Legea moștenirii în România: tot ce trebuie să știi despre succesiune, testament și condiții de moștenire

Dă şi tu share articolului

Metoda legală prin care bunurile unei persoane decedate sunt transferate moștenitorilor este moștenirea sau succesiunea, așa cum este cunoscută în limbajul notarial.

În primul rând, succesiunea va avea loc întotdeauna la decesul persoanei în cauză.
Trebuie menționat faptul că există un alt tip de moștenire care diferă ușor de primul: moștenirea testamentară.
Aceasta este moștenirea specificată într-un testament care a fost creat înainte de deces, dar care poate fi efectuată numai după deces.
Testamentele pot fi olografe (scrise de mână) sau notariale.

Cine va moșteni bunurile celui decedat

În absența unui testament, succesiunea este destul de clară și se desfășoară după cum urmează: soțul/soția, copiii, părinții sau bunicii (dacă mai trăiesc) și alte rude de gradul patru.
Evident, nu va exista nicio modalitate de a sări peste aceste cursuri, cu excepția cazului în care nu există participanți.

Este probabil să fiți descalificat de la moștenire dacă v-ați implicat într-un comportament criminal împotriva defunctului.

Ca o ilustrare specifică, soțul/soția poate solicita o parte din moștenire alături de celelalte clase de moștenitori, iar acesta va primi o parte mai mică sau mai mare din moștenire.
Mai exact, întreaga moștenire trece la el dacă ceilalți moștenitori resping drepturile.

Soțul supraviețuitor are mari șanse să primească întreaga moștenire dacă niciunul dintre soți nu a avut copii și niciunul dintre părinții sau bunicii defunctului nu mai este în viață.
Chiar dacă perechea se afla în proces de divorț la momentul decesului persoanei decedate, soțul/soția va avea în continuare dreptul la moștenire.
Perechea este considerată în continuare căsătorită, chiar dacă divorțul nu este încă finalizat.

Concubinajul nu este avantajos pentru dumneavoastră.
Există însă o metodă de a moșteni, iar aceasta presupune întocmirea unui testament în prealabil.

Dacă vă aflați în această situație sunt necesare următoarele documente: cerere tip, certificat de deces (în original) al persoanei pentru care se face succesiunea, certificat de atestare fiscală (în original), pe numele persoanei decedate, eliberat de Direcția Fiscală Locală (certificatul atestă că nu există datorii la bugetul local) și certificat de atestare fiscală (în original), pe numele persoanei decedate, eliberat de ANAF (certificat care atestă că nu există datorii la bugetul local (dacă este cazul).

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment