USB-IF își ia adio de la marcajul confuz SuperSpeed USB

Dă şi tu share articolului

USB-IF renunță la marca USB, veche de 12 ani, care reprezintă 5Gbps și viteze mai mari.
Când SuperSpeed USB a fost anunțat în 2007, marca a fost un diferențiator logic. Termenul a fost lansat odată cu USB 3.0, care a adus ratele maxime de transfer de date de la 0,48 Gbps pentru USB 2.0 la 5 Gbps. Dar, până în 2022, existau trei versiuni de USB SuperSpeed în diferite tipuri de conectori cu care se confruntau consumatorii, plus USB4, potențial mai rapid. Privind în viitor, produsele USB vor continua să ofere capacități de performanță diferite, deși arată la fel, dar există cel puțin un lucru asupra căruia putem fi cu toții de acord: Cuvântul “SuperSpeed” nu mai este un diferențiator util.

Brandingul SuperSpeed părea deja destul de nesemnificativ până în 2019, când USB-IF, care elaborează standardele USB, a redenumit USB 3.0 în USB 3.1 Gen 1; USB 3.1 în USB 3.1 Gen 2 și apoi USB 3.2 Gen 2; și USB 3.2 în USB 3.2 Gen 2×2. Grupul a încercat să ușureze lucrurile pentru consumatori, recomandând furnizorilor să eticheteze produsele nu după numele specificației, ci după “SuperSpeed USB” urmat de viteza maximă (USB 3.2 Gen 2×2, de exemplu, ar fi SuperSpeed USB 20Gbps).

Conform liniilor directoare și logo-urilor actualizate care au început să apară în acest trimestru și pe care este posibil să le vedeți înainte de încheierea anului 2022, după cum a raportat astăzi The Verge, USB-IF recomandă acum furnizorilor să eticheteze produsele ca, pur și simplu, USB 20Gbps (pentru USB 3.2 Gen 2×2), USB 10Gbps (pentru USB 3.2 Gen 2) etc. Nu este necesară nicio SuperSpeed.

USB4, între timp, primește același tratament, USB-IF recomandând brandingul USB 40Gbps și USB 20Gbps pentru această specificație. Când va fi lansată, versiunea 2.0 a USB4 ar trebui să se numească USB 80Gbps.

“USB4 Versiunea 1.0, USB Versiunea 2.0, USB 3.2, SuperSpeed Plus, Enhanced SuperSpeed și SuperSpeed+ sunt definite în specificațiile USB; cu toate acestea, acești termeni nu sunt destinați să fie utilizați în denumirile produselor, în mesaje, în ambalaje sau în orice alt conținut destinat consumatorilor”, se arată în instrucțiunile de utilizare a limbajului ale USB-IF actualizate în septembrie [PDF].

USB-IF recomandă în continuare furnizorilor să eticheteze USB 2.0, care poate lua forma USB-C, USB-A, USB-B și altele, ca “Hi-Speed USB”, fără indicator de performanță. Cele mai multe produse care utilizează specificația USB 2.0 sunt periferice, cum ar fi tastaturi și imprimante, a declarat Jeff Ravencraft, președinte și COO al USB-IF, pentru Ars Technica, astfel încât grupul industrial nu crede că consumatorii vor confunda tehnologia cu cea mai rapidă decât, să zicem, USB 5Gbps. USB-IF se teme, de asemenea, că oamenii confundă “USB 480Mbps” cu USB 5Gbps, din cauza numărului mai mare (credem că “USB 0,48Gbps” nu arată prea bine).

“Hi-Speed USB există de peste 20 de ani și este bine stabilit pe piață, așa că ne-am concentrat eforturile de rebranding pe 5Gbps și peste”, a declarat purtătorul de cuvânt al USB-IF.

Marca USB 1.0 recomandată, între timp, este neatinsă.

Pentru cablurile USB-C, USB-IF recomandă acum ca ambalajele și logo-urile să indice atât rata maximă de transfer de date, cât și livrarea de energie.

Acest lucru nu se schimbă prea mult

Recomandările modificate se aliniază cu ceea ce mulți furnizori făceau deja: enumerarea vitezelor fără a indica numele specificațiilor sau termenul SuperSpeed. Unii furnizori enumeră doar numele specificațiilor USB. Ținând cont de toate acestea, nu este surprinzător să vedem dispariția oficială a mărcii SuperSpeed, mai ales în condițiile în care USB-IF a dezvăluit în urmă cu un an logo-urile sale USB-C opționale, fără SuperSpeed.

Problema principală care stă la baza confuziei USB rămâne. Chiar dacă USB-C devine din ce în ce mai răspândit și, în unele locuri, în cele din urmă impus prin lege, produsele USB-C pot avea o gamă largă de capacități, inclusiv viteze de transfer de date de 0,48-40Gbps.

De asemenea, liniile directoare ale USB-IF nu specifică alte capacități, cum ar fi suportul Intel Thunderbolt, dacă un cablu este activ sau pasiv și tunelizarea PCIe.

Dar, potrivit lui Ravencraft, persoanei obișnuite nu-i pasă de niciunul dintre aceste lucruri. Executivul a declarat pentru The Verge că grupurile de studiu ale consumatorilor au arătat că pe majoritatea consumatorilor îi interesează doar “cel mai înalt nivel de performanță a datelor pe care îl poate atinge produsul” și “cel mai înalt nivel de putere pe care îl pot obține sau conduce de la acest produs”.

Cei mai mulți oameni nu înțeleg brandingul USB, mesajele, controlul revizuirilor sau numele specificațiilor, a declarat acesta pentru The Verge.

Totul este opțional

În ciuda eforturilor sale de a simplifica ceea ce văd consumatorii, USB-IF nu poate asigura nici utilizarea pe scară largă a logo-urilor și certificărilor sale opționale. Lista produselor certificate de USB-IF conține 2 500 de articole, în condițiile în care există nenumărate dispozitive, cabluri și produse care utilizează USB.

Ravencraft a recunoscut pentru Ars că unele companii pot considera “prohibitive” costurile asociate cu obținerea certificării USB-IF, inclusiv trecerea testelor de conformitate USB-IF și achiziționarea unui acord de licență pentru marca comercială USB-IF. Există reduceri pentru membrii USB-IF.

Ravencraft a sugerat, de asemenea, că unele companii ar putea renunța la certificare dacă știu că au făcut economii pentru a economisi și, astfel, nu ar trece testele de conformitate.

Așadar, vestul sălbatic al etichetării USB va continua probabil într-o oarecare măsură, dar clienții au și ei opțiuni. Produsele cu logo-uri USB-IF, dacă sunt disponibile, vă spun imediat la ce putere și viteză să vă așteptați. Dacă această rată ar trebui sau nu să fie considerată o super-viteză depinde de dumneavoastră.

Dă şi tu share articolului

Te-ar mai putea interesa

Leave a Comment