Platforma publicitară YOOH poate folosi datele furnizate de unul dintre cei mai mari furnizori de telefonie mobilă pentru a procesa miliarde de puncte de date folosind algoritmi de inteligență artificială pentru a determina targetarea optimă a publicului pe piața locală de publicitate.
Prin combinarea inteligentă a două medii publicitare – outdoor și digital – o nouă tehnică ce implică utilizarea datelor și a algoritmilor, creată de un start-up local sub brandul YOOH, oferă noi posibilități pentru industria de publicitate programatică din România.
Peste 100 de ecrane mobile, toate instalate pe vehiculele de ride-hailing din oraș și controlate de o platformă software, sunt folosite de YOOH pentru a afișa reclame video digitale.
Modulul de date de audiență pe care YOOH l-a dezvoltat pe baza datelor furnizate de unul dintre cei mai mari operatori de telefonie mobilă permite companiei să ofere clienților o metodă inedită de targetare a audienței în timp real în funcție de sex, vârstă, zonă sau chiar de marca telefonului pe care îl folosește consumatorul care privește reclama. Aceasta este noutatea absolută pe care compania o aduce pe piața de publicitate.
“Este un produs care este încă în curs de dezvoltare, iar în ultimele luni a fost testat în fiecare zi pentru a ne asigura că funcționează corect și că oferă toate datele de care aveți nevoie.
Înțelegem acum că întreaga procedură a fost planificată cu atenție.
Ecranele noastre dispun de antene GSM și GPS, astfel încât putem procesa milioane de puncte de date de audiență din teren, primind în același timp informații în timp real despre modul în care funcționează campaniile media.
Toate aceste date ne sunt furnizate, iar noi am creat cu multă muncă un produs care încorporează acest flux masiv de date sociodemografice, respectând în același timp reglementările GDPR.
Programatorii noștri integrează aceste date în noua versiune a platformei operaționale YOOH, care încorporează algoritmi și inteligență artificială, de șase luni. Ca urmare, toți clienții noștri au acum acces la o profilare a audienței fără egal pe piața din România.
Și, ca urmare, suntem capabili să oferim publicitate românească la cel mai bun cost pe mia de utilizatori (CPM)”, potrivit lui Bogdan Vicol, CEO-ul afacerii.
Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT) monitorizează distribuția reclamelor pentru a oferi clienților o dovadă de joc în lumina mișcării constante a 100 de ecrane.
Pentru că majoritatea campaniilor publicitare folosesc automatizarea procesului de cumpărare a anunțurilor, pe baza datelor și a algoritmilor de interpretare, cu scopul de a servi anunțuri publicului potrivit la prețul potrivit, adică la cel mai competitiv tarif posibil, targetarea publicului dorit a devenit atât de valoroasă pentru agenții de publicitate.
Deocamdată, YOOH oferă, de asemenea, raportare a audienței pe baza unei game largi de variabile, permițând chiar și geotargetingul în funcție de regiuni specificate de client, cum ar fi străzi, bulevarde sau cartiere.
“Cu ajutorul YOOH, agenții de publicitate sunt acum asigurați că vor obține maximum de la o campanie, trimițând reclama necesară către audiențele țintă precise, fie că vorbim de marile lanțuri de restaurante, farmacii, bănci sau centre comerciale.
Și pentru că la cât de simplu este să construiești o campanie pe platforma noastră în câteva click-uri, orice brand poate comunica într-un mod flexibil, eficient și simplu”, susține Adrian Ionescu, membru fondator al afacerii care administrează brandul YOOH.
Acordul stabilit, cu începere de la 1 ianuarie 2023, cu unul dintre principalii participanți din industria de vânzări de publicitate din România, eAD.ro a lui Orlando Nicoară, demonstrează încă o dată atenția pe care YOOH a generat-o pe piață în ultimele luni.
“Preferăm YOOH pentru că este o platformă care integrează publicitatea digitală și ooh utilizând tehnologia, oferindu-le toate resursele de care au nevoie pentru a derula campanii de marketing de succes.
Pentru că oferă toate opțiunile de targetare și raportare, YOOH este digitală.
Potrivit directorului general al eAD.ro, YOOH este considerat OOH mobil, deoarece reclamele sunt afișate pe ecrane de ultimă generație care “călătoresc” prin oraș, fiind în același timp “urmărite” de tehnologia YOOH și furnizând rapoarte de audiență folosind informații de la partenerul nostru, unul dintre cei mai mari operatori de telefonie mobilă.
Ca urmare, eAD.ro este desemnat unic reprezentant de vânzări pentru YOOH, iar cele două companii au obiective ambițioase comune, printre care lansarea a 20 de mașini luna aceasta în Cluj-Napoca și crearea unui nou produs care va arăta vremea și nivelul de poluare a aerului din București până la nivel de cartier.
YOOH este un produs creat de ATDS, o afacere controlată de un grup de investitori din sectorul bancar, IT și comunicații. Obiectivul său este de a construi platforma YOOH în cele cinci-șase orașe principale din țară înainte de a se extinde pe piața europeană.
Pentru a putea achiziționa o investiție semnificativă pentru extinderea națională și regională, compania vizează o evaluare de aproximativ 5 milioane de euro în 2023.