Pe piața auto europeană, Dacia noastră a fost un succes răsunător.
Europenii par să fie foarte mulțumiți de această marcă.
Dacia este o adevărată marcă europeană care este foarte apreciată de clienți datorită mașinilor sale ieftine, fiabile și cu caracteristici prietenoase pentru șoferi.
Dacia, lovitură de proporții pe piața auto din Europa
Vânzările pentru Dacia au crescut cu 14,3% față de anul precedent.
Un total de 321.461 de vehicule Dacia au fost înmatriculate în Europa în primele nouă luni ale anului 2022.
Dacia nu numai că a depășit Fiat sau Opel, dar a avut performanțe mult mai bune decât mărci mult mai renumite precum Citroen sau Seat.
Cu o creștere de 25,7% a vânzărilor în septembrie, Volkswagen a fost liderul industriei auto europene în ceea ce privește vânzările.
Principalele motoare ale acestei realizări spectaculoase au fost vânzările de mașini de la Skoda și Audi, care au avut creșteri astronomice de 50,5% și, respectiv, 40,9%.
La nivel național, industria auto se confruntă cu dificultăți.
În ciuda celor câteva crize cu care ne confruntăm în acest an, piața auto din țara noastră pare să traverseze un moment destul de excelent în general.
Potrivit statisticilor oficiale, în septembrie au fost înmatriculate 11.927 de mașini noi în țara noastră, în creștere cu 33,4% față de aceeași lună a anului trecut.
Piața auto din România a înregistrat o expansiune de 7,9% în primele nouă luni ale acestui an.
Statisticile pentru Uniunea Europeană nu par la fel de promițătoare.
6,784 milioane de vehicule au fost vândute în blocul comunitar în primele nouă luni ale anului 2022, în scădere cu 9,9%.
Europa a înregistrat, de asemenea, scăderi semnificative, în acest caz una pe care analiștii o estimează la 9,7%. În 2022 se vor vinde în total 8,271 milioane de mașini în Europa în primele nouă luni.
Trebuie subliniat faptul că impactul pandemiei de coronavirus nu a dispărut încă complet pe piața auto europeană.
Valorile oficiale sunt încă sub cele observate în 2019.