Review Mercedes-Benz EQS preturi, pareri

Dă şi tu share articolului

Nou Etalon

În această lume, există automobile și mai multe automobile.
Nu-i așa că este amuzant?
Chiar dacă poate suna ca un silogism demn de Băsescu sau Hagi, dacă vreți, este totuși exact.
În realitate, există doar două tipuri de automobile: Mercedes-Benz și orice altceva, conform unui vechi proverb.

A fost adevărat acel proverb, sau nu a fost deloc?
Acesta nu este un lucru pe care l-aș evalua.
Dar pot să vă spun că mulți producători consideră acum că viața lor este semnificativ mai dificilă ca urmare a introducerii sistemului EQS.
De ce?
Pentru că acest model este “Clasa S, dar electric”, nici mai mult nici mai puțin.

De asemenea, este evident că S-Class este serios în ceea ce privește deținerea unei astfel de distincții, având în vedere poziția sa unică în industria auto.

Ce beneficii oferă, așadar, modelul EQS?
Cu cine “concurează” acum pe piață și ce anume din ceea ce oferă îl face să merite o astfel de comparație?
Am petrecut o săptămână la volanul acestei minuni tehnologice în încercarea de a afla răspunsul la această întrebare.

Motor / Transmisie

În prezent, EQS este disponibil în mai multe variante, dintre care unele au emblema AMG pe hayon.
Ciudat, știu, dar Mercedes-Benz trebuie să se adapteze rapid, având în vedere vremurile în care ne aflăm.
Pentru a realiza acest lucru, compania din Stuttgart a pornit de la zero și a dezvoltat platforma electrică modulară EVA.
Nu-i așa că este un nume motivant?

Ei bine, multe dintre vehiculele electrice produse sub marca Mercedes-EQ sunt construite pe această bază.
EQS este primul dintre acestea.

Noi am avut norocul să primim cel mai bun model, un EQS 580 4Matic.
Ce mai reprezintă cifrele din monikerul EQS, acum că nu există un motor cu combustie care să propulseze vehiculul?
calibrul de performanță așteptat.
În realitate, este destul de simplu.
Cu cât ai mai mulți cai putere disponibili, cu atât numărul este mai mare.

De fapt, veți avea la dispoziție un maxim de 523 CP și 855 nm de cuplu, distribuiți între cele două motoare care “gestionează” câte o axă fiecare.
Cu toate acestea, cantitatea pe care șoferul o va folosi va varia în funcție de circumstanțe.
Asta pentru ca EQS să se poată deplasa folosind exclusiv puntea spate și motorul de acolo.
Atunci când computerele mașinii detectează nevoia de aderență sau de putere mai mare, cel de pe puntea din față se cuplează.

Prin urmare, veți avea la dispoziție, de obicei, 333 de cai putere.
Motorul de pe puntea din față, care produce încă 190 de cai putere, se va porni, de asemenea, la cea mai mică și rapidă atingere a pedalei de accelerație.

Ce puteți spune despre un vehicul electric, mai ales unul produs de Mercedes-Benz, în ceea ce privește furnizarea de resurse?
Este infuzat cu cuplu, așa că a spune că este liniar ar fi o subestimare serioasă.
Singurul sunet pe care îl vei auzi la bord în timp ce accelerezi este respirația ocazional puternică a persoanei care stă lângă tine.
Mai ales dacă folosiți pedala de accelerație în mod neglijent.

Consum

Mercedes-EQ susține că noul EQS 580 4Matic ar trebui să stabilească un standard ridicat în ceea ce privește eficiența și consumul de combustibil.
Automobilul a fost supus, de asemenea, unui număr mare de teste în tunelul aerodinamic.
Rezultatul?
Deși mai mulți concurenți pretind că au cifre mai mari, în prezent se consideră că este cel mai aerodinamic vehicul din lume.

Testele WLTP (TEL) indică faptul că EQS 580 4Matic are o autonomie estimată de 672 de kilometri, în ciuda controverselor.
În esență, ar trebui să fie printre cele mai economice vehicule de pe piață în acest moment.
În acest sens, bateria utilizabilă de 107,8 kWh este destul de utilă.

Am dorit să analizăm mai în detaliu autonomia și consumul noului EQS.
Pentru a face acest lucru, l-am luat pe mai multe autostrăzi diferite din București și din oraș pentru a obține câteva date specifice.

