Până în 2025, Universal Hydrogen aspiră să primească un certificat pentru utilizarea pe avioanele de pasageri.
Fie că este utilizat în motoarele cu reacție care ard hidrogenul direct sau în motoarele electrice cu pile de combustie, hidrogenul este o promisiune pentru zborurile cu emisii zero.
Acum, Universal Hydrogen a declarat că a efectuat cu succes un zbor de testare de 15 minute cu un motor cu pile de combustie pe bază de hidrogen într-un avion de navetiști Dash-8 cu 40 de locuri.
Compania a descris călătoria ca fiind “istorică” și a promis că va deveni “prima companie aeriană cu emisii zero din America de Nord”.
Centrala este cea mai mare care a ajuns vreodată pe cer și include o pilă de combustie de la Plug Power și un motor electric fabricat de magniX.
Cu toate acestea, producătorul a susținut că pe aripa dreaptă a fost montat, pentru “siguranța zborului”, un motor turbo-propulsor normal Pratt & Whitney, care a fost montat doar pe partea stângă a aeronavei.
Acesta a alimentat motoarele cu hidrogen “verde”, care este produs fără utilizarea combustibililor fosili prin electroliza apei, și le-a cuplat cu module specializate care pot stoca gazul extrem de volatil în stare lichidă timp de până la 100 de ore.
Motorul, 30 kg de hidrogen lichid, două rafturi de electronice și senzorii sunt toate adăpostite în Dash-8, care a suferit modificări ample.
În timp ce motorul cu turbină a fost folosit în principal pentru decolare, în timpul celui de-al doilea circuit, piloții au putut să se deplaseze în mare parte cu hidrogen.
Aeronava a urcat până la o înălțime de 10.000 de metri.
conducere ecologică
Avionul s-a comportat bine, iar zgomotul și vibrațiile produse de instalația de alimentare cu pile de combustie sunt substanțial mai mici decât cele ale motorului tradițional cu turbină, potrivit pilotului-șef (și fost pilot de încercare al Forțelor Aeriene americane) Alex Kroll, în ciuda unor rotiri provocate de dezechilibrul de putere.
Cu doar câteva săptămâni în urmă, afacerea a obținut aprobarea FAA pentru zbor.
O versiune anterioară, cu o configurație identică, a fost zburată anul acesta de compania britanică/americană ZeroAvia, cu două motoare și 19 locuri, Dornier 228, cu o configurație identică.
Recent, Rolls-Royce a efectuat teste pe un motor cu reacție modificat pentru a funcționa direct cu hidrogen, iar Airbus a dezvăluit recent că dezvoltă o celulă de combustibil care ar putea propulsa un avion de 100 de locuri la 1800 de kilometri.
Cu toate acestea, există încă mai multe probleme potențiale.
Hidrogenul este potrivit doar pentru călătorii scurte, deoarece are doar aproximativ o cincime din densitatea energetică a combustibilului standard pentru avioanele cu reacție.
Și, așa cum am explicat într-un material explicativ, nu există prea multă infrastructură pentru combustibilul pe bază de hidrogen, iar acesta este destul de exploziv și dificil de lucrat.
Cu toate acestea, Universal Hydrogen este sigur că poate depăși aceste provocări.
Problema oului și a găinii între aeronavele cu hidrogen și infrastructura de hidrogen este rezolvată de modelul nostru de afaceri, care se dezvoltă simultan și cu o metodologie specială cu costuri reduse, potrivit directorului general și co-fondatorului Paul Eremenko.