Care sunt prevederile Euro 7 pentru mașinile pe benzină și motorină: când intră în vigoare

Dă şi tu share articolului

Noile reglementări, care au fost mereu amânate, vor controla emisiile de poluanți periculoși, cum ar fi monoxidul de carbon, hidrocarburile și particulele fine.

Se anticipează că adoptarea limitelor de emisii de gaze de eșapament Euro 7 de către Comisia Europeană va avea loc miercuri.

Normele vor înlocui actualele reglementări Euro 6, în vigoare din 2014, și vor restricționa semnificativ emisiile de poluanți periculoși de la automobilele și camioanele pe benzină și diesel, inclusiv particule fine, hidrocarburi și monoxid de carbon.

Având în vedere că, după 2035, vor fi oferite doar vehicule cu emisii zero, Euro 7 va servi drept set definitoriu de caracteristici poluante pentru ultima generație de motoare cu combustie din Europa.

Adoptarea a fost amânată cel mai recent începând cu 20 iulie.
Data efectivă a fost devansată de la 5 aprilie și, înainte de aceasta, de la al patrulea trimestru din 2021.
Oficialii au declarat că încă nu există nicio garanție că vor fi adoptate miercuri.

Forma exactă și procedura de punere în aplicare vor fi decise după ce Comisia Europeană va adopta normele printr-un proces de “codecizie”.
Potrivit surselor, acestea ar putea intra în vigoare până în 2025, și posibil chiar un an sau doi mai târziu.

Proces complex de stabilire a regulilor

Oficialii Comisiei Europene au recunoscut întârzierile actuale în aprobarea Euro 7.
Complexitatea elaborării simultane a reglementărilor pentru automobile, motociclete și camioane comerciale; cerința de a lua în considerare prioritățile tuturor părților interesate; și chiar și reglementările Fit for 55, care prevăd emisii zero până în 2035, dar care nu au fost anticipate atunci când a început procesul Euro 7, sunt toți factori care au contribuit, potrivit oficialilor.

Având în vedere că elaborarea, testarea și punerea în aplicare a acestor standarde vor fi costisitoare și vor necesita mult timp, unii producători auto se întreabă dacă aceste restricții sunt cu adevărat esențiale.
Din cauza grabei mărcilor europene de a-și electrifica liniile de produse cu mult înainte de termenul limită 2035.

Paul Greening, director pentru emisii și carburanți în cadrul grupului de producători auto ACEA, a declarat în timpul evenimentului de la Bruxelles: “Nu suntem prea convinși de beneficiile Euro 7”.
Potrivit acestuia, atingerea nivelului zero de emisii depinde atât de obiectivele de CO2, cât și de Euro 7.

Într-un scenariu realist, reglementările Euro 7 ar începe să se aplice unei singure generații de modele în jurul anului 2026, dar până în 2035, doar o mică parte din vehiculele noi vor mai fi introduse pe piață cu motoare pe benzină sau diesel.

Greening a răspuns la o întrebare la evenimentul de la Bruxelles spunând că o investiție semnificativă în Euro 7 “nu are sens”, având în vedere că mulți producători auto și-au anunțat deja intenția de a lansa doar vehicule cu emisii zero până în 2030.

Potrivit acestuia, “realitatea de a investi în Euro 7 pentru un randament scurt și într-un mediu de afaceri foarte dificil în prezent, cu multe constrângeri asupra industriei, devine din ce în ce mai problematică”.

Euro 7 nu se referă doar la emisiile automobilelor, potrivit lui Panagiota Dilara, șefa diviziei pentru emisii de vehicule a CE.
Acesta include, de asemenea, poluanții din afara combustibilului proveniți de la autoturisme, cum ar fi praful de frână și particulele din pneuri, deoarece este puțin probabil ca camioanele comerciale să fie toate electrificate până în 2035.

Impactul asupra sănătății

Potrivit susținătorilor, beneficiile reducerii poluării cauzate de gazele de eșapament vor dura mult timp în viitor, multe dintre vehiculele cu combustie internă care au fost vândute chiar și la mijlocul anilor 2030 fiind probabil încă în circulație în anii 2040.
Mii de vieți ar putea fi salvate dacă acestea vor fi mult mai puțin poluante decât vehiculele care îndeplinesc cerințele actuale Euro 6.

Potrivit Agenției Europene de Mediu, poluarea aerului a fost un factor în peste 300 000 de decese care au avut loc în UE în 2019.

Francois Wakenhut, șeful unității pentru aer curat și politici urbane din cadrul CE, a susținut această afirmație. „Trebuie să îmbunătățim performanța generală a tuturor sectoarelor care poartă responsabilitatea pentru nivelurile de emisii și, cu siguranță, sectorul transportului rutier suportă o parte din aceasta”, a spus el. „Nu mai mult decât cota sa, dar această pondere trebuie abordată”.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment