Digitalizați și nu prea. Firmele din România sunt penultimele din UE la investiții în tehnologie

Dă şi tu share articolului

Patru dintre cele douăsprezece tehnologii digitale, inclusiv inteligența artificială și vânzările online, sunt utilizate de 56% dintre întreprinderile din Europa.

Oamenii de afaceri români care acordă prioritate dezvoltării tehnologice și-au îndreptat mai mult atenția către cumpărăturile online, unde randamentul este pe măsura cheltuielilor.

Peste 6 milioane de persoane fac cumpărături online

Raluca Radu, reprezentant al unui magazin online: “Dacă acum șapte ani am început cu un site static, acum se schimbă în funcție de cine îl vizualizează astăzi.
În România, am început cu o piață mică și o mână de cumpărători pe internet, iar acum avem peste șase milioane de cumpărători.”

Un studiu din 2021 a constatat că retailerii de turism pe internet au realizat venituri de 1,4 miliarde de dolari.
Prin intermediul plăților online, afacerile cu produse cosmetice s-au apropiat, de asemenea, de 1 miliard de dolari.

Plata online, obicei din pandemie

Cosmin Daraban, specialist e-commerce: „Adopția plății online a crescut mult în pandemie, că vorba aia nu aveai ce face trebuia să comanzi și să plătești online. A mai scăzut puțin după ce s-a încheiat pandemia, dar tot a rămas mai sus decât era înainte.”

Peste opt milioane de români fac anual tranzacții digitale în valoare totală de peste patru miliarde de dolari la nivel național.
Creșterea față de 2020 este de 20%.

În plus, majoritatea românilor preferă să folosească dispozitivele mobile pentru a plăti în piețe, taxiuri și saloane de înfrumusețare.
Pentru asta ar fi însă nevoie ca întreprinderile din aceste sectoare să investească în digitalizare.

Fonduri pentru educarea angajaților
Prin intermediul Planului național de redresare, statul oferă finanțare întreprinderilor pentru ca acestea să poată investi.
Întreprinderile pot folosi 36 de milioane de euro pentru a pregăti personalul în domenii noi și 500 de milioane de euro pentru digitalizarea întreprinderilor mici și mijlocii.

Ministrul Transformării Digitale, Sebastian Burduja: “Unele întreprinderi din România ezită să implementeze noi tehnologii sau să investească în formarea personalului, care este obișnuit să lucreze cu sisteme învechite, uneori analogice.
Conform exemplelor din alte țări din regiune, economia unei țări trebuie să treacă printr-o tranziție digitală în termen de 8 până la 10 ani.”

Potrivit Eurostat, firmele din Finlanda, Danemarca, Malta și Suedia au cele mai bune performanțe din Uniunea Europeană în ceea ce privește tehnologia digitală.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment