Alte modificări majore ale Codului Rutier vor fi aduse începând cu 2023, deoarece tot mai mulți automobiliști nu țin cont de amenzile actuale pentru că nu primesc o amendă sau depășesc limita de viteză.
Cea mai nouă clauză adăugată în Codul Rutier este suspendarea înmatriculării vehiculelor, o procedură administrativă care suspendă temporar posibilitatea de a circula și de a utiliza un vehicul pe drumurile publice.
Potrivit EVZ.ro, conceptul constă în faptul că, în cazul în care se schimbă proprietarul mașinii, înmatricularea va fi suspendată dacă noul proprietar nu depune o cerere la Direcția de Înmatriculări în termenul prevăzut de lege.
Când rămâi fără certificat de înmatriculare la mașină
Șoferii trebuie să își înregistreze drepturile de proprietate cât mai curând posibil după o potențială achiziție, potrivit oficialilor români.
Codul Rutier 2023 face referire la suspendarea înmatriculării unui vehicul pentru a împiedica utilizarea acestuia până la stabilirea cauzei suspendării.
De asemenea, autoritățile încearcă să prevină incidentele în care persoane cărora li s-a interzis să conducă sau care datorau amenzi au cumpărat mașini și apoi le-au condus în timp ce acestea au fost transferate altor membri ai familiei sau prieteni.
Începând de acum, înmatricularea unei mașini trebuie să fie schimbată pe numele noului proprietar în termen de 90 de zile de la achiziție.
Data limită anterioară era de 30 de zile.
În cazul în care această dată este depășită, șoferii riscă să li se suspende permisul, la fel ca și în cazul în care inspectorii RAR ar stabili, în urma unui control, că inspecția tehnică periodică sau ITP trebuie să fie anulată.
Ca un fapt divers, Registrul Auto Român din România a verificat peste 37.500 de autovehicule în prima jumătate a anului 2022.
Nu mai puțin de 45,73% dintre acestea au fost considerate neconforme din cauza unor defecte semnificative și/sau grave.
Cele mai multe dintre problemele găsite de RAR au fost la:
nstalația electrică de iluminare-semnalizare (28,09%);
emisiile poluante (24,32%);
punți, jante, anvelope și suspensie (13,51%);
parbriz, geamuri laterale, lunetă (13,01%);
neconformități la sistemul de frânare (5,5%);
probleme la sistemul de direcție (1,71%).