Câteva aspecte privind maşinile electrice
Autovehiculele electrice îşi vor face simţită prezenţa în viitorul apropriat, şi în mod sigur vom vedea şi mai mulţi cumpărători de maşini electrice, dar va mai trece ceva timp până vom vedea toate aceste lucruri. Este foarte important să protejăm mediul înconjurăror şi acest lucru să devină o reală preocupare pentru toţi producătorii auto şi nu numai.
Te încurajez și pe tine să reflectezi asupra acestei chestiuni destul de improtante. Grija faţă de mediu nu numai că trebuie să îi preocupe pe cei care guvernează, cât și pe firmele constructoare de mașini, cât și pe noi ca cetățeni obișnuiți. Aceasta trebuie să fie mai mult ca o declarație.
Primul pas a fost făcut de mulţi producători precum Mitsubishi, Renault,
Citroen. Și cu siguranță acesta va fi viitorul industriei Auto.
Citroen. Și cu siguranță acesta va fi viitorul industriei Auto.
Orice maşină electrică se conduce absolut normal ca orice maşină cu cutie
automată. Cutia de viteze este foarte bine etajată demarajele sunt
instante graţie motorului electric, cuplul vine direct.
Din păcate preţul pentru maşinile electrice oriunde în lume este unul forte ridicat. Chiar dacă vorbim de clasa mini preţul pentru aceste maşini este de 25.000 de euro iar cele compacte precum Tesla sar de 60.000 de dolari.
Dar dacă nu doreşti achiziţionarea unei maşini electrice poţi recurge la conversii la maşinile hibryd care sunt apreciate şi produse de ceva vreme. Din păcate şi preţul pentru aceste maşini este de peste 50.000 de euro.
Potrivit Cartei Albe adoptată de Consiliul European până în 2030, jumătate din autovehiculele care circulă în mediul urban să fie hibride sau electrice, iar până în 2050 absolut toate maşinile din mediul urban să fie electrice. Această directivă trasează linii clare pentru reducerea masivă a emisiilor de poluare. Directiva EU poate fi găsită aici pentru cei care doriţi să o citiţi în întregime. Dacă lucrurile vor merge în direcţia asta ar fi benefic pentru noi ca oameni vom respira un aer curat şi nu aşa viciat aşa cum e în prezent. Dar acest lucru rămâne de văzut.
Eu vreau să văd că evoluţi tehnologică îşi va spune cuvântul. Aşa cum sunt unele telefoane ce se încarcă prin wireless, de ce să nu poţi să îţi încarci maşina electrică direct prin Wi-FI când eşti într-o parcare a unui Mall, supermareket.
A dispune de o maşină electrică din punct de vedere al încărcării este o rutină încărcând-o aşa cum îţi încarci gadgeturile.
Dacă rămâi în pană cu o anumită maşină productărooi oferă asistenţă tractând-o până la domiciliu. Nu se văd la orizont autoutilitare ce dispun de baterii gigant să îţi facă o încărcare rapidă atunci când nu mai energiei dar aici vorbim de statele foarte dezvoltate precum Japonia.
Dacă în prezent există multe cabluri de încarcare diferite în funcţie de ţară, eu doresc să văd o standardizare aşa cum a fost în cazul smartphone-urilor cu cablul microUSB. Amintiţi-vă înainte câte încarcătoare erau diferite dar lucrurile s-au schimbat odată cu evoluţia tehnologică. Aşa sper să fie şi în cazul autoturismelor electrice. Maşinile electrice sunt încă un lux pentru majoritatea oamenilor, costurile de producţie fiind foarte mari şi preţul final este unul uriaş. În plus pentru majoritatea staetelor est europene nu rentează cumpărarea unei mașini electrice în acest moment. Lipsa prizelor de încărcare, mentenață costisitoare sunt câteva reale probleme cu care se confruntă câțiva dintre românii care dețin astfel de mașini. Cu cât cererea va fi mare cu atât preţurile vor scădea semnificativ.
Deocamdată, la nivel mondial piața mașinilor electrice nu este așa exploatată de marii producători de autovehicule din motive lesne de înțeles. Dar odată cu noile normle privind reducerea emisiilor de gaze poluante care vor intra în vigoare în anul 2021, interesul pentru mașinile electrice va crește considerabil.
