Dacia Spring a obținut punctaj maxim la testele de emisii Green NCAP

Dă şi tu share articolului

Euro NCAP a publicat rezultatele celei mai recente sesiuni de testare a emisiilor Green NCAP.
De data aceasta, au fost examinate vehiculele electrice Dacia Spring și Toyota Aygo X din România.
La începutul anului trecut, ambele vehicule au fost lansate pe piață.

În urmă cu trei ani și jumătate, au fost inițiate examinările Green NCAP.
Testele măsoară emisiile vehiculelor în laboratoarele din opt țări europene, precum și în condiții reale de conducere.

În ciuda nomenclaturii, sunt testate atât autovehiculele convenționale pe benzină și diesel, cât și cele electrice.

Ce sunt testele de emisii GreenNCAP?

La începutul anului 2019, a fost introdus un nou program de testare de către Euro NCAP, o organizație recunoscută de testare a siguranței în Europa.
Acesta este cunoscut sub numele de GreenNCAP și cuprinde evaluări ale emisiilor efectuate atât în laborator, cât și pe șosea.

Fiecărui autovehicul testat i se atribuie așa-numitul Clean Air Index, care se acordă atât pe baza unui test pe șosea, cât și a testelor de laborator.

Aceste teste măsoară emisiile de particule, hidrocarburi nepericuloase (HC), monoxid de carbon (CO) și oxid de azot (NOx) (PN).
Testele de laborator sunt efectuate simultan în modurile Eco, Sport și Autostradă, precum și la temperaturi calde și reci.

În plus, fiecărui vehicul examinat i se atribuie un indice de eficiență energetică.
Acesta este dat pe baza informațiilor privind consumul descoperite prin intermediul testelor de laborator efectuate în parametrii menționați mai sus.

Cum a fost punctat Dacia Spring

În cadrul celei mai recente sesiuni de testare, au fost testate două modele.
Unul dintre ele a fost vehiculul electric Dacia Spring, produs pe plan local.
În urma testelor, vehiculul cu emisii zero și cu emblema producătorului de la Mioveni a primit cel mai mare punctaj, respectiv 5 stele verzi.

Pe baza rezultatelor testelor de laborator și de pe șosea, Spring a primit un indice maxim de calitate a aerului de 10 din 10.
Pe baza informațiilor de consum obținute în urma testelor de laborator la rece și la cald, indicele de eficiență energetică a fost de 9,8 din 10.
Nu în ultimul rând, indicele gazelor de eșapament a obținut, de asemenea, cel mai mare punctaj: 10.

Cu un consum mediu de combustibil de 18,5 kWh/100 km, este posibilă o autonomie de 180 km.
În timpul testului pe autostradă, consumul a fost de 23 kWh/100 km, rezultând o autonomie de 140 km la 23 °C.

O mașină ecologică perfectă este descrisă în evaluarea GreenNCAP.
În special pentru persoanele care caută o alegere practică, ieftină, eficientă și individuală de mobilitate urbană.
Primăvara are un consum redus de energie, pe lângă faptul că are emisii zero.

În schimb, Toyota Aygo X a obținut 3,5 stele ecologice.
Calitatea maximă a aerului a primit crossoverul compact japonez un scor de 6,2/10, economia de energie un scor de 6, iar emisiile de gaze de eșapament un scor de 4,8/10.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment