Organizația americană a sugerat în iulie modificarea procedurilor sale pentru a atenua îngrijorările Bruxelles-ului.
Amazon are acum la dispoziție șase luni, până în iunie 2023, pentru a se conforma, potrivit comisarului european pentru concurență, Margrethe Vestager, care a declarat că “Comisia a acceptat asigurările oferite de Amazon”.
Abordare constructivă
Un reprezentant al afacerii a declarat: “Suntem încântați că am abordat preocupările Comisiei Europene și am rezolvat aceste probleme.
Purtătoarea de cuvânt a afacerii înființate de miliardarul Jeff Bezos a declarat: “Suntem dedicați să adoptăm o abordare pozitivă, chiar dacă încă nu suntem de acord cu multe dintre primele constatări ale Comisiei Europene.
Platforma americană are două scopuri: oferă vânzătorilor independenți o piață pe care aceștia pot vinde bunuri direct clienților și, în același timp, concurează cu acești vânzători prin vânzarea de bunuri în calitate de comerciant cu amănuntul.
Comisia Europeană a lansat o investigație privind Amazon în iulie 2019, susținând că utilizarea datelor de vânzări de la comercianții independenți pentru a-și calibra oferta a denaturat concurența.
Un reprezentant al firmei a declarat: “Suntem încântați că am abordat preocupările Comisiei Europene și am rezolvat aceste probleme.
Reprezentantul afacerii înființate de miliardarul Jeff Bezos a continuat: “Deși încă nu suntem de acord cu multe dintre constatările preliminare ale Comisiei Europene, suntem dedicați să urmărim o abordare constructivă.
Platforma americană are două scopuri: oferă vânzătorilor independenți o piață pe care aceștia pot vinde bunuri direct clienților și, în același timp, concurează cu acești vânzători prin vânzarea de bunuri în calitate de comerciant cu amănuntul.
Comisia Europeană a lansat o investigație privind Amazon în iulie 2019, susținând că utilizarea datelor de vânzări de la comercianții independenți pentru a-și calibra oferta a denaturat concurența.
Două anchete
În noiembrie 2020, executivul UE a lansat o a doua investigație cu privire la afirmațiile privind tratamentul preferențial acordat vânzătorilor care utilizează serviciile sale de logistică și de livrare.
Amazon a fost de acord, printre altele, să “înceteze să mai utilizeze date nepublice privind activitățile vânzătorilor independenți de pe piața sa sau derivate din acestea pentru activitățile sale de vânzare cu amănuntul care concurează cu acești vânzători”, pentru a rezolva primul caz.
În cadrul celei de-a doua anchete, Amazon s-a angajat să permită comercianților “să aleagă în mod liber orice transportator pentru serviciile de logistică și de livrare” în cadrul programului său Prime.
“Buy Box”, un buton care le permite utilizatorilor să adauge lucruri direct în coșul de cumpărături și care afișează oferta unui vânzător pentru un anumit produs, a fost un alt domeniu în care s-a considerat că Amazon a dat dovadă de prejudecăți.
Tratament egal
Pentru a alege câștigătorul +Buy Box+, platforma a promis că “va asigura un tratament echitabil al tuturor vânzătorilor atunci când le va evalua ofertele” și “va afișa o a doua ofertă care să concureze cu oferta câștigătorului dacă există o a doua ofertă care este semnificativ diferită de prima în ceea ce privește prețul sau livrarea”.
Aceste angajamente au fost asumate în timpul unor negocieri prelungite și dificile cu Comisia Europeană, care era bine informată cu privire la această problemă.
Trebuie menționat că, în plus, Amazon a declarat că este dispusă să înființeze un mecanism centralizat de reclamații care să fie accesibil tuturor transportatorilor și vânzătorilor care doresc să raporteze încălcări ale anumitor legi privind concurența.