Își va recăpăta vreodată industria auto britanică gloria de odinioară? Poate

Dă şi tu share articolului

Îmi este greu să îmi imaginez că Marea Britanie a fost cândva al doilea producător de vehicule din lume, cu atât mai puțin în raza de acțiune a memoriei mele deteriorate.
Chiar și după ce Bejeezus a fost dat afară din fabrică în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, multe dintre mărci au continuat să prospere și să existe.
Chiar dacă influența Imperiului Britanic, cândva extinsă ca superputere, a scăzut semnificativ după război, fabricile sale de automobile au fost ocupate și ocupate în anii 1950 și 1960, răspândind gloria titanilor săi industriali în cele mai îndepărtate colțuri ale lumii.

Mult mai multe despre Marea Britanie astăzi

Cu toate acestea, în decurs de câțiva ani, o confluență devastatoare de management neregulat, investiții insuficiente, consolidări disperate și structuri învechite, alături de o neliniște aproape constantă a forței de muncă, a prins rădăcini.
Puțin din industria locală din Marea Britanie mai exista în ultimul sfert al secolului XX.
Și apoi, recent, lucrurile au început să se înrăutățească.

În prezent, 18 națiuni produc mai multe automobile decât Marea Britanie, inclusiv Canada și Slovacia.
În plus, vânzările de automobile au scăzut și se preconizează că vor ajunge la cel mai scăzut nivel din ultimii 40 de ani până în 2022, ceea ce reprezintă o veste teribilă pentru clubul de casă al națiunii insulare.

Car and Driver | Charlie Magee

Jaguar
Land Rover, la fel ca multe dintre întreprinderile pe care le prezentăm în articolul nostru despre industria britanică, a beneficiat foarte mult de investiții străine (indianul Tata a venit în ajutorul companiei), dar de atunci bogățiile companiei s-au epuizat din cauza unor circumstanțe dificile, a unui design prea conservator și a romului.
Jaguar este o marcă de lux frumoasă.
F-type este programat să părăsească piața la un an după sedanul XF, lăsând Jaguar cu o gamă de trei SUV-uri. Sedanul XF se află în ceea ce este probabil ultimul său an model (E-Pace, F-Pace și I-Peace. ).
Mulțumim lui Dumnezeu pentru nivelul modest de succes al Land Rover, care i-a permis să ducă temporar Jaguar în viitor ca un animal de petrecere irosit, drapat pe umărul iubitului său gras și condus acasă.
Îi vom monitoriza starea de spirit când se va trezi.
Aston Martin și McLaren, doi producători de mașini sport de lux care nu sunt străini de finanțările străine, continuă să dezvolte automobile atrăgătoare, dar sunt nevoiți să caute mai multă finanțare, adesea în cele mai neplăcute și dezonorante moduri.

Ford, care se află mai jos în lanțul trofic, a încetat să mai producă automobile și camioane în Marea Britanie în 2002 și, respectiv, 2016, și abia recent a anunțat că nu va mai vinde Fiestas.
În mod ironic, Fiesta a revenit în octombrie și a urcat rapid pe primul loc în topul vânzărilor în această națiune.
Honda și-a închis fabrica din Swindon în 2021.

Vauxhall Corsa, în prezent cel mai bine vândut vehicul din Marea Britanie, a fost fabricat (altundeva) de credincioșii britanici de la Vauxhall și a fost vândut către PSA încă din 2017.
În 2017, însă, noul proprietar al companiei, Stellantis, produce în continuare camionete Vauxhall.
În fostele spații GM din Ellesmere Port, Luton intenționează să producă vehicule electrice și camioane alături de Peugeot și Fiat.
În timp ce Nissan produce numeroase modele la Sunderland, în special Qashqai și Juke, și a reamenajat recent spațiul de acolo pentru a-și spori capacitatea de producție de vehicule electrice, compania japoneză Toyota are două facilități în Regatul Unit.

Electricitate în Anglia

Apropo de mașinile electrice, o treime din vânzările de mașini noi în Marea Britanie în luna octombrie au fost electrice. Aceste date ar putea părea mai pozitive dacă vânzările totale pentru luna respectivă nu ar fi fost deja abisale în comparație cu anul trecut.
Epidemia, inflația și problemele legate de lanțul de aprovizionare sunt de vină, potrivit analiștilor.
Acestea din urmă ar putea fi diminuate dacă BritishVolt, care se află în prezent în mijlocul unei bătălii juridice, ar putea asigura finanțarea pentru fabrica sa masivă de giga-baterii de 4,5 miliarde de dolari din Teeside, care ar furniza producătorilor auto din țară bateriile voluminoase (a se citi: scumpe de livrat) de care toată lumea susține că vor avea nevoie.
Fostul director executiv al Nissan și actualul președinte al Aston Martin, britanicul Andy Palmer, conduce încercările unei întreprinderi slovace, InoBat, de a prelua proiectul. Totuși, acest lucru ar putea duce la amplasarea instalației în Spania, unde sunt oferite stimulente de stat.

Dați vina pe Brexit

Fără a aborda Brexit, decizia pripită a țării de a părăsi Uniunea Europeană, nici o discuție despre starea precară a sectorului auto britanic nu ar fi completă. Ca urmare, producătorii auto din această țară au fost nevoiți să se confrunte cu o serie de cheltuieli, întârzieri și incertitudini.
Nimeni nu a omis să aducă în discuție acest aspect în timpul turului nostru la mai mulți producători auto din Marea Britanie. Deși aceștia vorbeau cu prudență și adesea pe un ton tăcut din cauza turbulențelor politice, privirile triste și dezamăgite de pe fețele lor, împreună cu un indiciu de “v-am spus eu”, au fost încă un indiciu că decizia, care a fost susținută cândva de publicul britanic, dar care acum este mult mai puțin populară, pare să fi afectat nu numai acel public, ci și întreprinderile care îl aprovizionează.

S-a prezis că din ruine vor ieși muguri luminoși după iarna nucleară.
Serviciul de însoțire demonstrează modul în care constructorii de automobile din Regatul Unit, precum și rețeaua sa de top de producători și furnizori de vehicule de curse, continuă să fie inventivi și importanți.
Am încredere că producția de serie va continua aici și că atracția vânzărilor de automobile în ansamblu va reveni.
Pentru că, în ciuda faptului că Imperiul Britanic va fi mereu în preajmă, una dintre stelele noastre îndepărtate preferate și altădată cele mai importante a fost exclusă din industria auto pentru prea mult timp.
Contați pe mine pentru a fi optimist.
Știu doar că paharul este doar 1/8 plin.

OpenWeb a fost utilizat pentru a importa acest conținut.
Pe site-ul lor, puteți afla mai multe sau puteți obține exact aceleași informații într-un mod diferit.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment