Pentru a grăbi tranziția către vehiculele electrice și pentru a lupta împotriva schimbărilor climatice, Uniunea Europeană a ajuns joi la un acord asupra unui regulament care să interzică vânzările de automobile noi cu motoare cu combustie internă începând cu anul 2035, potrivit Reuters, preluată de Agerpres.
Mobilitate cu zero emisii
Constructorii de automobile trebuie să obțină o reducere de 100% a emisiilor de CO2 până în 2035, ceea ce face imposibilă vânzarea de mașini noi pe benzină și diesel în blocul comunitar, potrivit unui acord la care au ajuns negociatorii din statele membre ale UE, Parlamentul European, care trebuie să aprobe noua legislație, și Comisia Europeană, care elaborează noile legi.
„Acest acord reprezintă o veste bună pentru şoferi … maşinile noi cu emisii zero vor deveni mai ieftine, mai disponibile şi mai accesibile tuturor”, a afirmat liderul negociatorilor de la Parlamentul European, Jan Huitema.
Potrivit lui Frans Timmermans, vicepreședintele executiv al Pactului Verde European, acordul trimite un mesaj clar către mediul de afaceri și consumatori.
Sursa europeană a continuat: “Europa îmbrățișează transformarea către o mobilitate cu emisii zero.
Acordul prevede o reducere cu 55% a emisiilor de CO2 provenite de la mașinile noi începând cu 2030, comparativ cu nivelurile din 2021, ceea ce reprezintă un obiectiv semnificativ mai agresiv decât obiectivul actual de reducere de 37,5%.
Până în 2035 și 2030, vehiculele comerciale noi trebuie să își reducă emisiile de CO2 cu 100% și, respectiv, 55%.
Președintele mărcii Volkswagen, Thomas Schaefer, a declarat că, începând din 2033, compania va produce numai mașini electrice în Europa, din cauza presiunii tot mai mari din partea autorităților de reglementare.