Cum sa recuperezi banii pe produsele cumparate de Black Friday. Obligatiile magazinelor

Dă şi tu share articolului

Cum să vă recuperați banii dacă sunteți nemulțumit de cumpărăturile făcute de Black Friday de la diverse magazine online.
Produsele pot fi returnate doar în termen de două săptămâni, potrivit legii.
obligații pentru comercianți.

Cum sa recuperezi banii de pe produsele cumparate de Black Friday

Cea mai mare zi de reduceri din an este Black Friday.
Ziua care urmează Zilei Recunoștinței în SUA și care dă startul sezonului de cumpărături de sărbători este cunoscută sub acest termen colocvial.
În fiecare an, românii se obișnuiesc din ce în ce mai mult să găsească oferte avantajoase.
Practic, românii pot achiziționa orice la o reducere semnificativă în această zi, datorită varietății mari de bunuri disponibile.

Din păcate, este posibil ca articolul cumpărat să nu fie ceea ce ați anticipat, caz în care este posibil să doriți să îl returnați.

În cazul în care achiziția a fost făcută dintr-un magazin online, consumatorul este protejat de lege și are posibilitatea de a o returna fără a oferi un motiv.

Singura condintie este ca returnarea să se facă în termen de 14 zile calendaristice.

Atunci când un produs este returnat, magazinul de unde a fost achiziționat are la dispoziție 14 zile calendaristice pentru a restitui banii cumpărătorului.
Toate plățile efectuate către magazin, inclusiv costurile de transport, vor fi returnate.

Aceleași metode de plată pe care cumpărătorul le-a folosit pentru prima tranzacție vor fi folosite pentru a efectua rambursarea.
În circumstanțe extreme, rambursarea poate fi procesată printr-o metodă diferită, cu condiția ca cumpărătorul să își fi dat consimțământul și să nu existe comisioane pe care clientul trebuie să le plătească după primirea rambursării.

Cumpărătorul este responsabil pentru costurile de transport de returnare, dacă vânzătorul nu aranjează ca un curier să ridice articolul.

Pentru a returna articolul și a primi banii înapoi, trebuie să completați un formular online pe site-ul magazinului.
Puteți, de asemenea, să trimiteți un mesaj magazinului și să îi anunțați ce doriți.
Cumpărătorului i se va explica ce trebuie să facă.

Există, totuși, anumite excepții.

În anumite circumstanțe, un produs nu poate fi returnat.
Acestea sunt produsele care sunt create special pentru cerințele cumpărătorului.
Același lucru este valabil și pentru programele de calculator, înregistrările audio și video.

Conform legii, dacă un produs a fost folosit în mod repetat pentru a-i testa funcționalitatea, vânzătorul poate deduce valoarea redusă a produsului din suma pe care cumpărătorul a plătit-o pentru el.

În cazul în care comenzile online nu sunt livrate la timp, acestea pot fi respinse.
Comenzile trebuie să fie onorate de comercianții online în termen de 30 de zile.
Chiar dacă este sezonul aglomerat de Black Friday, nu există excepții.

Cumpărătorul poate solicita livrarea cât mai curând posibil în cazul în care vânzătorul nu a furnizat bunurile în intervalul de timp prestabilit.
Cumpărătorul are dreptul de a solicita o rambursare în termen de 7 zile dacă și termenul suplimentar nu este respectat.

Regulile garantiei

Indiferent dacă achizițiile au fost făcute într-un magazin tradițional, într-un magazin online, de Black Friday sau în altă perioadă a anului, garanția produsului se aplică în continuare.

Legea care reglementează garanțiile produselor este Legea 449/2003.
Garanția legală de conformitate și garanția comercială, care coexistă pentru un singur produs, sunt cele două tipuri care sunt de fapt menționate.

Orice produs comercializat este acoperit de garanția legală.
Atunci când un produs este vândut, cumpărătorul are dreptul la garanția legală, care este asigurată doar de lege și nu de o anumită parte.

Perioada minimă de garanție prevăzută de lege este de doi ani, deși, dacă cumpărătorul este informat, aceasta poate fi redusă la perioada de garanție obișnuită pentru produsele cu o durată de viață mai scurtă.
Vânzătorul este obligat prin lege să ofere garanția legală.

Garanția comercială este o asigurare suplimentară care poate lua mai multe forme diferite, cum ar fi o garanție mai lungă, o rambursare directă a prețului de achiziție în cazul unui defect etc.
Cu toate acestea, ea nu poate înlocui și nu anulează garanția legală.

Produsele care funcționează defectuos sau care nu îndeplinesc cerințele pot fi reparate sau schimbate.
O reducere a prețului sau o rambursare sunt, de asemenea, opțiuni.

Cumpărătorul ar trebui să știe că, în astfel de circumstanțe, prima măsură care trebuie luată este repararea și înlocuirea.
Pentru a asigura funcționalitatea produsului, prima opțiune a cumpărătorului este repararea.

În cazul în care articolul nu mai poate fi reparat și nu poate fi înlocuit decât cu un articol identic, poate fi necesară înlocuirea.
Ultima soluție este returnarea banilor, dar numai după ce se încearcă repararea sau înlocuirea achiziției originale.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment