Facebook va introduce noi optiuni privind siguranta datelor personale
Compania Facebook a luat deja în calcul introducerea de noi opţiuni pentru siguranţa datelor personale. Aceste schimbări privesc politica de utilizare a datelor.
Câteva hibe care există pe Facebook în prezent.
Deşi Facebook deja are un sistem foarte bun de protecţie împotriva spam-ului şi a celor care au intenţii rele acesta de foarte multe ori exagerează dând rateuri. Practic te poţi trezi cu un cont dezactivat sau şters permanent pe motiv că eşti doar suspect. Şi de asemena când vine vorba de postări de link-uri boţii de la Facebook consideră ca un anumit website este spam deşi nu este. ca să nu mai spunem de suportul tehnic care este cam la pământ. Poate se vor optimiza şi mai mult aceste sisteme şi vor fi mult mai eficiente. Pănă acum pe mine m-au cam dezamagit.
Compania Facebook afirma că şi-a remodelat întregul meniu de setări pe device-urile mobile ca tot ce cauţi să găseşti cu uşinţă. Totodată s-a renunţat la 20 de setări care erau împrăştiate pe 20 de ecrane şi acum sunt aduse într-un singur loc. Deci Facebook a devenit cât mai user friendly.
Ce apare acum?
A apărut un nou meniu numit Privacy Shortcuts. Acesta permite controlul datelor din câteva atingeri ale ecranului oferind informaţii clare despre sistem şi cum funcţionează acesta.
Ce este interesant că aceste elemente oferă o experienţă vizuală îmbunătăţită mult mai clară şi uşor de găsit. Cel puţin asta declarau şi cei de la FAcebook. Utilizatorii îşi pot îmbunătăţii securitatea contului. Există mai multe straturi de protecţie ce pot fi adaugate contului şi aici includem şi autentificarea în doi paşi (two steps). De asemenea fiecare utilizator îşi paote gestiona informaţiile personale cum ar fi postări de până atunci ce pot fi editate, revizuite sau şterse. De asemenea îşi paote stabili ce reclame să fie afişate tot prin intermediul gestionării informaţiilor.Noua opţiune Acces Your Information
A apărut un nou meniu numit Privacy Shortcuts. Acesta permite controlul datelor din câteva atingeri ale ecranului oferind informaţii clare despre sistem şi cum funcţionează acesta.
Ce este interesant că aceste elemente oferă o experienţă vizuală îmbunătăţită mult mai clară şi uşor de găsit. Cel puţin asta declarau şi cei de la FAcebook. Utilizatorii îşi pot îmbunătăţii securitatea contului. Există mai multe straturi de protecţie ce pot fi adaugate contului şi aici includem şi autentificarea în doi paşi (two steps). De asemenea fiecare utilizator îşi paote gestiona informaţiile personale cum ar fi postări de până atunci ce pot fi editate, revizuite sau şterse. De asemenea îşi paote stabili ce reclame să fie afişate tot prin intermediul gestionării informaţiilor.Noua opţiune Acces Your Information
Ei bine Acces Your Information este o nouă opţiune ce te ajută să accesezi şi să gestionezi informaţii, precum: postări reacţii şi comentarii sau căutari. Aceste informaţii pot fi şterse din Timeline ca până acum. Practic s-a simplificat modul prin care utiliazatorii vor putea şterge informaţiile ce le aparţin. Tot aceste lucruri au fost declarate de Facebook în comunicatul de presă.Acum o lună a existat un mare scandal cu privire la datele personale. Companiei Cambridge Analytica din Marea Britanie a colectat date personale a circa 50 de milioa de utilziatori ai reţei facebook fără să ceară acordul acestuia.
Colectarea datelor s-a realizat pentru companai electorală din 2016 a lui Donald Trump. Cambridge Analytica s-a folosit de aplicaţia ,,thisisyourdigitallife”. Aplicaţia a fost dezvolteată de profesorul de psihologie Aleksandr Kogan de la Univesitatea din Cambridge. Aplicaţia a fost instalată de aproximativ 300.000 de persoane şi accesul la datele lor cât şi ale prietneilor a reprezentat zeci de milioane de utilizatori Facebook.
Fondatul Facebook Mark Zuckerberg şi-a exprimat regretul recunoscând erorile. Totodată a menţionat că va limita accessul la datele personale prin aplicaţiile terţe care se regăsesc în Facebook. Utilizatorii urmând să fie informaţi atunci când doresc să instaleze o anumită aplicaţie. O statistică a celor de la eMarketer ne spune că Facebook a pierdut 2, milioane de utilizazori cu vârstă de până în 25 de ani şi alte două milioane de utilizaotori în cursul acestui an.Aceste schimbări care vor avea loc în securitatea reţelei şi a conturilor utilizatatorilor este binevenită în contextul actual. Tot mai multe ameninţări au loc la nivel mondial şi cumva trebuie stopate astfel de lucruri.