Cum identificăm plăcuţele de frână şi discurile uzate
Știm cu toții că cel mai important în sistem al autoturismului tău este sistemul de frânare. Este esențial să fii atent la uzura frânelor tale întrucât există risc mare să nu poți opri mașina la timp. Mulți dintre șoferi neglijează aceste controale ale mașinii privind sistemul de frânare. În general conducătorii auto se bazează pe serviceurile autorizate dar este având în vedere că trebuie să acorzi o atenție sporită întregului sistem de frânare și aici vorbim de discurile de frână cutele de frână etrierul și bineînțeles cablurile de frână.
Despre discurile de frână uzate
funcție de kilometri parcurși frânele se uzeaza ceva mai repede decât este prevăzut de producătorul respectiv.
În general se spune că plăcuțele de frână bate undeva la maxim 25.000 de km iar discurile la 50.000 de km. Acest lucru depinde și de stilul de condus care il dacă locuiești într-un oraș. Și din acest motiv trebuie să te bazezi doar pe reviziile periodice cum ar fi ITP-ul. Este foarte important ca de două ori pe an te duci atelier specializat și să îți verifici dacă plăcuțele de frână sunt tocite precum și discul. Chiar dacă vei plăti în plus pentru aceste două revizii trebuie să știi că joc siguranța ta dar și a altor participanți la trafic.
Cum recunoaștem un disc de frână uzat ?
perechea de pe aceeasi punte. Un disc uzat, la prima vedere, este usor
de recunoscut punand degetul pe suprafata de frecare, spre margini, si
vazand daca are o “buza”. Daca exista o diferenta de nivel mai mare de 2
mm, acel disc trebuie inlocuit.
Altă problemă destul de importantă a unui disc de frână o reprezintă o reprezinta ovaliarea discului de frână.
După frânări Intense zile calduroase cand apa intra către discurile de frână. Acest lucru se datorează schimbării bruște a temperaturii discurile de frână ce este data de apa care a patruns. Şi în momentul în care vei a apăsat pe pedala de frână vei simți o vibrație în pedală. Această vibrație horezu acestui lucru. În situația în care frâneze iar roata roata o bordura unui trotuar sau o groapă olărescu major să ovalizeze discurile de frână.
Discurile de frana care sunt invechite prezintă mici striații care vor deveni cu timpul mari. Orice mică crăpătură se va transforma în una mai mare în final vor conduce la spargerea discului.
Câteva cuvinte despre plăcuțele de frână.
Acuzele de frână sunt printre cele mai importante componente aleea unei mașini și totodată Acestea se schimbă cel mai frecvent. Placutele de Flfrâna conform multor specialiști nu trebuie niciodată să ajungă la o uzură mai mare de 3 mm. Plăcuțele de frână trebuie să fie aproape etanș pe discul de frână și să intre în contactul cu discul şi momentul în care ai apasat pedala de frână sistemul.de franare să își facă treaba să frâneze corespunzător. Poate vi se pare puțin dar 30 mm este destul de mult pentru a-ți arăta că plăcuța de frână este uzată. Dacă există un joc între plăcuțele de frână și disc nu va fi eficientă și spațiul de frânare va crește semnificativ ceea ce bine înțeles este un lucru grav pentru siguranța circulației.
Câteva cuvinte și despre senzori
Bineînțeles că există senzori variantele de echipare superioare aleea autoturismelor Premium și nu numai. Se aude zgomot la frânare și nu s-a aprinds acel martor de bord inseamna ca nu este cazul sa te ingrijorezi si sa schimbi placutel. Însă nu este bine să te bazezi doar pe acești senzori întrucât senzori pot da rateuri iar o apreciere vizuală este cea mai bună opțiune.
O altă greșeală pe care o fac mulți dintre șoferi o reprezintă montarea discurilor de frână noi păstrînd plăcuțele de frână vechi care deja sunt în folosință. În primul rând eficacitatea frânării va fi redusă Întrucât în plăcuțele de frână sunită și vechi și nu vor putea sa asigure e o frânare precisă.
De asemenea trebuie să nu montăm absolut niciodată plăcuțe noi de frână disc care prezintă semne de uzură destul de accentuate.
Care sunt prețurile schimbul de plăcuțe şi discurlor de frână?
Dacă luăm în considerare un autoturism ce dispune de discuri de frână cele patru roți prețul ar fi calmă până la 500 RON pentru toate cele patru roți. Manopera între un service specializat costă în jur de 150–200 RON. Vorbim aici de un autoturism de clasă medie.
Concluzii
Trebuie să conștientizăm că trebuie să verificăm frânele în fiecare an, de preferabil la începutul iernii şi la începutul primăverii. O revizie este întotdeauna benefică pentru maşină. România este printre singur de țări din Europa în care accidentele soldat cu morți se datorează și șoferilor privind verificarea autoturismului. Circulăm cu un autoturism ce are frâne uzate și aici includem și furtunurile de frână este un risc major faceit indent. Este adevărat schimbatul frânelor recunoaste ca nu este o avere având în vedere este vorba de siguranța ta A pasagerilor dar și a altor participanți din trafic pentru a călătorii în siguranță