Traim in era tehnologiei, ai nternetului si consider ca digitalizarea serviciilor publice este imperios necesara. Aceasta reprezintă, în secolul XXI, principala reformă pe care țările dezvoltate o aduc interacțiunii dintre stat și cetățeni, în aproape toate formele ei și indiferent de ce domeniu aparțin acestea. Dacă în anii 90 calculatoarele erau un obiect la care cei mai mulți dintre noi doar visau, iar puținele funcții pe care acestea putea să le ofere erau valorificate doar în cele mai avansate domenii, astăzi ne putem bucura de oportunitățile pe care digitalizarea, automatizarea și inteligența artificială le creează, în diverse domenii ale vieții noastre.
Ce reprezinta digitalizarea administratiei publice?
Digitalizarea reprezintă integrarea totală a proceselor și fluxurilor de lucru în mediul electronic, astfel încât, toate sarcinile de rutină sau repetitive (de la completarea formularelor și înregistrarea cererilor până la confirmarea plăților) să fie făcute automat sau semi-automatizat de către calculator.
Digitalizarea este procesul de implementare a tehnologiilor digitale în scopul îmbunătățirii eficienței și eficacității serviciilor publice.
Este drept ca la noi intara acest proces al digitalizarii nu s-a incheiat fiind unul de durata si care necesită investiții semnificative, precum și schimbări în cultura și practicile organizaționale.
Totodata trebuie mentionat faptul ca digitalizarea administrației publice este un proces complex care nu este încă finalizat. Se întâmplă de mai bine de un deceniu și va continua mulți ani de acum înainte. Pe măsură ce mergem mai departe, există multe probleme care trebuie abordate.
Administrația publică trebuie să fie capabilă să furnizeze servicii digitale într-un mod accesibil și ușor pentru cetățeni, asigurându-se, în același timp, că drepturile lor la confidențialitate sunt protejate. Cetățenii trebuie să se simtă încrezători că datele lor nu vor fi utilizate în moduri cu care nu au fost de acord și ar trebui să aibă control asupra datelor lor.
E drept ca, se vorbește de digitalizarea serviciilor publice ca având mai multe stadii succesive și probleme asociate, de la apariția primelor site-uri web și a primelor metode de comunicare online cu instituțiile publice și până la situațiile privind securitatea datelor și debirocratizarea completă a serviciilor statului, pentru a deveni mai eficiente și a profita la maxim de tehnologia digitală existentă.
Dacă vorbim de utilitatea și eficiența sistemului, trebuie precizat faptul că anual, prin îmbunătățirea proceselor birocratice, acesta salvează aproape 2% din PIB, echivalentul procentului direcționat în Estonia, la fel ca în cazul României, către domeniul apărării. Mai mult decât atât, fiecare cetățean economisește timp cu fiecare document necesar pe care și-l eliberează online, în loc să se deplaseze la un ghișeu, salvând anual, la nivel de țară aproximativ 1345 ani de muncă, adunați la nivelul tuturor cetățenilor.
Ghiseul.ro – Sistemul National electronic de plata SNEP
Iata ca in martie 2011, Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale a lansat Ghiseul.ro, sistemul national electronic de plata online a taxelor si impozitelor cu cardul bancar (SNEP), potrivit unui comunicat al MCSI.
Lansarea ghiseul.ro (platforma de plata a administratiilor publice) rezolva dintr-o data mai multe probleme, atat ale cetatenilor cat si ale administratiilor locale, aducand un plus de confort, siguranta si rapiditate in ceea ce priveste plata taxelor si impozitelor. Iar o stire recenta arata faptul ca in maxim 8 luni de zile nu vom mai trebui sa mergem la un sediu al politiei pentru a ne ridica cazierul judiciar, ci il putem scoate direct din confortul casei noastre.
Cozile interminabile de la ghisee vor fi de domeniul trecutului iar timpul alocat platilor si stresul cetatenilor se reduce considerabil.
Beneficiile digitalizarii administratiei publice
Digitalizarea administratiei publice aduce o multitudine de avantaje dintre care amintim:
O parte dintre beneficiile procesului de digitalizare, pe lângă reducerea interacțiunii umane, pe care am menționat-o deja:
- Oferirea de servicii rapide și de calitate către cetățeni
- Posibilitatea de supraveghere, îmbunătățire și fluidizare a proceselor de lucru, fără efort suplimentar
- Notificări în timp real cu privire la termene ce trebuie respectate conform legilor administrației publice
- Eliminarea riscurilor de pierdere sau distrugere a documentelor prin implementarea proceselor de arhivare electronică
- Digitalizarea cartografică a obiectivelor de interes strategic (infrastructură de transport și acces, utilități, bunuri imobiliare și teritoriale)
Eu sprijin si sper in continuare ca acest proces sa fie bine pus la punct si in viitorul apropiat sa se incheie.
De ce ai sta la ghiseu sa platesti o amenda, sau impozite cand poti face asta din confortul casei tale la un click distanta fara a te mai delpasa.
Era bizar ca o tara care este membra a Uniunii Europene si NATO sa nu fi dezvoltat un sistem national de plata precum ghiseul.ro si sa nu dezvolte digitalizarea completa a administratiei publice.
Ma bucur ca si tara noastra face progrese in directia buna. Este de laudat printre multe alte lucruri rele care se intampla la noi.
Traim in era tehnologiei, ai nternetului si consider ca digitalizarea serviciilor publice este imperios necesara. Aceasta reprezintă, în secolul XXI, principala reformă pe care țările dezvoltate o aduc interacțiunii dintre stat și cetățeni, în aproape toate formele ei și indiferent de ce domeniu aparțin acestea. Dacă în anii 90 calculatoarele erau un obiect la care cei mai mulți dintre noi doar visau, iar puținele funcții pe care acestea putea să le ofere erau valorificate doar în cele mai avansate domenii, astăzi ne putem bucura de oportunitățile pe care digitalizarea, automatizarea și inteligența artificială le creează, în diverse domenii ale vieții noastre.
Digitalizarea este procesul de implementare a tehnologiilor digitale în scopul îmbunătățirii eficienței și eficacității serviciilor publice.
Este drept ca la noi intara acest proces al digitalizarii nu s-a incheiat fiind unul de durata si care necesită investiții semnificative, precum și schimbări în cultura și practicile organizaționale.
Totodata trebuie mentionat faptul ca digitalizarea administrației publice este un proces complex care nu este încă finalizat. Se întâmplă de mai bine de un deceniu și va continua mulți ani de acum înainte. Pe măsură ce mergem mai departe, există multe probleme care trebuie abordate.
Administrația publică trebuie să fie capabilă să furnizeze servicii digitale într-un mod accesibil și ușor pentru cetățeni, asigurându-se, în același timp, că drepturile lor la confidențialitate sunt protejate. Cetățenii trebuie să se simtă încrezători că datele lor nu vor fi utilizate în moduri cu care nu au fost de acord și ar trebui să aibă control asupra datelor lor.
E drept ca, se vorbește de digitalizarea serviciilor publice ca având mai multe stadii succesive și probleme asociate, de la apariția primelor site-uri web și a primelor metode de comunicare online cu instituțiile publice și până la situațiile privind securitatea datelor și debirocratizarea completă a serviciilor statului, pentru a deveni mai eficiente și a profita la maxim de tehnologia digitală existentă.
Dacă vorbim de utilitatea și eficiența sistemului, trebuie precizat faptul că anual, prin îmbunătățirea proceselor birocratice, acesta salvează aproape 2% din PIB, echivalentul procentului direcționat în Estonia, la fel ca în cazul României, către domeniul apărării.
Mai mult decât atât, fiecare cetățean economisește timp cu fiecare document necesar pe care și-l eliberează online, în loc să se deplaseze la un ghișeu, salvând anual, la nivel de țară aproximativ 1345 ani de muncă, adunați la nivelul tuturor cetățenilor.
Iata ca in martie 2011, Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale a lansat Ghiseul.ro, sistemul national electronic de plata online a taxelor si impozitelor cu cardul bancar (SNEP), potrivit unui comunicat al MCSI.
Lansarea ghiseul.ro (platforma de plata a administratiilor publice) rezolva dintr-o data mai multe probleme, atat ale cetatenilor cat si ale administratiilor locale, aducand un plus de confort, siguranta si rapiditate in ceea ce priveste plata taxelor si impozitelor. Iar o stire recenta arata faptul ca in maxim 8 luni de zile nu vom mai trebui sa mergem la un sediu al politiei pentru a ne ridica cazierul judiciar, ci il putem scoate direct din confortul casei noastre.
Cozile interminabile de la ghisee vor fi de domeniul trecutului iar timpul alocat platilor si stresul cetatenilor se reduce considerabil.
Beneficiile digitalizarii administratiei publice
Digitalizarea administratiei publice aduce o multitudine de avantaje dintre care amintim:
O parte dintre beneficiile procesului de digitalizare, pe lângă reducerea interacțiunii umane, pe care am menționat-o deja:
- Oferirea de servicii rapide și de calitate către cetățeni
- Posibilitatea de supraveghere, îmbunătățire și fluidizare a proceselor de lucru, fără efort suplimentar
- Notificări în timp real cu privire la termene ce trebuie respectate conform legilor administrației publice
- Eliminarea riscurilor de pierdere sau distrugere a documentelor prin implementarea proceselor de arhivare electronică
- Digitalizarea cartografică a obiectivelor de interes strategic (infrastructură de transport și acces, utilități, bunuri imobiliare și teritoriale)
Eu sprijin si sper in continuare ca acest proces sa fie bine pus la punct si in viitorul apropiat sa se incheie.
De ce ai sta la ghiseu sa platesti o amenda, sau impozite cand poti face asta din confortul casei tale la un click distanta fara a te mai delpasa.
Concluzii
Era bizar ca o tara care este membra a Uniunii Europene si NATO sa nu fi dezvoltat un sistem national de plata precum ghiseul.ro si sa nu dezvolte digitalizarea completa a administratiei publice.
Ma bucur ca si tara noastra face progrese in directia buna. Este de laudat printre multe alte lucruri rele care se intampla la noi.
Eu cred ca digitalizarea nu poate fi decat benefica pentru ca vrem sau nu sa recunoastem, ne usureaza noua munca. Nu vreau acum sa ma gandesc la calculatoare sau la laptopuri performante care se utilizeaza in domeniul industrial, la job, vorbesc acum de terminalele mobile din buzunarele noastre, in speta telefoanele mobile. Putem face chiar si mancare cu ele si chiar lucrarile de diploma sau de serviciu, de la aceste terminale pana la laptopuri, tablete, calculatoare sau servere nu mai este decat un pas, toate fiind astfel interconectate. Pe de alta parte, inteligenta artificiala care se bazeaza pe infrastructura deja existenta plus unele adaosuri de ultima ora, tinde sa preia usor usor controlul asupra vietii noastre si sa ne faca sa fim din ce in ce mai legati de terminale, din ce in ce mai legati de aceasta retea, de aceasta matrice virtuala, de aceasta digitalizare care practic ne dam sau nu seama pare ca ne conduce vietile. Digitalizarea este excelenta insa totul are un pret, suntem noi oare pregatiti sa il platim ?