Skoda tocmai a lansat noul Enyaq, un SUV electric foarte așteptat care promite să revoluționeze modul în care ne deplasăm. În această recenzie, veți avea ocazia să vă apropiați de Enyaq și să-i explorați prețurile, motoarele, variantele și multe altele! Fie că doriți să cumpărați, fie că doriți doar să fiți la curent cu ultimele noutăți în materie de tehnologie auto, acest articol vă va oferi cu siguranță o înțelegere a celei mai noi mașini Skoda.
Introducere
Noul Skoda Enyaq este un SUV electric cu cinci uși care se bazează pe platforma MEB a grupului VW. Este disponibil în două versiuni: Enyaq iV și vRS. Prima este modelul de bază, în timp ce cea de-a doua este versiunea orientată spre performanță.
Ambele modele sunt propulsate de un motor electric de 82 kW care produce un cuplu de până la 310 Nm. Acest lucru îi permite modelului Enyaq să accelereze de la 0-100 km/h în 7,9 secunde și să aibă o viteză maximă de 160 km/h.
Pachetul de baterii pentru Enyaq iV pornește de la 55kWh, dar poate fi opțional până la 77kWh. Acest lucru îi conferă modelului Enyaq iV o autonomie de 340-522 km (WLTP). Pe de altă parte, vRS vine cu un pachet de baterii mai mic, de 45 kWh, dar care poate fi opțional până la 62 kWh. Acest lucru conferă modelului vRS o autonomie ușor mai mică, de 310-410 km (WLTP).
Skoda a anunțat, de asemenea, două dotări suplimentare pentru Enyaq: un cârlig de remorcare și o cutie de acoperiș opționale. Prima vă permite să tractați până la 1.600 kg, în timp ce cea de-a doua oferă un spațiu de depozitare suplimentar pe lângă portbagajul deja spațios.
Prezentare generală a opțiunilor de motorizare
Skoda Enyaq este un SUV cu cinci locuri, disponibil în patru niveluri principale de echipare: SE, SE L, SportLine și Edition One. Toate modelele vin cu un pachet de baterii de 72 kWh ca dotare standard, iar un pachet de baterii de 83 kWh este opțional la modelele SE și la cele superioare. Versiunea entry-level SE are o configurație cu tracțiune spate și este dotată cu un motor electric de 150 kW, în timp ce celelalte trei versiuni au tracțiune integrală și un motor electric de 185 kW.
Versiunea de bază SE vine cu o mulțime de echipamente standard, inclusiv jante din aliaj de 19 inchi, faruri și lumini spate cu LED, acces și pornire fără cheie, senzori de parcare față și spate, climatizare pe trei zone, scaune față încălzite, tapițerie din piele sintetică, un instrumentar de bord digital de 10,25 inchi și un sistem de infotainment de 8,0 inchi cu navigație prin satelit.
Modelul SE L adaugă jante din aliaj mai mari, de 20 de inci, control de croazieră adaptiv cu funcție stop&go, asistență la menținerea benzii de rulare, recunoașterea semnelor de circulație și un sistem de infotainment îmbunătățit de 12,3 inci cu control vocal.
Finisajul SportLine vă oferă modificări mai agresive ale stilului exterior, plus o suspensie sport coborâtă cu 10 mm. La interior există o tapițerie Alcantara neagră cu cusături roșii, împreună cu scaune sport îmbrăcate în piele sintetică.
În cele din urmă, Edition One dispune de jante din aliaj unice de 21 de inci, plus faruri full LED cu funcționalitate matrix pentru luminile de întâlnire. Există, de asemenea, echipamente suplimentare la interior
Prezentare generală a opțiunilor de preț
Noua Skoda Enyaq este disponibilă într-o varietate de opțiuni de preț diferite, în funcție de modelul și nivelul de echipare pe care îl alegeți. Modelul entry-level pornește de la 32.495 de lire sterline, în timp ce versiunea de top vă va costa 44.090 de lire sterline. Există, de asemenea, o serie de motoare diferite disponibile, inclusiv un motor electric de 84 kW și un motor pe benzină de 150 kW. Toate modelele vin cu echipamente standard, cum ar fi faruri LED, navigație prin satelit și încărcare wireless.
Dacă sunteți în căutarea unei mașini electrice accesibile și cu o autonomie mare, Skoda Enyaq este o opțiune excelentă. Prețurile pornesc de la puțin peste 30.000 de lire sterline, ceea ce o face una dintre cele mai accesibile mașini electrice de pe piață. Motorul electric de 84 kW oferă destulă putere pentru condusul în oraș, în timp ce motorul pe benzină de 150 kW este perfect pentru călătoriile mai lungi. Ambele motoare sunt foarte eficiente, așa că vă puteți aștepta la costuri de funcționare reduse. Echipamentul standard include faruri LED, navigație prin satelit și încărcare wireless.
Design Skoda Enyaq
Noul Skoda Enyaq este primul SUV electric al mărcii și este și unul destul de bun. Este disponibil cu două dimensiuni de baterii la alegere – 55 sau 82 kWh – și două opțiuni de putere – 150 kW sau 225 kW. Performanțele sunt impresionante, indiferent de versiunea aleasă, cu un timp de 0-62 mph de 7,5 secunde pentru modelul de bază și de 5,6 secunde pentru varianta de vârf de gamă.
În ceea ce privește designul, Enyaq arată cu siguranță ca un SUV Skoda, deși cu unele modificări subtile pentru a-i da un aer mai futurist. Partea frontală prezintă grila caracteristică a companiei, dar nu se poate confunda cu nimic altceva decât cu o mașină electrică, datorită secțiunii inferioare închise și farurilor subțiri. Deplasați-vă în lateral și veți observa că Enyaq are un ampatament relativ lung, ceea ce ajută la maximizarea spațiului interior. Partea din spate este destul de convențională după standardele SUV-urilor, deși bara de lumini pe toată lățimea îi conferă un plus de atractivitate vizuală.
În general, Skoda Enyaq este un SUV electric foarte elegant și bine conceput, care ar trebui să aibă puține probleme în a-și găsi cumpărători atunci când va fi pus în vânzare în cursul acestui an.
Interior Skoda Enyaq
Skoda Enyaq este un SUV mare cu cinci uși care se bazează pe platforma mașinii electrice MEB a Grupului Volkswagen. Ca atare, împarte multe dintre elementele de bază cu VW ID.4 și Audi Q4 e-tron. Este disponibil într-o singură variantă de caroserie, cu ampatament lung, cu cinci sau șapte locuri.
Echipamentul standard include faruri cu LED-uri, jante din aliaj de 18 inch, senzori de parcare față și spate, acces și pornire fără cheie, climatizare pe două zone, cruise control, un sistem de infotainment cu ecran tactil de opt inch cu compatibilitate Apple CarPlay și Android Auto, un hotspot Wi-Fi, încărcare wireless a telefonului și avertizare la părăsirea benzii de rulare.
Kitul de siguranță constă în frânare automată de urgență cu detectarea pietonilor și a bicicliștilor, monitorizare a unghiului mort cu alertă de trafic transversal din spate și control adaptiv al vitezei de croazieră cu asistență la blocaje în trafic.
Prezentare generală a diferitelor variante
Skoda Enyaq este primul SUV complet electric al mărcii și este disponibil în patru versiuni diferite. Cea mai ieftină opțiune este Enyaq iV 50, cu o autonomie de până la 310 mile. Următoarea treaptă este Enyaq iV 60, care are o autonomie de până la 342 de mile. Cele două opțiuni de top sunt Enyaq iV 80, cu o autonomie de până la 373 mile, și Enyaq iV 80x, cu o autonomie de până la 443 mile.
Toate versiunile Enyaq sunt echipate standard cu faruri LED, lumini de zi și lumini spate. Farurile matriciale cu LED-uri sunt disponibile opțional. Fiecare versiune a modelului Enyaq are roți de dimensiuni diferite, de la 18 inci la 21 de inci.
Modelul de bază Enyaq iV 50 are un preț de pornire de 33.700 de dolari, în timp ce vârful de gamă Enyaq iV 80x pornește de la 61.100 de dolari.
Avantajele și dezavantajele de a deține un Skoda Enyaq
Când vine vorba de a decide dacă să achiziționați sau nu o Skoda Enyaq, există mai multe argumente pro și contra de luat în considerare. Pe partea pozitivă, Enyaq este un SUV spațios și confortabil, cu o mulțime de caracteristici care îi vor distra pe șoferi și pasageri.
De asemenea, este relativ accesibil, pornind de la puțin peste 30.000 de dolari. Cu toate acestea, există și câteva dezavantaje de care trebuie să țineți cont. În primul rând, Enyaq nu are cea mai bună economie de combustibil, având o medie de puțin peste 26 de mile pe galon. În al doilea rând, nu este disponibil cu tracțiune integrală, așa că cei care locuiesc în zone cu ierni cu zăpadă ar putea dori să caute în altă parte. În general, Skoda Enyaq este o alegere solidă pentru un SUV, dar nu este perfect.
Ce cred experții?
Când vine vorba de noul Skoda Enyaq, experții sunt impresionați de combinația sa de stil, spațiu și raport calitate-preț. Prețurile încep de la puțin peste 30.000 de lire sterline pentru modelul de bază, ceea ce îl face unul dintre cele mai accesibile EV-uri de pe piață. Modelul de bază vine cu o baterie de 54 kWh și o autonomie de până la 201 mile, în timp ce versiunile cu specificații superioare dispun de o baterie mai mare, de 82 kWh, cu o autonomie de până la 310 mile.
În ceea ce privește motoarele, există două opțiuni – un motor de 148 CP pentru modelul de bază și o unitate mai puternică de 201 CP pentru versiunile cu specificații superioare. Ambele vin cu încărcare rapidă standard, ceea ce înseamnă că puteți ajunge de la 0-80% în mai puțin de o oră folosind un încărcător public.
În ceea ce privește variantele, există și o mulțime de opțiuni. Sunt disponibile patru niveluri de echipare – SE Navigation+, SE L First Edition, SportLine+ și vRS – precum și trei opțiuni diferite de acoperiș (plafon panoramic din sticlă standard sau plafon panoramic din sticlă fix, ambele disponibile începând cu SE L First Edition). De asemenea, puteți specifica Enyaq-ul dvs. cu jante din aliaj de 19 sau 20 de inch.
Ce părere au experții despre noua Skoda Enyaq? În general, sunt foarte impresionați – mai ales dacă luăm în considerare prețul său competitiv. Singurul dezavantaj real este că nu este încă disponibil cu volan pe dreapta ( deocamdată este disponibil doar cu volan pe stânga).
Concluzie
Skoda a făcut o treabă excelentă cu noul SUV electric Enyaq, oferind o mulțime de caracteristici, inclusiv o gamă de motoare puternice, multe variante diferite și prețuri generoase. Cu siguranță va fi popular în rândul celor care caută o modalitate accesibilă de a face tranziția către motorizarea electrică fără a sacrifica stilul sau confortul. Cu un design elegant și un interior spațios, Skoda Enyaq este o alegere ideală pentru șoferii preocupați de mediu care nu doresc să facă compromisuri în ceea ce privește calitatea sau performanța.