Peste 4 milioane de români intenționează să plătească cumpărăturile de Crăciun cu telefonul

Dă şi tu share articolului

Potrivit unui sondaj Visa, 1 din 3 români plătește cu telefonul în magazine, iar 7 din 10 români folosesc dispozitive mobile pentru cumpărături și plăți online.

Studiul Visa “Plățile mobile în Europa Centrală și de Est, 2022” acoperă Polonia, Republica Cehă, Ungaria, România, Bulgaria, Slovacia, Slovenia și Croația. România are cele mai mari rate de adoptare a plăților mobile dintre cele opt regiuni din Europa Centrală și de Est (ECE).
Folosind tehnica CAWI, firma de cercetare Kantar a realizat sondajul în octombrie 2022 pe un eșantion de 1.000 de respondenți din fiecare țară, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani.

În prezent, toate activitățile zilnice se folosesc de dispozitive mobile, care oferă, de asemenea, o varietate de aplicații care ne pot simplifica viața, inclusiv cumpărăturile.

Studiul a relevat că 83% dintre consumatorii români efectuează căutări de produse și servicii pe telefon, 79% dintre ei plasează comenzi de bunuri sau servicii, iar 81% dintre ei efectuează plăți pe telefon.
Comparativ cu alți clienți din regiunea ECE, românii acordă cea mai mare valoare rapidității (56%) și comodității (54%) atunci când efectuează achiziții online prin telefon.

Noile experiențe de cumpărare și plată în aplicații sunt posibile datorită telefoanelor, tabletelor și altor dispozitive conectate.
Următoarele categorii de aplicații au înregistrat cele mai frecvente adăugări de carduri ale românilor:
transport (46%), livrare de alimente (39%), călătorii (35%) și platforme de streaming 35%.

Studiul mai arată că cea mai mare rată de utilizare în rândul tinerilor din regiune se înregistrează în rândul românilor (18-24 de ani), urmați de slovaci (80%) și maghiari (76%), care și-au atașat cardurile bancare la cel puțin o aplicație mobilă.

Sezonul cumpărăturilor pentru Crăciun și Anul Nou se apropie cu pași repezi.
Potrivit unui studiu realizat de Visa, 28% dintre clienții români doresc să facă cumpărături de sărbători folosind portofelele mobile atât online, cât și offline.
Estimările indică faptul că peste 4 milioane din cei peste 14 milioane de utilizatori de internet din România vor face cumpărăturile de sărbători prin intermediul dispozitivelor mobile.

Plata cu telefonul în magazin nu mai este doar pentru cunoscători
La fel ca în cazul cumpărăturilor online, românii acordă o mare importanță vitezei (68%) și comodității (67%) atunci când fac cumpărături cu telefonul contactless în magazine.
Este demn de remarcat faptul că, dintre românii care folosesc un portofel virtual, 15% folosesc un card de plastic doar o dată pe lună sau mai puțin în multe cazuri.
În urmă cu zece ani, utilizarea telefonului mobil pentru a face o achiziție părea un vis imposibil. Astăzi, însă, mulți consumatori sunt conștienți de acest mod de plată, iar 68% dintre români pot numi cel puțin un furnizor de plăți mobile.

Cererea de tehnologii care să susțină portofelele mobile este în creștere pe măsură ce utilizarea acestora devine tot mai răspândită. O astfel de soluție este tokenizarea, care oferă un nivel foarte ridicat de securitate prin înlocuirea de către Visa a datelor reale ale cardului cu un set special de numere atunci când acesta este încărcat într-un portofel mobil.

“Până de curând, era neobișnuit să mergi la cumpărături fără portofel sau card de credit.
Astăzi, toată lumea folosește plățile mobile, nu doar membrii generației Z sau fanaticii calculatoarelor.
În România, 7 din 10 respondenți la categoria de vârstă 45-54 de ani știu că pot folosi telefonul pentru a face cumpărături în magazine, iar 29% fac acest lucru efectiv.
Considerăm că este esențial să avem o varietate de opțiuni de plată și venim mereu cu idei noi pentru a le oferi clienților și companiilor modalități rapide, simple și sigure de a plăti și de a fi plătiți”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa pentru România.

