Prototipul CES are, de asemenea, capacitatea de a conduce în diagonală, de a se întoarce ca un stivuitor și de a se roti la 360 de grade.
La ediția din acest an a CES, Hyundai Mobis, filiala de componente și conducere autonomă a producătorului coreean, a prezentat un incredibil modul pe roți montat pe un prototip Ioniq 5.
Modulul, cunoscut sub numele de e-Corner, are un motor electric, un amortizor electric, frână prin cablu și direcție prin cablu, ceea ce îl face o unitate completă care poate fi instalată pe o serie de vehicule legate între ele, fără a ocupa spațiu inutil și simplificând munca inginerilor.
Este absolut incredibil ce a realizat compania coreeană cu prototipul, care este acum atașat la toate cele patru colțuri ale unui Ioniq 5 EV mai ușor de recunoscut. Conceptul a fost prezentat pentru prima dată în 2018.
Automobilul construit special poate roti toate cele patru roți la 90 de grade în aceeași direcție, după cum puteți vedea în videoclipul din josul paginii, ceea ce face ca mașina să intre și să iasă destul de simplu dintr-un loc de parcare paralel.
Cu toate acestea, sistemul e-Corner este capabil de aproape orice manevră imaginabilă.
Prototipul Ioniq 5 este demonstrat întorcându-și toate cele patru roți la un unghi de 45 de grade, pentru a permite o capacitate de întoarcere fără probleme și cu viteză zero.
De asemenea, designul are o funcție pivotantă care întoarce roțile din spate la 90 de grade, permițând vehiculului să funcționeze ca un stivuitor și poate rula în diagonală, la fel ca GMC Hummer EV.
Hyundai Mobis nu a oferit alte informații despre modulul e-Corner, dar este evident că acesta are un potențial enorm atât pentru a crește agilitatea șoferului, cât și pentru a eficientiza întregul proces de asamblare a unei mașini electrice.
De asemenea, pare a fi o reimaginare contemporană a unui progres tehnologic care a fost demonstrat inițial în 1927, la Paris, pe un automobil de ultimă generație cu tracțiune față.
Park-Car a fost o altă creație americană din anii 1930 care a necesitat modificarea automobilului pentru a adăuga o a cincea roată din spate care să cadă la sol pentru a facilita parcarea.