Ce motorizare să aleg? Diferenţa dintre motoarele 1.2 TSI şi 1.8 TSI
Conform grupului Volkswagen, motorul 1.2 TSI este unul fiabil, turbo ce dezvoltă 86 de cai putere. Cu toate că este un motor cu co capacitate cilindrică mică, acesta are multe avantaje dar dezavantaje în acelaşi timp, pe care le vom menționa mai jos. Începând cu anul 2010,
Grupul Volkswagen, a decis dezvoltarea noilor motoare TSI, ce au adus cu sine reducerea cilindrae (downsize) pentru a oferi clientului posibilitatea de a plăti taxe mai mici şi o întreţinere facilă.
Despre 1.2 TSI
1.2 TSI este un motor cu turbină mică, amplasat pe galeria de evacuare fiind ajutată prin intermediul geometriei variabile realizată electronic. Turbina şi infuzia aerului din galeria de admisie se realizează rapid.
În momentul când apăsăm acceleraţia, răspunsul care este trimis la roată este optimizat pentru a oferi cuplul necesar la turaţii joase. Din grupul Wolkswagen vom da ca exemplu, poate cel mai cunoscut şi apreciat model de autoturism, la noi în ţară – Skoda. Vom specifica câteva date ale acestui motor 1.2 TSI benzină.
Skoda Octavia 2017
|
|
Motor Benzină
|
1.2 TSI
|
Putere
|
63 kW/86 CP
|
Consum combustibil
oficial: |
4.8l/100km
|
Emisii CO2:
|
112g/km
|
Oxizi de azot (NOx):
|
0,024g/km
|
Date furnizate de
site-ul oficial Skoda România
site-ul oficial Skoda România
Datele privind consumul de carburant oferit de producător (Skoda) se referă la drum lung. Putem menţiona că în mediul urban, consumul este mult mai mare în funcţie de
condiţiile de trafic.
condiţiile de trafic.
Motorul 1.2 TSI vine echipat cu un intercooler nou care este răcit
apă-aer; motorul îndeplineşte normele de poluare Euro 6 şi are două supape pe cilindru.
apă-aer; motorul îndeplineşte normele de poluare Euro 6 şi are două supape pe cilindru.
Poate fi 1.2 TSI soluţia optimă pentru tine?
Motorul de generaţie nouă 1.2 TSI produs de Grupul Volkswagen are
un consum bun, este chipat cu două supape pe cilindru ce dezvoltă putere la turaţie joasă şi un consum bun şi nu în ultimul rând emisii de poluare reduse. Acest motor de cilindrae mică oare reuşeşte el să facă faţă
pe o caroserie de Skoda Octavia?
un consum bun, este chipat cu două supape pe cilindru ce dezvoltă putere la turaţie joasă şi un consum bun şi nu în ultimul rând emisii de poluare reduse. Acest motor de cilindrae mică oare reuşeşte el să facă faţă
pe o caroserie de Skoda Octavia?
Ei bine, da rezultatele se văd. Motorul dezvoltă un cuplu de
de 175 NW conform specificaţiilor producătorului. Motorul este unul foarte
compact, el poate fi folosit pe multe variante de caroserie pentru maşinile din grupul Volkswagen de la caroserie Skoda, Jetta la Golf, Polo etc.
de 175 NW conform specificaţiilor producătorului. Motorul este unul foarte
compact, el poate fi folosit pe multe variante de caroserie pentru maşinile din grupul Volkswagen de la caroserie Skoda, Jetta la Golf, Polo etc.
Avantaje
Consum redus
Putere mai mare
Putere mai mare
Taxe mai mici
Dezavantaje
Turbina are tendinţa de a se încinge tare când motorul este pornit de foarte mult timp.
Cei care au un stil de condus sportiv ar trebui să se
orienteze către alte maşini cu motoare ceva mai mari fie ele benzină sau diesel.
orienteze către alte maşini cu motoare ceva mai mari fie ele benzină sau diesel.
Au existat şi o serie de probleme. Se pare că motorul 1.2
TSI de 105 cai putere avea o problemă cu turbina. Turbina avea geometrie variabilă
şi le-a dat de cap foarte multor şoferi care au optat la omentul acela pentru
acea motorizare 1.2 TSI de 105 hp.
TSI de 105 cai putere avea o problemă cu turbina. Turbina avea geometrie variabilă
şi le-a dat de cap foarte multor şoferi care au optat la omentul acela pentru
acea motorizare 1.2 TSI de 105 hp.
1.2 TSI este un motor potent care te poate duce din locul A
în locul B confortabil, fără îndoială dacă eşti o persoană cu ambiţii sportive
acest motor nu este unul tocmai bun. Toate maşinile ştiu să facă viteză, însă ce le
diferenţiază din punct de vedere tehnic este timpul în care un autovehicul
poate ajunge la o viteză de croazieră.
în locul B confortabil, fără îndoială dacă eşti o persoană cu ambiţii sportive
acest motor nu este unul tocmai bun. Toate maşinile ştiu să facă viteză, însă ce le
diferenţiază din punct de vedere tehnic este timpul în care un autovehicul
poate ajunge la o viteză de croazieră.
Aşadar te-aş ruga să te orientezi la altă motorizare de la
1.6 în sus.
1.6 în sus.
Un motor de 1.8 TSI benzină are un consum mult mai mare faţă
de 1.2 TSI cu menţiunea că este mult mai potent dar pentru care va trebui să
plăteşti taxe mai mari şi o întreţienre mult mai scump.
de 1.2 TSI cu menţiunea că este mult mai potent dar pentru care va trebui să
plăteşti taxe mai mari şi o întreţienre mult mai scump.
Skoda Octavia 2017
|
|
Motor Benzină
|
1.8 TSI
|
Putere
|
132 kW/180
cai putere |
Consum l/100%
|
5.9 l/100 km
|
Emisii CO2
|
135g/km
|
Emisii Oxizi de azot (NOx)
|
0,034g/km
|
Aşadar acest motor vine în echipările superioare pentru
autoturismele din grupul Volkswagen care sunt mult mai scumpe. Motorul împreună cu cutie de viteză în 6 rapoarte sau DSG fac echipă bună.
1.8 TSI este soluţia pentru cei care vor o maşină care ajunge la viteze mari în timp redus.
autoturismele din grupul Volkswagen care sunt mult mai scumpe. Motorul împreună cu cutie de viteză în 6 rapoarte sau DSG fac echipă bună.
1.8 TSI este soluţia pentru cei care vor o maşină care ajunge la viteze mari în timp redus.
Atât pentru 1.2 TSi cât şi pentru 1.8 TSI poziţia
cilindrilor este în linie, ambele motoare sunt doate cu turbo compresor.
cilindrilor este în linie, ambele motoare sunt doate cu turbo compresor.
Informaţii furnizate de Auto-Data.net