o premieră la evenimentul de la Yokohama care onorează mașina anului în Japonia.
Pentru prima dată în istorie, mașinile electrice au primit atât trofeul Mașina de import a anului, cât și premiul cel mai important COTY din Japonia în același an calendaristic.
În plus, a fost pentru prima dată când un producător a primit trei distincții într-o singură seară.
Nissan Sakura și Mitsubishi eK Cross EV, două “K-minicars” complet electrice, au câștigat cea mai importantă distincție auto din Japonia pentru prima dată în istoria de 43 de ani a competiției.
Nissan și Mitsubishi au lucrat împreună pentru a dezvolta mașinile electrice K “Sakura” și “eK Cross EV”, care au în comun șasiul, grupul motopropulsor și elementele de bază. Nissan și Mitsubishi sunt parteneri esențiali în cadrul Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi.
Premiul unic “K-car of the year” a fost acordat și celor două vehicule surori.
Mulți jurați au lăudat dimensiunile și confortul vehiculelor electrice, precum și sistemele de motorizare de 64 de cai putere și 195 de cuplu, autonomia de 180 km și prețul ieftin, care se referă la șoferul obișnuit care vede prețul mașinii coborând sub 14.600 de dolari odată ce sunt luate în considerare creditele fiscale.
O mașinuță interesantă
Lungimea mașinii este de numai 3,39 metri, adică aproximativ 75% din lungimea Daciei Spring.
Dimensiunile lui Nissan Sakura spun ceva despre piața K-car în ansamblu.
Lungimea mașinii este de 3,39 metri, dar are, de asemenea, un ampatament de 2,49 metri, o lățime îngustă de 1,47 metri și o înălțime de 1,65 metri.
Vehiculul cântărește cu 1070 kg mai mult decât Spring și are un portbagaj de 107 litri.
Hyundai Ioniq 5 a devenit primul vehicul asiatic care a câștigat un premiu important în Japonia, după ce a primit 75 de voturi pentru a fi desemnat Mașina de import a anului în Japonia pentru 2022-2023.
Cu 320 de voturi, Honda Civic s-a clasat pe locul al doilea, urmat de Toyota Crown (236 de voturi), Mazda CX-60 (141 de voturi), Nissan X-Tail (84 de voturi) și Honda Civic (320 de voturi).
Premiul Japan COTY Performance Award a fost acordat modelului Honda Civic Type R, iar premiul Japan COTY Design Award a fost câștigat de BMW iX. Categoriile de premii speciale au inclus și trofeul K-car, care a fost câștigat de Sakura și eK Cross.
Pe lângă trofeul principal COTY și premiul K-car, Nissan a luat cu adevărat trei premii, inclusiv premiul pentru tehnologie pentru sistemul de propulsie al modelului X-Trail.