BMW a precizat într-un comunicat că testează la uzina sa din Leipzig un arzător care poate arde atât hidrogenul, cât și gazul. De asemenea, BMW a anunțat o investiție de 800 de milioane de euro în noi linii de producție de baterii.
Arzătorul poate face tranziția de la hidrogen la gaz sau viceversa în timpul funcționării. Acesta a fost creat în colaborare cu compania de tehnologie de combustie Saacke pentru a reduce emisiile de carbon în procesul de producție.
Pentru a compensa impactul său asupra emisiilor de carbon, BMW cumpără în prezent hidrogen generat de gaz natural, precum și certificate pentru hidrogenul verde, care este fabricat de același producător cu ajutorul unor electrolizoare alimentate cu energie regenerabilă.
În viitor, BMW intenționează să utilizeze o conductă acționată din exterior, care se preconizează că va fi operațională începând cu 2024, pentru a furniza hidrogen verde direct în uzină.
Potrivit managerului fabricii, Petra Peterhaensel, toate arzătoarele instalației de producție, care se numără printre cele mai mari consumatoare de energie din procesul de fabricație a automobilelor, ar putea trece la hidrogen dacă arzătorul pilot trece testul și dacă există suficient hidrogen verde disponibil.
Investiții serioase
Pentru transportul logistic, BMW dispune deja de o flotă de camioane alimentate cu hidrogen și de cinci rezervoare de depozitare la sediul central.
Hidrogenul ecologic a fost salutat ca fiind soluția pentru decarbonizarea sectoarelor bazate pe cărbune, gaz și petrol; totuși, în mod istoric, generarea acestuia a fost mult mai costisitoare decât alte forme de hidrogen, costând de patru ori mai mult decât hidrogenul obținut din gaz, potrivit sursei BMW.
Martie.
Cu toate acestea, pe măsură ce costurile gazelor naturale cresc, devine din ce în ce mai puțin rentabilă crearea hidrogenului cu ajutorul combustibililor fosili, ceea ce a stârnit un interes reînnoit pentru hidrogenul verde.
BMW a anunțat, de asemenea, că va extinde fabrica din Leipzig până în 2024, adăugând o a treia linie de asamblare a bateriilor, cinci linii de lăcuire a celulelor și încă două linii de asamblare a bateriilor de înaltă tensiune.
Constructorul auto mai are fabrici în Spartanburg, Carolina de Sud, Statele Unite, și Shenyang, China, unde asamblează baterii. Aceste fabrici se află în Dingolfing și Regensburg, în Germania.