Primul automobil complet electric produs în serie a fost hatchback-ul BMW i3, care a debutat în 2013.
Modelul i3 s-a diferențiat în mod semnificativ de restul gamei mărcii, fiind un automobil excentric, cu patru locuri, uși spate cu balamale în spate și un cadru din plastic armat cu fibră de carbon.
BMW dorea să atragă persoane dispuse să adopte vehicule electrice, nu să își convingă consumatorii de bază să renunțe la sedanurile sportive și la SUV-urile spațioase.
Ideea s-ar putea să fi funcționat prea bine.
Adepții BMW au ignorat în mare parte i3 atunci când a apărut pentru prima dată în loturile dealerilor americani, dar noii clienți s-au înghesuit la acest vehicul.
Întreprinderea era pregătită să își întoarcă atenția către clientela sa de bază până în 2021 și și-a stabilit obiectivul de a produce 50% din toate BMW EV-urile vândute până în 2030.
În ianuarie 2022, BMW a declarat că va înceta total producția modelului i3, mutându-și atenția către alegeri EV mai mari și mai puternice, precum i4 și iX, care sunt proiectate să semene cu celelalte vehicule ale companiei.
Puțin mai mult de jumătate din achizițiile de i3 în cei nouă ani de prezență pe piața americană au mers către persoane care nu au mai cumpărat niciodată un BMW.
Dar, potrivit datelor Edmunds, s-a vândut în mai puțin de 50.000 de unități, frecvent la reduceri semnificative.
BMW face următoarea mișcare
Într-o declarație pentru Bloomberg, anul trecut, directorul de design BMW, Domagoj Dukec, a declarat: “Electrificarea s-a schimbat.
O mare parte din industrie observă o tendință similară.
Oferind automobile mari și spațioase, constructorii de automobile convenționale speră să limiteze perturbarea consumatorilor atunci când modelele electrice vor deveni disponibile pe scară mai largă.
Deși abordarea este indiscutabil importantă pentru tranziția șoferilor americani de la motoarele cu combustie internă, este o metodă ineficientă de a utiliza bateriile litiu-ion scumpe și voluminoase care alimentează vehiculele electrice.
Pentru cei care au ajuns să iubească unele dintre modelele mici și ușoare care părăsesc piața, este, de asemenea, un moment trist.
Puține mașini electrice mici se bucură de o popularitate atât de mare ca i3.
Automobilul are un număr fidel de proprietari care îi apreciază aspectul distinctiv, performanțele surprinzătoare, autonomia excelentă și prețurile rezonabile, dintr-un tiraj global de peste 250.000 de unități.
Acești șoferi se referă la vehiculele lor pe forumurile de pe internet ca la animale, numind modelul alb-negru “panda” și modelul gri “delfin” și folosind terminologia folosită de obicei pentru a descrie animalele de companie, copiii mici sau chiar partenerii romantici.