Temperatura ideală a fost folosită pentru toate testele.
Conform concluziilor, un vehicul urban consumă 22,4 kWh la 100 km, ceea ce se traduce printr-o autonomie reală de 481 km cu un rezervor plin.
Veți avea suficient pentru a vă descurca timp de o lună între serviciu și casă.

EQS 580 4Matic a demonstrat un consum de 15,4 kWh/100 km pe porțiunea de drum național pe care o folosesc de obicei pentru testele de consum, ceea ce se traduce printr-o autonomie de aproximativ 700 km.
Consumul mediu pe autostradă, la o viteză medie de 129 km/h, a fost de 23 kWh/100 km, care nu au fost deloc descurajatoare.
Așadar, corespunde unei autonomii de 469 de kilometri.

Prin urmare, EQS se numără printre vehiculele electrice cu consum redus de combustibil pe care le-am condus, mai ales dacă luăm în considerare dimensiunile acestei limuzine.

Cu toate acestea, dacă nu aveți un încărcător suficient de puternic, încărcarea unei baterii de 120 kWh (brut) este o provocare.
Practic, ar fi nevoie de aproximativ două zile și jumătate pentru a încărca noul EQS de la o priză casnică standard.
Din fericire, EQS poate comunica, de asemenea, cu conectori CCS rapizi, de până la 207 kW și cu prize de curent alternativ de până la 22 kW, ceea ce înseamnă că încărcarea ar dura 28 de minute (5-80%) în aceste cazuri.
Nu am stat niciodată conectat la priză mai mult de o oră și am folosit doar prize de 50 kW, dar în acest timp am mărit autonomia estimată cu peste 200 de kilometri.

Totuși, cum se descurcă concurenții lui EQS în aceleași categorii?
Este foarte greu să găsești o mașină care să concureze cu aceasta.
Teoretic, BMW i7 ar putea fi primul vehicul care să conteste EQ-urile dominate de Mercedes pe această piață.

Ai putea trăi cu ideea că producătorul bavarez a construit automobilul pentru a depăși EQS-ul pe baza datelor tehnice.
Noul i7 xDrive60 este modelul echivalent al lui EQS 580 4Matic.
Acesta dispune în continuare de două motoare electrice, fiecare dintre ele fiind capabil să producă până la 544 CP și 745 Nm de cuplu.
Potrivit BMW, bateria are o capacitate utilă de 101,7 kWh, iar autonomia anticipată este de 625 de kilometri (WLTP TEL).
Când noul BMW i7 va fi gata pentru teste, vom examina cum se comportă în aceste domenii.

Performanţe

Orice mașină devine o rachetă pe roți atunci când are un cuplu de 855 Nm și 523 de cai putere electrică.
Deși EQS nu este menit să facă din limuzină un vehicul cu un singur loc, nu cred că vreun șofer se va opune dacă se va simți ca și cum ar fi transportat 50 de metri înainte atunci când utilizează Launch Control.

În esență, EQS 580 4Matic accelerează până la 100 km/h în mai puțin de 4,3 secunde de la o oprire completă, dar viteza maximă este de 210 km/h din cauza supraîncălzirii celulelor bateriei.

În ciuda faptului că are mai multă putere, BMW i7 xDrive60 încheie cursa identică în 4,7 secunde.
De ce?
Având în vedere că ambele vehicule sunt la fel de puternice și grele.
Dacă EQS cântărește 2.585 de kilograme, greutatea la gol a lui i7 este de 2.715 kilograme.

Interior

Atenția se va îndrepta inevitabil spre planșa de bord atunci când se discută despre interiorul noului EQS.
Sau, știți, tabloul de bord, așa cum obișnuiam să ne referim la el, dar Mercedes-Benz are alte idei.
Inovația, pe care germanii o numesc Hyperscreen, nu face decât să modifice habitaclul noului model.

Motivul pentru care spun “transformă” este că un EQS cu sau fără Hyperscreen are variații semnificative și niciuna dintre aceste caracteristici nu este convențională.
Trei ecrane independente, cu o lățime totală de 141 de centimetri, alcătuiesc această secțiune care pare a fi dintr-o singură bucată (56 de inci).

Astfel, ceea ce este afișat pe aceste trei ecrane ocupă un loc central în interior.
Apropo, desigur, din moment ce vorbim despre un singur element care acoperă în întregime planșa de bord, orice discuție despre finisaje și îmbinări se încheie aici.
În acest moment, ar fi bine să vă reamintim că ar fi foarte util să aveți la îndemână câteva mopuri, deoarece va trebui să ștergeți praful mai des decât acasă.

În funcție de modul în care este configurat automobilul, materialele folosite în restul habitaclului variază de la o calitate bună la foarte bună.
De exemplu, indiferent dacă acoperi panourile ușilor cu piele naturală sau nu, acestea se simt foarte ușoare, ceea ce nu seamănă deloc cu un S-Class.

Printre alte caracteristici se numără scaunele foarte bine sculptate, care sunt incredibil de confortabile, mai ales atunci când sunt folosite pernele de la tetieră, și o consolă centrală plină de spații de depozitare.
În plus, există mult spațiu și nu există un tunel de transmisie în spate.
În noul EQS, 4 adulți ar trebui să încapă fără nicio dificultate.
Dacă adulții din spate nu depășesc 1,80 m înălțime, asta este.
De ce?
Din cauza modului în care este proiectat acoperișul, care este înclinat spre spate, există mai puțin spațiu pentru cap decât într-un S-Class adevărat.

Prin urmare, EQS-ul îmbunătățit ar putea găzdui cinci adulți cu unele compromisuri ușoare de înălțime.
Este de la sine înțeles că bagajele dumneavoastră și ale celor 4 însoțitori ar încăpea fără probleme în portbagajul de 610 litri.
BMW i7, în schimb, are doar 500 de litri în plus.
Hatchback-ul este aici pentru a rămâne!

Costul de achiziție

Când te gândești la câți bani trebuie să cheltuiești pentru unul dintre acestea, lucrurile devin extrem de fascinante.
Dar atunci când ești dispus să cheltuiești bani pe extraopțiuni care sunt opționale, totul devine palpitant.

Achiziționarea versiunii 450+ a modelului EQS costă 115.700 de euro.
Prețul pentru un EQS 580 4Matic trebuie să fie de cel puțin 149.590 de euro.
Dar prețul modelului nostru de test a fost de 163.650 de euro.
Pachetul Premium Plus, care costă 10.350 de euro, vine cu dotări precum volane încălzite, scaune față multicontur, pachet de echilibrare a aerului, telefon multifuncțional, asistent de conducere, pachet Digital Light și camere de luat vederi la 360 de grade.
În plus, pachetul AMG, în valoare de 4.390 de euro, a evidențiat elemente de design distincte.
Împreună cu acesta am primit și jantele de 21 de inci.

De cealaltă parte a monedei, avem BMW i7, care, în configurația de bază xDrive60, pornește de la 132.500 de euro, ceea ce îl face vizibil mai ieftin decât adversarul său din Stuttgart.
Opțiunile vor determina, de asemenea, modul în care se va desfășura conflictul.

Siguranță

Este inutil să reiterăm faptul că noul EQS a trecut testele EuroNCAP cu un rating de 5 stele.
Ne referim la vârful de gamă electrificat al corporației din Stuttgart.
Prin urmare, așteptările au fost corecte.

Mai exact, EQS a obținut un punctaj de 96% pentru protecția pasagerilor adulți, 91% pentru protecția minorilor, 76% pentru protecția pietonilor și 80% pentru protecția sistemelor de siguranță activă.

Noul EQS dispune de cele mai moderne caracteristici de siguranță care se găsesc în prezent pe un vehicul de serie, iar detalierea tuturor acestora aici ar ocupa întregul test.
Voi menționa doar că tehnologia foarte dezvoltată de asistență la rulare a EQS a făcut ca călătoriile mele lungi să fie foarte plăcute.

Ţinută de drum

S-Class electric, corect?
Pornind de la această definiție a EQS, ar trebui să fie clar de la bun început ce trebuie să anticipăm în acest capitol.
De fapt, nu.
Autovehiculele electrice se deosebesc de normă datorită câtorva caracteristici speciale.

Chiar dacă suntem obișnuiți să ne gândim la Clasa S ca la liderul industriei – nu doar la producătorul german -, utilizarea unui motor cu combustie implică unele zgomote și vibrații.
Veți simți ocazional motorul, indiferent cât de bine este izolat.
Din acest motiv, EQS depășește cu ușurință Clasa S din perspectiva persoanelor care cer liniște absolută.

Nu numai că veți fi protejați de zgomotele exterioare prin izolarea fonică remarcabilă, dar nici măcar nu veți putea auzi motorul termic din interior.
Vă amintiți de tunelul de vânt pe care l-am menționat mai devreme?
Coeficientul de rezistență la înaintare al modelului EQS este conceput pentru a minimiza zgomotul la viteze mari, precum și pentru a reduce consumul de combustibil.
Am constatat că acest lucru este susținut de modul în care oamenii folosesc mașinile.
Chiar dacă toate cele patru uși au geamuri fără ramă, acest lucru este valabil.

Desigur, pentru unii șoferi, lipsa de feedback auditiv a motorului termic nu va fi o mană cerească, ci mai degrabă o dezamăgire.
Mercedes-Benz a produs pentru aceștia un set de zgomote care, atunci când sunt redate prin difuzoare, imită turația unui motor cu combustie internă.
În funcție de modul în care conduceți, acestea se modifică.

Mai mult, dacă tot vorbim despre modurile de condus, este important de menționat că acestea modifică semnificativ modul în care EQS măsoară reacțiile percepute.
În modul Sport, “dai tot ce ai mai bun”, în timp ce în modul Confort, mașina livrează puterea în mod previzibil și lin, așa cum ne-am obișnuit la modelele clasice Mercedes-Benz.
Cuplul transmis prompt pe asfalt transformă EQS-ul într-o bestie care îți poate lovi capul de pernele moi adiacente tetierelor într-o fracțiune de secundă.

Interesant este că EQS poate fi condus chiar semnificativ mai sportiv, în ciuda proporțiilor sale rubensiene.
Deoarece scopul acestei mașini se află la capătul opus al spectrului, este evident că nu este recomandat.
Dar vă puteți mișca rapid dacă doriți.
Aici intră în joc strălucitoarea suspensie pneumatică și direcția pe roțile din spate.

Acestea sunt de două ori mai la îndemână, deoarece se pot îndoi chiar și la un unghi de 10 grade.
Pe de o parte, puteți parca această replică de 5 metri lungime oriunde, indiferent cât de aglomerate sunt străzile.
În al doilea rând, această tehnică va face ca EQS să pară la fel de scurt ca un Ford Fiesta atunci când se deplasează la viteze mari sau pe drumuri întortocheate.
Prin urmare, conducerea mai activă degajă o senzație foarte plăcută.

Suspensia va gestiona cu măiestrie greutatea mașinii, iar bateria montată în podea va menține centrul de greutate jos, ceea ce o va face perfectă pentru orice motiv pentru care conduceți.

Călătoriile pe distanțe lungi sunt cele în care calitățile reale de limuzină ale modelului EQS vor ieși în evidență.
Nu veți fi experimentat niciodată ceva asemănător cu acest nivel de lux, liniște și eleganță.
În plus, vă veți bucura de o autonomie uimitoare în afara orașului, eliberându-vă de stresul asociat cu găsirea unei stații de încărcare.

În plus, în cazul în care călătoria este efectuată pe timp de noapte, Hyperscreen și iluminarea ambientală oferă un mediu incredibil de liniștitor.
Dar zen-ul care se infiltrează este și riscant.
Sistemele de ajutor vor veghea în cazul în care Omul de nisip îți suflă praf de somn în gene, așa că mult noroc cu acestea.

Vizibilitate

Deși până acum totul pare să fie perfect, acest capitol are unul dintre puținele defecte ale EQS.
Forma aerodinamică în formă de lacrimă a exteriorului onorează geamurile, atrăgând atenția asupra lor.

Acestea suferă, iar vizibilitatea planșei de bord a EQS nu este tocmai grozavă.
Din cauza îngustimii extreme a lunetei și a pantei descendente a geamului spate, regiunea din spate are mult de suferit.
Parbrizul foarte înclinat are montanți scurți, iar geamurile laterale nu sunt nici ele deosebit de înalte.

Faptul că mașina are camere de luat vederi peste tot este, din fericire, destul de util.
Datorită sistemului de navigație cu realitate augmentată, aveți la dispoziție tehnologii care vă pot ajuta să vă asigurați în timp ce ieșiți de pe o stradă laterală, vă pot ajuta la parcare și vă pot arăta ce culoare are semaforul sau încotro să virați.

Cu suprapuneri de săgeți virtuale pentru a vă ajuta cu direcția, acesta pornește camera frontală și transmite în timp real drumul din fața dvs. pe zona centrală a Hyperscreen.

Tehnologie

Există zeci de tehnologii accesibile la bordul EQS, inclusiv cele menționate mai sus.
Cea mai impresionantă pentru mine a fost Digital Light.