Portofele mobile în fiecare buzunar


Consumatorii din România care își folosesc telefoanele pentru a face cumpărături consideră că securitatea este unul dintre principalele avantaje ale acestui mod de plată (44% pentru plățile în magazin și 33% pentru cumpărăturile online).
Cu toate acestea, sondajul relevă că 27% dintre respondenții care preferă plățile în magazine și 24% dintre respondenții care preferă plățile online spun că securitatea reprezintă o barieră în calea adoptării plăților mobile.
În plus, 24% dintre consumatorii români care sunt conștienți de opțiunile de plată mobilă, dar nu le folosesc încă, consideră că implementarea acestor soluții poate fi o provocare.

“Plățile mobile online și în magazine sunt unele dintre cele mai sigure metode de plată.
Visa înlocuiește informațiile titularului de card cu un set special de numere atunci când acestea sunt introduse într-un portofel mobil pe un smartphone.

O strategie simplă pentru a vă proteja de fraudele online este să folosiți un card Visa.
Consumatorii sunt frecvent convinși să “acționeze acum” și să dezvăluie informații personale prin apeluri, mesaje și e-mailuri cu oferte “cadou”, pe măsură ce se apropie sezonul Crăciunului.
Deși aproape jumătate dintre respondenți sunt convinși că pot recunoaște o înșelătorie, un nou studiu realizat de Visa și Wakefield Research intitulat “Fraudă: The Language of Fraud” arată că 73% dintre ei sunt susceptibili să nu observe indiciile de avertizare.

Visa a cheltuit peste 10 miliarde de dolari pentru tehnologie, inclusiv investiții menite să reducă fraudele și să sporească securitatea rețelei.
Anul trecut, Visa a oprit în mod activ 122 de milioane de tentative de plată frauduloase, în valoare totală de 7,2 miliarde de dolari, înainte ca acestea să aibă un impact asupra clienților. În prezent, însă, mai multe persoane decât clienții își pot folosi telefonul pentru a face plăți regulate.
Modul în care întreprinderile mici pot accepta plăți cu cardul s-a schimbat ca urmare a serviciului Tap to Phone.
Comercianții cu amănuntul, furnizorii de servicii și curierii pot începe să accepte plăți fără contact prin descărcarea unei aplicații pe telefon, oferind clienților o experiență de tranzacționare sigură și convenabilă.
Potrivit unui studiu realizat de Visa, 66% dintre respondenții români ar fi dispuși să facă o achiziție aducându-și telefonul în imediata apropiere a telefonului unui comerciant transformat în terminal de plată.

Cum să plătiți cu telefonul mobil?

  1. Urmați câțiva pași simpli pentru a vă adăuga cardul Visa la dispozitivul dumneavoastră compatibil cu plățile mobile (un smartphone sau un smartwatch).
  2. Țineți telefonul mobil deasupra terminalului de plată în timp ce vă aflați în magazin și confirmați plata în prealabil cu ajutorul unei amprente sau al unei scanări faciale; această funcție este disponibilă în unele aplicații.
  3. Probabilitatea de a nu putea utiliza plățile contactless este foarte mică, aproape nulă, deoarece aproape toate terminalele de plată (POS-urile) din România le acceptă.

În aplicațiile mobile și în magazinele online, puteți plăti și cu dispozitivul mobil.
Pentru autorizare în această situație, s-ar putea să fie nevoie și de scanarea amprentei digitale sau a feței, dar întregul proces durează doar câteva secunde. În aplicațiile mobile și în magazinele online, puteți, de asemenea, să plătiți cu dispozitivul mobil.
Pentru autorizare în această situație, este posibil să fie necesară și scanarea amprentei digitale sau a feței, însă întregul proces durează doar câteva secunde.

După ce plata a fost efectuată cu ajutorul opțiunii de taxare, utilizarea unui card Visa, inclusiv a unui smartphone pentru plățile online, oferă o siguranță suplimentară.
Aceasta poate fi utilizată în cazul în care o achiziție nu merge bine (articolele nu au fost livrate, nu corespundeau descrierii, erau defecte sau au fost deteriorate).
Primul pas este de a găsi o soluție cu comerciantul; în caz contrar, banca care emite cardul Visa poate încerca să recupereze banii de la banca comerciantului.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment