Rabla Local 2022 amânat pentru 11 noiembrie. Actele necesare pentru românii care vor să beneficieze de program

Dă şi tu share articolului

Administrația Fondului pentru Mediu a decis să amâne din nou începerea Programului de casare până la data de 11 noiembrie 2022, ora 10:00.

  • Potrivit unui comunicat de presă, la 30 decembrie 2022, la ora 14:00.

Schema, a cărei lansare era programată să înceapă în septembrie și care are ca scop să facă posibilă aruncarea automobilelor mai vechi de 15 ani, a fost deja amânată de două ori.

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a informat că inițiativa, care este cunoscută neoficial sub numele de Rabla locală și care vizează aruncarea la gunoi a mașinilor uzate, a fost amânată pentru 14 octombrie.

Începând cu 14 octombrie, municipalitățile își pot crea conturi de utilizator pentru a se înscrie în cadrul inițiativei. O săptămână mai târziu, acestea pot depune formulare de cerere de finanțare.

Astfel, începând cu 30 septembrie, cei interesați vor putea cere bani pentru dezmembrarea mașinilor vechi, în funcție de implicarea primăriei locale.

Potrivit planului, cei care vor dori să achiziționeze un autovehicul mai vechi de 15 ani vor putea primi un stimulent de 3.000 de lei de la primăria de care aparțin, fără a fi nevoiți să îl folosească pentru a plăti un autovehicul nou.

Acte necesare Rabla local 2022

Pentru ca finanțarea să fie aprobată, solicitantul trebuie să prezinte următoarele documente la sesiunea de depunere a cererilor:

(a) cererea de finanțare tipizată, al cărei model este inclus în anexa 1;

(b) o împuternicire notarială, care să ateste că solicitantul de grant are permisiunea reprezentantului de a semna;

(c) cartea de identitate a reprezentantului autorizat al solicitantului sau, dacă este cazul, a reprezentantului legal;

d) documentația din care să rezulte că solicitantul a constituit un cont de venituri la Trezoreria Statului pentru banii primiți din Fondul pentru mediu.
Acestui cont i se va atribui codul/indicatorul bugetar “21.43.02.20 – Alte subvenții primite de la administrația centrală pentru finanțarea activităților”.

Instrucțiunile de înregistrare a solicitanților în cadrul programului și de depunere a cererilor de subvenții, precum și alte informații pertinente, trebuie elaborate și aprobate la nivelul AFM, aprobate prin ordin al președintelui și puse la dispoziția părților interesate prin publicarea pe site-ul web al AFM.

Cerințe de eligibilitate pentru automobilele uzate:

Un autovehicul este calificat dacă îndeplinește toate cerințele următoare:

a) este listat în declarațiile fiscale ale UAT solicitante;

b) are o vechime de cel puțin 15 ani la momentul participării la Program, măsurată din anul de producție;

c) Standardul său de poluare este Euro 3 sau mai mic;

(d) include elementele necesare (motorul, transmisia, trenul de rulare, caroseria, șasiul, precum și echipamentele electronice de gestionare a funcțiilor vehiculului și catalizatoarele, în cazul în care acestea au fost prevăzute în momentul fabricării).

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment