Automobilele sunt construite pentru a supraviețui între 7 și 12 ani, potrivit unui inginer român care lucrează pentru Mercedes-Benz.
Aflați de ce calitatea lor s-a înrăutățit de-a lungul timpului.
Paul Danci, inginer Mercedes-Benz, a explicat de ce calitatea actuală a automobilelor este inferioară într-o postare pe pagina sa de Facebook, precizând că acestea sunt făcute să reziste între 7 și 12 ani.
La compania din Sindelfingen, Germania, siguranța funcțională și securitatea cibernetică sunt domenii de expertiză pentru Paul Danci.
El a fost membru al grupului care a creat Drive Pilot, primul sistem de automatizare.
În timp ce sistemul este în funcțiune, șoferul este liber să se ocupe de orice altă activitate, cum ar fi verificarea telefonului sau vizionarea unui videoclip pe YouTube sau Netflix, în timp ce sistemul își asumă gestionarea vehiculului.
Constructorul auto este responsabil pentru orice accident de circulație care are loc în timp ce tehnologia este în funcțiune.
“Pe de o parte, este corect, dar nu pentru că cei care le-au creat în trecut au fost mai buni și cei care le creează astăzi sunt mai puțin competenți.
Ceea ce era disponibil în industrie în urmă cu 30-40 de ani este incomparabil cu ceea ce este disponibil astăzi datorită progreselor tehnologice.
Tehnologia era posibil să fi fost mult mai primitivă decât ceea ce se folosește acum în sectorul auto”, potrivit inginerului din România.
Mașinile vechi vor fi cele între 7 și 12 ani
Faptul că guvernele au stabilit standarde foarte specifice pentru fabricarea automobilelor este unul dintre motivele principale pentru care mașinile moderne nu mai sunt construite la fel ca în trecut.
Chiar și o listă cu cele mai recente reguli care intră în vigoare anul acesta a fost creată de inginerul român:
X% din materiale trebuie să fie reciclabile, iar acest număr fluctuează, prin urmare tehnologia de reciclare trebuie să fie gata în următoarele decenii;
automobilele mai vechi emit mai multă poluare, ca urmare a înăspririi reglementărilor privind poluarea, iar autoritățile fac eforturi pentru a le elimina cât mai curând posibil.
În viitor, vechi ar fi 7-12 ani dacă un automobil de astăzi este considerat a avea mai mult de 20 de ani;
chiar dacă multe dispozitive din prezent dispun de software bazat pe cloud care poate primi și distribui date de la mașini, aceste servicii nu ar fi rentabile timp de două-trei decenii și ar fi de preferat, în schimb, timp de 7-12 ani.
Constructorul auto trebuie să garanteze că vehiculul este sigur în timpul funcționării sale, în conformitate cu normele și reglementările actuale în materie de securitate cibernetică.
Acest lucru se poate întâmpla atâta timp cât dezvoltatorii de software și producătorii de automobile cooperează, dar peste trei decenii, este probabil ca aceste întreprinderi să nu mai existe, reducând astfel durata de viață utilă a mașinilor.
“Automobilele se vor apropia mai mult de ideea de “serviciu”.
Mai exact, vehiculul ca serviciu, mai degrabă decât ca activ independent deținut de o organizație.
În viitor, să zicem peste 12 ani, întreținerea unei mașini cu servicii în spate care trebuie să furnizeze date, securitate etc. va fi destul de costisitoare.
Deoarece mașina este conectată și necesită o întreținere care nu se rezumă doar la cea mecanică, pe lângă prețul de achiziție și costurile de reparații, trebuie plătite și alte abonamente.
În general, mașinile construite începând cu 2022-2023 vor avea o durată de viață de aproximativ 7-12 ani.
Probabil că nu vor mai exista piese de schimb, garanție sau asistență pentru multe dintre serviciile cloud din mașină după trecerea duratei de viață declarate. Software-ul de diagnosticare nu va funcționa și probabil că nu va putea fi vândut.
posibil mai mult
Aceleași idei rămân valabile și pentru tehnologiile moderne, telefoane, etc “a declarat Paul Danci.
Inginerul a adăugat că, în comparație cu acum trei sau patru decenii, tehnologia este în continuă evoluție în prezent.
Potrivit cotidianului Adevărul, atunci când computerele cuantice vor fi utilizate pe scară largă, tehnicile de securitate vor deveni sensibile la acestea, iar toate datele stocate în mașini vor fi și ele sensibile.