Până la intrarea în vigoare a noilor norme privind emisiile de gaze producătorii japonezi Honda și Toyota nu vor mai produce mașini cu motoare diesel, reprofilându-se pe construirea mașinilor electrice.Cu certitudine domeniul auto are multe lucruri bune de oferit, inovațiile marilor producători ne surprind de fiecare dată, așa se va întâmpla și cu mașinile electrice când vor fi produse la scară largă având un preț bun de achiziție. Vom vedea cum producătorii auto vor vor încerca să uniformizeze tehnologiile pentru a fi adaptabile prizelor de încărcare. Aceastea ar fi soluțiile cele mai bune, pentru a avea o experiență cât mai plăcută fără să ne dea bătăi de cap.
Până la intrarea în vigoare a noilor norme privind emisiile de gaze producătorii japonezi Honda și Toyota nu vor mai produce mașini cu motoare diesel, reprofilându-se pe construirea mașinilor electrice.Cu certitudine domeniul auto are multe lucruri bune de oferit, inovațiile marilor producători ne surprind de fiecare dată, așa se va întâmpla și cu mașinile electrice când vor fi produse la scară largă având un preț bun de achiziție. Vom vedea cum producătorii auto vor vor încerca să uniformizeze tehnologiile pentru a fi adaptabile prizelor de încărcare. Aceastea ar fi soluțiile cele mai bune, pentru a avea o experiență cât mai plăcută fără să ne dea bătăi de cap.
Dacă v-a plăcut articolul nu uitaţi să daţi un share şi un like!
Voi ce credeți?
Ar trebui introdusa o linia de finantare, de stimulare pentru achizitia de masini electrice si atunci la nivel de pret ar fi mai convenabil, macar o linie de creditare, un program gen prima masina electrica
Da, aşa este. Însă nu cred că se v-a încumeta nimeni să facă asta. Preţul este destul ede mare pentru o maşină de oraş peste 25000 de euro, nu există multe prize de încărcare. Maşinile lectrice încă sunt departe.
PS: S-au dat subvenţii dacă nu mă înşel de 5000 de euro de la ministerul mediului. Ce să faci cu 5000 de euro? Nimic. Oricum, cine chiar doreşte să investească poate să o facă în achiziţionarea unui autoturism electric, sau poate recflecta la hibride.
as vrea sa vad eu prin ce an se va alinia si romania la trendurile astea ecologice! momentan nu vad pe nimeni sa se inghesuie. nu avem prize de incarcat la benzinarii, cum ar fi normal, nu avem nimic. adevarul e ca ar trebui sa mareasca autonomia acumulatorilor, sa mearga mai mult de 100-200 km.
Gabriela@ Există deja maşini care pot furniza autonomie de 400 km. Şi anume Tesla, dar preţul acesteia este de 80000 de euro.
aoleu… in acest caz, raman la a mea masinuta de 2000…. nici apartamentul meu n-a costat atat 🙁
Mai trece o vreme, dar sper sa devina un trend cat mai popular!
Cam piperate masinile astea 😀 Dar sunt bune pentru mediu…insa in Romania cred ca va dura ceva timp pana vor deveni populare.
Până nu dispare toată rezerva de petrol a lumii, nu vor fi interese de dezvoltare (prea mult) a acestei tehnologii.
Păi legat de interese. Ideea e că din prisma poluării. Terra se confruntă cu reale probleme cauzate de încălzirea globală. Ar trebui să reflecte guvernele şi marii producători asurpa acestei probleme privind dezvoltarea cât mai acclerată a maşinilor electrice. UE a spus că până în 2050 toate maşinile care circulă în mediul urban să fie electrice. Bucureştiul este şi aşa un oraş super poluat, poate e cel mai poluat din UE.
Cred ca fenomenul masinilor electrice va avea o evolutie interesanta. Nu stiam ca si companii asa cunoscute vor sa intre in joc.
Nu e chiar așa un lux, doar că la noi e destul de scumpă energia electrică și dacă faci un calcul, cam tot acolo ajungi ca și costuri cu mașina. Singura problemă a mașinilor electrice este limitarea pe partea de distanțe când vine vorba de alimentare.
Si eu sunt de parere ca in viitor vor exista doar masini electrice!
Noi ne miscam greu…noi nu tinem cont ca poluam mediul,nu stiu cat de curand vom avea in tara un numar mare de masini electrice.
Mi se par destul de scumpe, adica de banii acestia poti cumpara lejer un apartament.