este preferabil săpăturilor în meniuri în absența multor comutatoare fizice. Abordarea aleasă a comenzilor nu va fi pe placul tuturor, dar pentru oricine este obișnuit să folosească Assistant sau Alexa, ar trebui să ofere o experiență fără cusur și să reducă distragerea atenției șoferului.

Pasagerii din față și din spate beneficiază de spațiu generos pentru picioare și cap. Spațiul de încărcare nu este lider în clasă, dar suspensia pneumatică opțională a mașinii noastre a oferit un prag scăzut pentru încărcare.

Stilul exterior al lui XC60 modernizat, mai puțin și mai mult

Anul de fabricație 2022 aduce revizuiri subtile la caroseria deja arătoasă a lui XC60. Există bare de protecție noi în față și în spate, cu prize de aer de formă diferită în partea din față și ieșiri de evacuare ascunse în partea din spate. Luminile de zi cu semnătura “ciocanul lui Thor” sunt la fel de atractive ca întotdeauna. Nuanțele metalizate, cum ar fi vopseaua Silver Dawn a mașinii noastre, au costat 900 de dolari canadieni/695 de dolari americani în plus; de asemenea, jantele de 20 de inci (1.000 de dolari canadieni/800 de dolari americani).

Performanțe și impresii de conducere ale Volvo XC60 Hybrid

Grupul motopropulsor B6 de 295 CP oferă o putere lină, care se potrivește cu caracterul acestui SUV de lux de dimensiuni medii. Acest lucru se datorează în parte unui supraalimentator electronic, care se încarcă rapid pentru a masca decalajul turbo obișnuit, fără penalizarea consumului de combustibil a unui supraalimentator convențional, acționat de motor. Combinația mărește cuplul la 310 lb-ft – de la 258 lb-ft în cazul modelului B5.

Chiar și fără reglarea opțională a performanțelor Polestar Engineered, cuplul de la mijlocul intervalului de viteză al modelului B6 AWD permite depășiri ușoare pe autostradă, puterea sosind rapid și fără dramatism. Ajunge de la zero la 100 km/h în aproximativ șase secunde, dar XC60 este mai mult despre croazieră fără efort decât despre viteză. Ca atare, motorul este extrem de silențios și rafinat în utilizarea de zi cu zi.

Atingeți schimbătorul de viteze de două ori pentru a angaja o treaptă de viteză în transmisia automată cu 8 trepte. Te obișnuiești rapid cu ea dacă nu ești obișnuit cu această ciudățenie Volvo. Sistemul mild-hybrid de 48V – reîncărcat prin frânare regenerativă – adaugă un plus de fluiditate schimbărilor de viteze, dar nu va face o mare diferență în consumul de combustibil. În timpul condusului în oraș, am înregistrat 22mpg. Chiar și pe autostradă, cifra oficială este de 27mpg, iar combustibilul premium va adăuga la costurile de funcționare.

Specificații cheie de performanță:

Motor turbo cu injecție directă de 2.0L cu supraalimentare electrică
295 CP la 5.400 rpm cu generator de pornire integrat (ISG) de 13 CP
310 lb.-ft @ 2100 - 4800 rpm
Transmisie automată Geartronic cu 8 trepte
Eficiența combustibilului (L/100 km): 11,0 Oraș / 8,7 Autostradă / 9,9 Combinat

Impresii de condus

Arcurile pneumatice Conti și amortizoarele adaptive opționale Conti permit ca XC60 să alunece la viteză cu un control bun al caroseriei. Dar aici, în combinație cu jantele de 20 de inci, suspensia s-a descurcat mai puțin bine la mascarea denivelărilor și a denivelărilor mai ascuțite. Am fi preferat o configurație mai suplă.

Suita de instrumente de siguranță activă Pilot Assist oferă siguranța pe care o așteptați de la un Volvo, dar am avut probleme cu intervenția intruzivă a direcției ca parte a funcției de asistență la menținerea benzii de rulare. Mai reușită este camera de 360 de grade, care oferă o imagine de ansamblu foarte clară atunci când mergeți cu spatele sau manevrați la viteză redusă.

Modelul B6 AWD va tracta 3.500 de livre, la fel ca și modelul B5.
Concluzie: este Volvo XC60 B6 AWD un SUV de clasă medie demn de a fi utilizat?


Pro:

Design frumos
Rafinament al grupului motopropulsor
Distinctiv

Contra

Asistență de direcție intruzivă pentru menținerea benzii de rulare
Comenzile bazate pe Google nu sunt pentru toți
Nu vă așteptați la o economie de combustibil hibrid

Volvo a preluat vânzări de la concurenții premium și a atras cumpărători noi, mai tineri, care au trecut de la Volkswagen și Subaru. În forma sa facelift, credem că XC60 B6 va atrage atât clienții obișnuiți ai Volvo, cât și pe cei nou-veniți, dar, cu EV-urile la orizont, acesta este cu siguranță ultima înflorire pentru SUV-urile sale cu motor pe benzină.

Concluzii,

Volvo XC60 ramâne un SUV redutabil solid al celor de la Volvo, o mașină frumoasă la exterior, interior dar și puternică ce oferă o gama bună de motorizări și variante de echipare. Volvo este recunoscută pentru siguranța la nivel mondial spre deosebire de alte branduri din aceeași gama.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment