Dă şi tu share articolului
Cum alegem corect anvelopele de iarnă pentru autoturismul nostru?
Sezonul rece este pe cale să își intrte în drepturi așa mulți conducători auto nu au reușit să își cumpere anvelopele de iarnă mult dorite fie din motive financiare sau din motive personale.
Alegerea anvelopelor de iarnă este una dintre problemele cu care se confruntă fiecare șofer înaintea începerii sezonului rece. Anvelopele de iarnă sunt obligatorii în perioada noiembrie-aprilie. Foarte mulți șoferi se înghesuie la vulcanizări pentru a cumpăra anvelope pentru sezonul rece. Dar oare câți dintre acei șoferi știu despre calitatea acestora.
Sfaturi privind anvelopele de iarnă
Este drept, nu poate nimeni să afirme în mod clar că anvelopele produse de mărci consacrate sunt și cele mai bune de pe piață având cea mai bună calitate.
Producătorii importanți din lume cum ar fi Michelin, Continental, Pirelli, Bridgestone, NOKIAN , Vredestein snowtrac, Goodride au produse de calitate întrucât investesc foarte mult în dezvoltare în special primii cinci realizând cele mai bune anvelope. Știm cu toții că anvelopele o anumită longevitate si vorbim despre uzura morală. Anvelopă nu poate fi folosită mai mult decât este specificat în instrucțiunile acestea chiar dacă nu a fost deloc pusă vreoată pe o maşină şi a stat intactă.
Un criteriu dăm de luat în seamă pentru alegerea anvelopelor de iarnă reprezintă condițiile în care vor fi utilizate acestea. Așadar, înainte de a achiziționa anvelopele întreaba-te care sunt condițiile în care le vei folosi, zăpadă, asfalt înghețat, carosabil umed. Pe foarte multe site-uri, magazine online găsiți anvelope de la premium la cele low cost și tot acolo indiciile cum ar fi fulgului de zăpadă împreună cu cele două litere M+S (Mud plus Snow).
În funcție de mașina dumneavoastră este important săli geți corect dimensiunile cauciucurilor de iarnă. Se pot găsi în manualul de utilizare al sau pe a portierei șoferului.
Pe internet în magazinele online sau în hypermarketuri sau în oricare magazine de anvelope acordaţi o atenţie ct mai mare la indicii de sarcină şi cei de temepratură. Şi de asemenea anul fabricării să reprezinte pentru voi o prioritate.Alţi indici la care trebuie să vă uitaţi sunt cei de sarcină de la 0 la 279. Acestea exprimă greutatea pe care o suportă anvelopa.Mai trebuie să avem în vedere şi profilul pneului. Profilul anvelopelor de vară au o înălţime de 6-8 mm iar cele de iarnă 9-11 mm. Deci profilul înăţimii este cel mai iportant factor pentru o anvelopă. Şi pentru a evita acvaplanarea şi a-i conferi o stabilitate sportivă trebuie să fim atenţi la aceste detalii.
Anvelopele de iarnă au striaţiile bine definite pentru ca zăpada să poate intra în acestea + zăpada de pe carosabil sau alte drumuri să facă adeerenţă. Aceste şanţuri au o adâncime de 4-5 mm.
Acordaţi o atenţie sporită indicilor de sarcină şi a celor de temperatură, pentru a nu arunca bani în vânt, aşa cum în Moldova sunt slabe şanse că vor fi temperaturi de -40 grade Celsius. Construcţia anvelopelor este deasemenea foarte importantă, chiar dacă vizual toate sunt la fel. În 1946 compania Michelin a prezentat un tip revoluţionar de anvelope, RADIAL. Cea mai importantă deosebire între anvelopele RADIAL şi cele diagonale este construcţia scheletului, care se ascunde adânc sub nivelul protector. Rigiditatea anvelopelor Radial este mult mai mare şi indiferent de calitatea suprafeţei, acestea nu se vor deforma atât de rapid pe drumurile noastre pline de surprize.
Citeste mai mult: adev.ro/pgmdsh
Personal sunt de părere că nu trebuie să să meargă pe ideea achiziționării anvelopelor cost sau low cost sau în cel mai rău caz cele all season ce mereu să cumpărați anvelope de calitate Premium. Există o concurență mare între jucătoare de anvelope pentru a își vinde produsele cât mai bine. Mașinile noi vin deja echipate cu un set de anvelope in funcție de brand și din motive de marketing.
Anvelopele din segmentul midrange (gama medie).
Nu toată lumea își permite să cumpere un set nou de anvelope de iarnă din categoria Premium cum ar fi cauciucuri produse de Michelin, pirelli etc. Din gama medie sunt poate cele mai accesibile ca preț pentru persoanele care nu au un buget așa de mare pentru achiziția unui set de anvelope de clasa Premium.
Nu este deloc de speriat dacă recurgem gaseste anvelope din pentru că aceste anvelope sunt produse din materiale bune dar bineînțeles nu la fel de bună ca celei premium. Perioada de exploatare a acestora nu este una foarte lungă mai bine spus longevitatea acestora este mai scăzută față de cele menționate anterior. Nici cu anvelopele premium nu este bine să circulaţi cu viteză iarna în speranța că aceste cauciucuri foarte bune care sunt la un preț mult mai mare te vor proteja de eventuale incidente. Iarna nu trebuie riscat și trebuie condus cât mai prudent fără ambiții sportive.Pentru anvelopele din categoria medie trebuie să ne uităm ai întâi la compania mamă. Așa ne putem da seama dacă aceste anvelope nu sunt No Name sau ne putem pune încrederea în ele. Dacă am avut în trecut anvelope premium Michelin în acest sezon nu ne mai permitem achiziționarea unui se dea anvelope premium ar trebui să ne uităm la compania deţinută de Michlen. Astfel că Michelin deține marca Kleber. Sau pentru anvelopele de clasă premium Continental pot alege Barum sau Matador. Sau dacă am mai folosit sau ne place Bridgestone o alegere bună pentru anvelopele de clasă medie este firestone. Sunt mărci de încredere pentru banii care îi plătești.
Anvelopele low cost.
Aici este o întreagă discuție cu privire la aceste anvelope. Există oameni care sunt sunt Pro anvelope Lowcost alții total împotrivă. Eu sunt împotriva acestora și o să vedem în continuare care sunt dezavantajele acestora anvelope. Este greşit să pornim de la premisa că anvelopele ieftine şi bune sunt alegerea optiă. Greşit, nu există aşa ceva. Nu există lucruri ieftine care să şi fie bune. Dai un ban dar stai în faţă, ar trebui ca toţi să conştinetizăm că anvelopele sunt graniţa dintre viaţă şi moarte. Da, aţi auzit bine. Ele fac diferenţa atunci când mergi pe un drum alunecos. Dacă ai avea anvelope de slabă calitate ce s-ar întâmpla când vei frâna mai tare într-o anumită situaţie?, Răspunsul e simplu, vei pierde aderenţa.
Anvelopele sunt realizate din proaste materiale. Iar la o frânare vei constata Cadența este foarte scăzută. și bineînțeles că nu îți asigură o siguranță prea mare. Aceste anvelope de exploatare mai mică. Producerea acestor anvelope se realizează rapid la denia de asamblare lasă de dorit. Deci un lucru buna trebuie să il de la bun început.
Principiul dai un ban dar stai în față este adevărat. Sau primeşti cât plăteşti. Nu ar trebui niciodată să recurgem la achiziția unui set de anvelope low cost decât în cazul în care suntem constrâni de situaţie şi ne punem pe noi în pericol dar și pe ceilalți participanți la trafic. Aceste anvelope oferă un spațiu de frânare foarte mare ceea ce se traduce în un real pericol atât pentru pietoni cât și pentru vehicule. Până la urmă viaţa noastră are prioritate, de aceea aceea trebuie să alegem întotdeauna înțelept când vine vorba de lucruri importante. Anvelopele de iarnă fac parte din capitolul siguranță.
Ce trebuie să mai știm despre ce este anvelope. Aceste anvelope au un nivel de zgomot ridicat, aderența este scăzută și consumul de carburant crește semnificativă. La nivel mondial există peste 70 de mărci diferite precum Aurora, Mentor la Champiro, Delinte Sonny etc cele mai multe fiind asiatice din țări precum China, taiwan, malaezia.
Anvelopele second hand
Ca și în cazul anvelopelor noi sau cele gama low cost, cauciucurile second hand sunt la căutare de către mulți șoferi români pentru că acestea sunt ieftine şi au preț cel mai mic față de o anvelopă nouă. Chiar dacă sunt cele mai celebre branduri de anvelope de iarnă cum ar fi, Michelin, Continental, Pirelli, evităm pe cât se se poate. Când vine vorba de anvelope de iarnă second hand situația stă în mod clar diferit față de un autovehicule second hand.
Anvelopele second hand la o serie de probleme și nu trebuie să fie folosite dacă indicele de uzură ajunge la 3 4 mm. Anvelopa are un indicator de uzura, iar cand acesta ajunge la 3, 4 milimetri este de evitat achiziţia anvelopei. Oricum chiar dacă anvelopa second hand din punct de vedere estetic arată bine nu ai nici o garanție că se va comporta bine iarna sau vara dacă sunt anvelope de vară deci nu recomandăm sub nicio formă anvelopele second hand și trebuie să fugiți de ele. Plus că așa cum am pus uzura morală este cea care trebuie să ținem cont.
Concluzii.
Personală Eu sunt de părere că anvelopele premium trebuie să fie prima opțiune atunci când achiziționăm. Acum fiecare dintre voi poate avea diverse opinii cu privire la acestea mărci preferate. Mărcile importante de anvelope fac teste de milioane de kilometri înainte de a pune în producție modele de pneuri.
Anvelopele low cost trebuie să fie ultima opțiune de luat în calcul.
Aceste recomandări privind anvelopele de iarnă sper să vă vină în ajutor şi să faceţi o distincie clară între cele second hand, cele low cost şi cele de calitate.Daţi şi voi un share şi un like articolului
Dă şi tu share articolului