Ce este aceasta?
Nimic mai mult, nimic mai puțin decât 1,3 milioane de microlentile care sunt implantate în farurile fiecărei mașini și care au capacitatea de a afișa chiar și indicatoarele rutiere pe drumul din fața ta pe timp de noapte.
În plus, au devenit farurile adaptive preferate de mine pentru condusul pe timp de noapte, datorită preciziei lor de neegalat în proiectarea fasciculului de lumină în timp ce se întâlnesc cu alte vehicule de pe șosea.

Există multe glume interne și în EQS.
Există multe alte lucruri de discutat în afară de Hyperscreen, care afișează informații pe trei ecrane diferite (ecranul central de 17 inchi, ecranul din fața pasagerului și un instrumentar de bord digital).

De exemplu, consola centrală a mașinii are un senzor de amprentă digitală.
Acesta poate fi configurat cu informațiile biometrice a până la șapte persoane.
În esență, odată ce amprenta dvs. este salvată în sistem, EQS vă va recunoaște în momentul în care vă conectați la mașină și va ajusta toate setările în funcție de gusturile dvs.
Asta presupune ca scaunul, oglinzile, volanul și chiar și postul de radio sau tema instrumentarului de bord să fie ajustate automat.

Suspensia pneumatică, puntea de direcție spate și sistemele de asistență la rulare sunt alte câteva tehnologii utile despre care s-a vorbit deja.

În ceea ce privește sistemul multimedia, Hyperscreen include, în esență, o adaptare a MBUX-ului anterior, cu o interfață de utilizator ușor modificată.
Cu toate acestea, funcționalitatea este aceeași, submeniurile sunt aceleași, iar totul funcționează fără probleme și rapid.

Design exterior

Tot ceea ce am spus până în acest moment va fi complet lipsit de sens pentru mulți cititori, deoarece aceștia nu vor putea trece de designul EQS.
Probabil că vor omite partea în care am explicat că, având în vedere funcția sa și cerința de eficiență, această mașină nu putea să apară altfel.

Da, Mercedes-Benz EQS nu este întotdeauna cel mai atrăgător vehicul din gama actuală.
Compromisurile pe care le face pentru o caroserie aerodinamică sunt recunoscute și se arată în gama sa enormă.
Chiar și așa, confuzia inițială vă va face să vă scărpinați puțin în cap.

Cu un nas ascuțit, puternic înclinat spre spate și practic toate suprafețele obturate, partea frontală face parte cu siguranță din seria EQ.
Când deschideți automobilul, veți remarca rotunjimea mașinii și jocul de lumini.
În plus, puteți vedea cât de utilă este forma de lacrimă din lateral.

Nu poți critica designerii pentru nimic, deoarece aceștia au fost mai degrabă ingineri atunci când au proiectat totul, după cum se vede prin coeficientul aerodinamic de 0,20.
Aspectul monobloc al lui EQS este completat de mânerele ascunse în hayon.

Modelului din față i s-a adăugat și opțiunea AMG Line, care include un set de jante de 21 de inci cu un design deosebit și o bară de protecție frontală cu un aspect mai agresiv.
Este însă păcat că caroseria a fost vopsită într-o culoare ternă.
Dar nu vă faceți griji, dacă doriți puțină varietate în viața dumneavoastră, există o mulțime de opțiuni.

Concluzie

Mercedes EQS rămâne o maşină de top in gama celor electrice si as putea spune ca se apropie daca nu chiar este la acelaşi nivel cu Tesla. Cei de la Mercedes au dezvoltat o maşină foarte buna, fiabila care te surprinde. Si da, îmi place Mercedes EQS este o maşină cu care epatezi atunci când te afişezi cu ea. Eqs o maşină premium ce are o calitate foarte buna a materialelor la interior dar si un spatiu generos atât pentru şofer pasageri dar si un spatiu mare in portbagaj. De asemenea, suspensia aceştia este una confortabil si rafita. Mai trebuie sa remarc si autonomia extinsa si consumul redus la energie. Cu toate astea are si câteva neajunsuri, o vizibilitate nu tocmai buna si un spatiu cam mic la cap pentru pasageri din spate. Dar overall este o maşină ce merita atenţie. Aşadar, daca te gândeşti la o maşină electrica foarte buna si premium, ţi-aş recomanda acest Mercedes EQS fara doar si poate

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment