Polestar 3, cel mai mare rival pentru Tesla: când apare și cât costă

Dă şi tu share articolului

Polestar 3 debutează într-un moment în care SUV-urile și sedanurile electrice se extind rapid în Europa.

Pe fondul unei cereri tot mai mari de vehicule complet electrice, Polestar este gata să perturbe importanta categorie de SUV-uri mari premium din Europa.

BMW X5, liderul segmentului, și noul iX complet electric de la producătorul german, care este acum modelul nr. 4 de vânzare din clasa sa în Europa, vor fi însoțite de Polestar 3, primul SUV al filialei Volvo Cars care va fi lansat în premieră mondială, atunci când va fi lansat anul viitor.

În plus, a existat o cerere semnificativă de vehicule alimentate cu baterii pe segmentul SUV-urilor medii premium din Europa, unde Tesla Model Y depășește Mercedes-Benz GLC, pe piața sedanurilor de lux, unde Porsche Taycan domină Mercedes S-Class, și pe piața SUV-urilor medii premium, unde Tesla Model 3 și Polestar 2 se află pe locurile trei și, respectiv, șase.
Dataforce, o firmă de cercetare de piață, raportează o creștere de aproape 60% a cererii pentru celălalt unic model Polestar în acest an.

Polestar trebuie să lupte pentru poziția sa
Potrivit statisticilor Dataforce, în ultimele opt luni, vânzările de vehicule electrice în Europa au crescut cu 28%, ajungând la aproximativ 840.000 de unități.

Potrivit pachetului pe care Polestar l-a realizat pentru Wall Street înainte de IPO-ul său pe Nasdaq din iunie, compania intenționează să vândă 67.000 de Polestar 3 la nivel global până în 2024.

Potrivit reprezentanților corporației care au vorbit în marja prezentării SUV-ului, defalcarea estimată este următoarea: 42% pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa, 33% pentru America de Nord și 25% pentru Asia/Pacific, inclusiv China.

Aceasta ar reprezenta un volum de 26 800, presupunând că Europa va reprezenta majoritatea cotei EMEA, posibil chiar 40%.
Conform celor mai recente date pentru întregul an de la Dataforce, acest lucru ar aduce probabil Polestar 3 pe unul dintre primele cinci locuri în segment.

Benjamin Kibies, analist auto senior la Dataforce, este suspicios.

El a explicat: “Polestar 3 se lansează într-o atmosferă complet diferită.
Volvo EX90 și Maserati Grecale se vor număra printre numeroasele vehicule noi care își vor disputa atenția clienților. BMW iX și Mercedes EQE sunt disponibile în prezent.

Pe baza acelor factori, el crede că 26.800 „ar putea fi prea ambițios”.

„Mă aştept ca Polestar să poziţioneze modelul mai de lux în loc să-şi mărească volumul de vânzări”, a adăugat el.

SUV pentru epoca vehiculelor electrice

Potrivit Polestar, obiectivul său este de a contribui la definirea SUV-ului pentru era electrică prin fuziunea minimalismului scandinav și a purității designului cu componentele esențiale anticipate de o mașină din această categorie.
Aceasta încorporează o poziție largă și puternică, dar, în ansamblu, pune accent pe aerodinamică.

O aripă aerodinamică frontală încorporată în capotă, o a doua aripă aerodinamică încorporată în spoilerul spate și lamelele aerodinamice din spate alcătuiesc Polestar 3.

“Acesta este primul automobil care a fost creat cu gândul la un Pole Star.
Ca urmare, se mândrește cu caracteristici unice care îl fac distinctiv pentru noi, cum ar fi farurile cu două lamele, SmartZone și o aripă față aerodinamică “Într-o declarație, Thomas Ingenlath, CEO al Polestar, a remarcat.

SmartZone

SmartZone de pe partea frontală a modelului Polestar 3 înlocuiește grila cu radare și camere care permit vehiculului să “vadă” ceea ce se află în fața sa.
Potrivit constructorului auto, SmartZone este o caracteristică distinctivă a designului Polestar.

Polestar 3 este primul vehicul din gamă care oferă calcul central folosind Drive, platforma auto de înaltă performanță a Nvidia, pentru a rula software-ul Volvo.
Pentru a oferi soluții de ultimă generație de asistență și monitorizare a șoferului, computerul procesează datele provenite de la o serie de senzori și camere ale mașinii.

Acesta încorporează două camere în buclă închisă care monitorizează ochii șoferului și care pot trimite alerte, reda sunete sau chiar efectua o oprire de urgență în cazul în care detectează neatenția sau somnolența șoferului.

În total, Polestar 3 va veni standard cu cinci module radar, cinci camere externe și 12 senzori externi cu ultrasunete.

Grup motopropulsor și baterie

Cu două motoare și tracțiune spate, Polestar 3 va fi prezentat în premieră cu o putere totală de 360 de kilowați (483 CP) și un cuplu de 840 de newtoni metri, permițând o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 5 secunde.

Timpul 0-100 km/h scade la 4,7 secunde cu pachetul opțional Performance Package instalat, care mărește puterea totală la 380 kW (510 CP) și 910 Newton metri.

SUV-ul include, de asemenea, un sistem electric cu dublu ambreiaj cu vectorizare a cuplului pe puntea spate.
De asemenea, motorul electric din spate are un mecanism de decuplare care, în anumite condiții, permite mașinii să funcționeze exclusiv cu motorul electric din față și să economisească energie.

Conform standardelor WLTP, pachetul de baterii de 111 kilowați-oră din Polestar 3 are o autonomie de până la 610 kilometri.
În comparație, varianta cu autonomie mare a lui Polestar 2 oferă 487 km.

Designul celulelor prismatice ale bateriei litiu-ion, care este produsă de CATL în China, este conținut într-o carcasă protectoare din aluminiu cu armătură din oțel bor și răcire cu lichid.

SUV-ul vine cu o pompă de căldură mecanică ca dotare standard pentru a-l ajuta să utilizeze căldura ambientală.

Costul de pornire este de aproximativ 89.900 de euro.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment