Potrivit partenerilor, datorită îmbunătățirilor în materie de asistență pentru șoferi și divertisment, proprietarii își vor păstra mașinile mai mult decât perioada obișnuită de trei până la cinci ani.
Afeela, o marcă electrică comună creată de Sony și Honda, își propune să capteze contracte de leasing pe 10 ani.
Potrivit președintelui și directorului executiv al Sony Honda Mobility, Yasuhide Mizuno, companiile sunt încrezătoare că consumatorii își vor folosi mașinile atât de mult timp, deoarece actualizările software le vor menține în stare bună.
La CES, Sony și Honda au prezentat brandul Afeela, prezentând un vehicul concept pentru a arăta viitorul model în premieră în 2026.
După introducerea sa pe piețele din SUA și Japonia, Mizuno a anunțat că vânzările acestui vehicul electric vor începe în Europa la sfârșitul anului 2026 sau la începutul anului 2027.
“Tehnica de modă veche de a înlocui mașina la fiecare trei-cinci ani s-a schimbat semnificativ, a adăugat Mizuno.
Deoarece acest sistem este mereu actualizat, încercăm să păstrăm clienții timp de cinci până la zece ani.”
Pentru a garanta că mașina va prelua cel mai nou software, chiar și mai târziu în viața sa, noua marcă va adăuga un cip de calculator scump de la furnizorul american Qualcomm, care poate executa 800 de trilioane de operații pe secundă (TOPS).
Noul SUV pilot electric Volvo EX90, în schimb, are un cip Qualcomm capabil de 10 TOPS.
Atunci când regulile o vor permite, un cip de 800 TOPS va fi suficient de puternic pentru a susține conducerea autonomă de nivel 3 și 4, potrivit lui Mizuno, care a adăugat: “Ne concentrăm pe viitor”.
45 de senzori, inclusiv lidar, vor fi instalați în automobilul de dimensiuni medii pentru a-i oferi hardware-ul necesar pentru a începe imediat conducerea autonomă.
Plățile pentru abonamentul de leasing nu sunt prea rele, în ciuda faptului că automobilul în sine este oarecum costisitor, potrivit lui Mizuno.
Clienții de leasing au două opțiuni: pot refuza actualizările pentru a-și reduce treptat ratele lunare sau pot accepta actualizările, cum ar fi cele ale sistemelor de divertisment și de asistență a șoferului, și pot continua să plătească aceeași rată de leasing pe măsură ce automobilul îmbătrânește, potrivit lui Mizuno.
Concurentul Honda Toyota a anunțat la sfârșitul anului trecut că va acorda reduceri clienților de leasing pentru noul său Prius dacă aceștia acceptă actualizările de siguranță pe o perioadă mai lungă de leasing. Aceasta este o noțiune similară, cu o întorsătură diferită.
O idee interesantă
Resursele Sony Corp. vor fi folosite de compania nou înființată Sony Honda Mobility, care are 200 de angajați și este situată în Tokyo, pentru a produce software, precum și muzică și materiale de divertisment.
Colaborarea ajută Honda să rezolve o “slăbiciune” în ceea ce privește cunoștințele de software, potrivit lui Mizuno, un fost angajat al companiei.
“Honda duce lipsă de tehnologie de detecție, muzică și materiale de divertisment.
Sony însă are.
Pentru noi, acest lucru face un mix excelent “a explicat Mizuno.
Potrivit lui Mizuno, modelul inițial Afeela va fi construit pe noua arhitectură electrică e:Architecture a Honda, care va susține și un vehicul cu sigla Honda ce va fi lansat în aceeași perioadă.
El a precizat că este probabil ca mașina să fie fabricată în SUA.
Honda intenționează să construiască o unitate de producție de vehicule electrice în Ohio.
Societatea mixtă a fost finalizată de Sony Honda Mobility în luna iunie, iar compania l-a numit pe Izumi Kawanishi, vicepreședinte executiv al Sony, în funcția de președinte și COO.
Colaborarea a venit după ce Sony și-a declarat intenția de a intra pe piața auto la CES 2020.
Aceasta a prezentat automobilul Vision-S EV la evenimentul din acel an.
Anul trecut, Sony a dezvăluit un SUV electric.
Potrivit lui Mizuno, Afeela va urma probabil sedanul său cu un SUV și poate un al doilea sedan sau monovolum.
El a declarat: “Luăm în considerare al doilea și al treilea model.
“Este necesară o gamă de produse”.