Dacă un proiect de lege care tocmai a fost adoptat de Senat va fi aprobat și de parlamentari, automobilele cu volan pe dreapta, cu excepția celor de epocă, ar putea fi scoase în afara legii în România.
Actul normativ trebuie acum să fie aprobat de Camera Deputaților înainte de a deveni lege.
Potrivit deciziei din 2018 a ministrului Transporturilor, aceste tipuri de mașini nu mai au acum voie să fie înmatriculate în țara noastră.
Această achiziție este pentru automobilele fabricate în Marea Britanie.
Printre argumentele în favoarea legislației se numără: “Numărul total de accidente provocate de autovehiculele cu volan pe dreapta depășește anual 10% din totalul accidentelor, ceea ce face necesară o intervenție legislativă.
Deoarece șoferii acestor mașini nu se pot vedea unul pe celălalt, se produc coliziuni frontale fără nicio șansă de evitare.”
Amploarea creșterii numărului de înmatriculări de vehicule cu volan pe dreapta în România este, de asemenea, evidențiată în cercetare.
Astfel, peste 29.000 de vehicule cu volan pe dreapta au fost importate în țară în 2018 și peste 20.000 de vehicule în 2019, care este și ultimul an în care astfel de importuri pot fi făcute de către persoane private din cauza Brexit-ului. Aceste cifre provin de la Registrul Auto Român.
Mașini care vor fi interzise în România
Vehiculele cu semnificație istorică, precum și vehiculele unice utilizate de serviciile publice din UE vor fi exceptate de la propunerea revizuită.
Interdicția va fi în vigoare pentru o perioadă de șase luni de la data la care un automobil a fost înmatriculat sau înregistrat în România după intrarea în vigoare a noii legi.
În cazul în care noua regulă va fi încălcată, guvernul va pedepsi contravenientul prin refuzul de a-i elibera o dovadă înlocuitoare sau un certificat de înmatriculare.
Acesta nu va fi restituit până când șoferul sancționat nu va prezenta documente emise de RAR care să dovedească schimbarea poziției pe partea stângă.
Numărul accidentelor provocate de vehiculele cu volan pe dreapta depășește 10% din totalul accidentelor în fiecare an, ceea ce a necesitat această acțiune legislativă.
Cifrele RAR indică faptul că peste 29.000 de astfel de vehicule au fost importate în 2018, iar numărul acestora a crescut la 20.000 în 2019.