Mașinile electrice au reprezentat 10% din vânzările de mașini noi la nivel mondial

Dă şi tu share articolului

Wall Street Journal a raportat că, anul trecut, 10% din toate mașinile noi vândute la nivel mondial au fost vehicule electrice.
După ce aproximativ 8 milioane de astfel de vehicule au fost vândute la nivel global, aceasta este o premieră pentru industria auto.

Oficial, 2022 este cel mai bun an pentru vehiculele electrice.
Publicația americană Wall Street Journal raportează că anul trecut s-au vândut 7,8 milioane de automobile electrice în întreaga lume.
În premieră la nivel mondial, 10% din toate automobilele noi vândute au fost vehicule electrice.

Vânzările de vehicule electrice cresc cu un procent uimitor de 68% la nivel global, comparativ cu nivelurile din 2021.
China, care reprezintă două treimi din vânzările globale de astfel de vehicule cu emisii zero, a fost cea mai mare piață pentru vehiculele electrice.
În națiunea asiatică, un vehicul electric a reprezentat una din fiecare cinci vânzări de mașini noi.

În schimb, unul din zece automobile noi vândute în Europa anul trecut a fost electric.
Pe piața germană, 25% din vânzările de automobile noi au fost reprezentate de vehicule cu emisii zero.
Pe Bătrânul Continent, vânzările de vehicule electrice au crescut mai ales în luna decembrie, permițând consumatorilor să profite de subvențiile de stat înainte ca valoarea acestora să se diminueze drastic.

În plus, unul din cinci automobile noi vândute în Europa a fost un vehicul electrificat, dacă sunt incluse și hibrizii plug-in.

SUA a înregistrat și ea o creștere.
5,8% din toate automobilele noi vândute anul trecut pe piețele străine au fost electrice, ceea ce reprezintă o creștere de 3,2% față de nivelurile din 2021.

Tesla a fost principalul producător mondial de vehicule electrice în 2017.
Chinezii de la BYD și SAIC Motor au venit după marca americană.

Jurnalul anticipează că 2023 va fi probabil un an dificil pentru mașinile electrice, în ciuda faptului că 2022 a fost cel mai bun an pentru vânzări.
Cererea pentru astfel de automobile va scădea, iar consumatorii vor fi mai puțin înclinați să le achiziționeze, ca urmare a climatului economic mai slab și a crizei energetice, care este deosebit de acută în Europa.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment